|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
|
Det passer altså ikke. Nu må du snart holde, for det er nærmest som om
at du render rundt og spreder løgne, fordi du er forgabt i dit JVC LCD
TV. Du skal have lov til at være glad for dit TV, men det dur altså
ikke når det resulterer i at du skriver ting her på forummet der
simpelthen ikke passer.
|
||
![]() |
||
OleA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 664 |
![]() |
|
Har selv haft Sony V2000 siden det kom til DK og jeg synes det er et glimrende tv.
Godt billede, både analogt og (selvfølgelig) især via selector Super lækker billedkvalitet via DVD (både RGB og HDMI) Nem betjening Flot design Rimelig pris (ca 15k) Jeg har siden jeg købte TV'et kigget på mange andre modeller (også de populære plasma'er), men er ikke på noget tidspunkt faldet bagover af benovelse. Jeg kan ikke se den store forskel som nogle kan. Jeg har også en lys stue med en del sol om dagen og på det punkt har tv'et været klasser over mit (5 år) gamle crt. Et tip vil jeg give dig: Stol på dine egne øjne og luk ørene når sælgeren i fona/elgiganten/merlin/hifiklubben/tapeconnection osv begynder på deres salgsgas. Redigeret af OleA - 07-Oktober-2006 kl. 03:33 |
||
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
||
![]() |
||
nubus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
![]() |
|
Det er jo noget... Sælgere er ikke kun idioter man skal lukke af overfor. De arbejder med det til hverdag. En god sælger stiller de rigtige spørgsmål og kommer med flere anbefalinger. Jeg vil hævde at de findes. De kan være god sparring - ikke mindst hvis man har forberedt sig. Otto er en af dem, men jeg synes også vi her ser gode indlæg fra HFK og Panasonic sælgere. Derimod er det ret klart at de fleste kunder intet aner og klarer den på fordomme. De forelsker sig i et mærke (Samsung), en opløsning (1080p) eller noget som passer vildt godt i deres venners stue - f.eks. en JVC der var hot i 2005 men er udgået fra producenten. Så står kunden der og lukker varm luft ud. Han ved intet og vil intet vil høre. Største problem ved sælgerne er at de ikke har alle modeller. HiFi klubben er især handicappede af kun at sælge Denon og NAD. Mens Yamaha i år har taget alle priser, så pusher HFK sølvvindere. TC har så åbenbart ikke LG, hvilket er lidt trist. Lader til at LG laver fornuftige plasmaer men uden TC's viden er det svært at sige. "El-giganten" butikstypen burde have løst det, men de har så valgt ikke at gå i dybden med deres sortiment men i bredden. De har ikke 20 receivere - men 2 receivere, 2 æggekogere osv. Duh! Hvilket gør at internet er den suverænt bedste måde at samle viden på. Man kan læse magasiner, gå i 2-3 butikker men det store overblik får man ved at forberede sig. Redigeret af nubus - 07-Oktober-2006 kl. 04:55 |
||
![]() |
||
Tommy M ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
|
Tak for forslagene, men synes endnu ikke der er kommet nogle aktuelle forslag.
Der er efterhånden et par stykker som har nænvt fladskærme i størrelsen 32". For mit vedkommende er dette for småt. Hvis jeg skal have et nyt tv skal det mindst være 37" og helst 40" el. 42". Kunne være rigtig lækkert hvis der kunne anbefales Plasma tv hvor genskin ikke er et problem. Håber på flere forslag.. Mvh. Tommy |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
|
Genskin vil altid været et 'problem' på plasma TV. De har glasfront
ligesom CRT TV, og det kan der ikke laves om på. Alternativet er LCD TV
med væsentligt ringere billedkvalitet (IMHO).
Forslag: Panasonic TH42PV60. Ja, der vil være ligeså meget genskin som på dit CRT TV, men du får det bedste TV i prisklassen. |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
|
Jeg har nævnt JVC LT-37M60 (37" LCD) og vil også nævne JVC LT-40S70 (40" LCD) - to virkelig supergode fjernsyn med en supergod billedkvalitet. Der kan sikkert også nævnes Sony modeller, men jeg ved ikke lige hvilke af dem, der er bedst at nævne. Mht. til plasma er det vist Panasonic's PV60 & PV600 der især er værd at nævne og de kan vist fås i både 37" og 42". Men hvis genskin er et problem vil de nævnte LCD fjernsyn være lige så gode som plasma.
Jeg er (som det nok anes Men vi må nok være enige i at være uenige... Redigeret af Thorvald - 07-Oktober-2006 kl. 12:35 |
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
LGR01 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 546 |
![]() |
|
Fik ikke noget svar i den andre tråden. Alle dem der skriver meget om plasma, kan nogen svare på om der kan vare problem at bruge HDMI til en plasma? Link til svenskt forum: www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=shth&thread =139758&forum=10#new Leif |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
![]() |
|
hdmi til plasma er den bedste overførsel man kan bruge. Men at bruge en dårlig afspiller med hdmi kan ødelægge alle oplevelser Hans |
||
![]() |
||
LGR01 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 546 |
![]() |
|
Sony DVP-NS76H/S er da ikke en dårlig DVD afspiller? Leif |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej, det kan man altså ikke. Du kan sikkert finde LCD TV du er ligeså tilfreds med som plasma TV, men det er ikke det samme. Hvis dit mål er at komme så tæt som muligt på at få gengivet det korrekte billede, så er LCD faktuelt ikke ligeså godt som plasma. |
||
![]() |
||
clausjen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 402 |
![]() |
|
At påstå at LG 42PC1R har færre refleksioner end andre skærme er nok desværre forkert. Skærmen har godt nok ikke frontglas, men noget andet materiale. Det burde give færre refleksioner, men jeg synes ikke det er tilfældet, og i forbrugerrådets nyeste test af plasmaskærme, så scorer LG 42PC1R da også dårligt på netop det område.
|
||
![]() |
||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
|
Dermed siger du at selv det absolut dårligste plasma er bedre end det bedste lcd - hvor seriøst synes du selv det udsagn er? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |