recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af forstærker

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 14:10
Jeg har et PX 70, og jeg skifter ikke.......
Du vil blive noget skuffet med et LED eller LCD, og jeg synes hurtigt at de nyere plasma leverer et unaturligt billede.....sagt på en anden måde, så er de meget svære at indstille korrekt til hele setup'et.
Dvs. normal antenne/box og blu-ray. Min nabo købte et VT 50, og han er ikke fuldt tilfreds.....med mindre der er HD der kigges, og jeg forstår ham.

Gør som jeg og spar de penge til OLED, også brug nogle flere penge på lyden.
Denon-Marantz er det samme, men i et andet kabinet.
Jeg bruger Onkyo, efter mange år sammen med Marantz og Rotel i stuen, er jeg ked af at jeg ikke turde købe Onkyo surround før.
Har dog tidligere haft P3090 og en M5090..... dumt at sælge......meget dumt.
Det sælges idag til endda meget store summer på brugtmarkedet i bla tyskland.

Du kan finde masser af tests af alle fabrikater på areadvd.de og også et sted, hvor de har en Marantz og Denon lukket op, og man selv kan få syn for sagen at det er det samme i kassen....

Du skal definitivt afgøre med dig selv om det er surround du vil, eller endnu bedre stereolyd du vil have.
Og brugt får du mere.....

Redigeret af audiogon - 10-April-2013 kl. 14:12
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 22:01
Så fik jeg hentet mine nye højtalere, Dali Ikon 5 Mk2 i hvid, og sikke små de er. 

Lige i første omgang synes jeg de var noget bassvage, men i løbet af aftenen i selskab med bl. a. John Mayers Into the Light koncert på Blue Ray, så dukker der mere og mere, vældig dyb bas frem.

Måske er det fordi jeg kommer fra et par Dali 3B som er +20 år gamle, men alligevel....

Men i morgen kommer jeg nok til at tage en beslutning i forhold til forstærker, for det er simpelthen for bøvlet at skifte mellem f.eks. ATV3, PS3 og den eksterne TV tuner. Der skal skiftes kanal på DAC'en, på forstærkeren og input på TV'et. Og hvis jeg ikke finder på en anden løsning, så skal der også flyttes tre kabler Confused

Lige nu ser det ud som om det bliver denne Yamaha surround receiver, som Elgiganten har på bud: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/RXV673BL/yamaha-7-1-surround-receiver-rxv-673-sort

Jeg burde formentlig gå stereovejen, men så kræver det også et nyt TV med flere HDMI indgange, og de penge er jeg ikke helt klar til at aflevere lige nu....

Tak for alle indlæggene, de har været inspirerende at læse og viser noget om, hvor vanskelligt vi nørder ind imellem har det Tongue 

Mvh
Henrik Badsted
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 22:43
Tillykke med de nye speakers, inden du vurderer dem for meget, så husk de lige skal spilles noget til... Så du vil nok høre lidt småændringer hist og pist :)...

Det rigtig ærgeligt, at dit tekniske helv.. skal styre du ikke får en ren stereoforstærker. Det vil lyde milevis bedre end en surround, specielt i de prisklasser der. Kan du slet ikke narres til at styre tingene anderledes?

Eller evt. have tålmodighed, indtil den nye fladskærm lander?

:)

Mvh Rasmus
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 22:50
Tak Rasmus

Jeg kunne såmænd godt finde mig i det lidt bøvlede setup, det er jo nærmest lige som at være tilbage på mit eget værelse, da jeg var 15 Smile

Men min søde hustru kan simpelthen ikke hitte rede i de 5 fjernbetjeninger + en manuelt betjent DAC + flytning af kabler fra PS3 til ATV3. Og jeg har prøvet med en Logitech Harmony 200, men det blev det ikke meget bedre af...

Men hvis det kan lyde så godt med en +20 år gammel Denon DRA-325R forstærker og et par højtalere, der ikke er spillet til endnu, så kan det vel kun blive bedre.

Hvis der så kommer et nyt TV ind ad døren en dag, så kan jeg jo altid skifte forstærkeren ud med en stereo version.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 23:23
Jamen kan godt forstå dig.. Der kunne faktisk nok være marked i at lave en seperat enhed med hdmi switch/indbygget dac... ;)

Nå,men jeg må faktisk sige, at det kan meget vel være din 20 år gamle stereo forstærker gør det bedre, end en moderne surround i den billige ende... Der sker jo ikke så meget i 2 kanals lyd... Det der dog kan være i det, er at den generelt er ved at være slidt flere steder, så den måske har mistet pusten ;)...

Uanset hvad - så håber jeg du bliver glad, det kan godt være, at når du har så meget der skal kobles sammen, at det så bliver en bedre løsning.

Jeg vil på falderebet anbefale dig onkyo. Jeg havde ekstrem stor succes med Panasonic og hdmi control mellem disse.det spillede bare maks sammen!
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Surround Freak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Sted: Danmark
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Surround Freak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 23:55
Jeg vil også tilslutte mig koret som anbefaler Onkyo. Jeg har selv en på Audiovector i 5.1 højtalere med en panasonic blu-ray afspiller
Den her model sparker bare r... 
http://www.av-connection.dk/?PGr=2058&ML=943 hvor du også kan bruge sin smartphone som fjernbetjening. 

Held og lykke med dit projekt 

Ang med fjernbetjening så kan jeg anbefale Logitech Harmony one som jeg selv bruger og den kan min kone sagtens finde ud af så mon ikke også din kan Smile
Film skal ses i hjemmebiografen... ;0)
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Så fik jeg hentet mine nye højtalere, Dali Ikon 5 Mk2 i hvid, og sikke små de er. 

Lige i første omgang synes jeg de var noget bassvage, men i løbet af aftenen i selskab med bl. a. John Mayers Into the Light koncert på Blue Ray, så dukker der mere og mere, vældig dyb bas frem.

Måske er det fordi jeg kommer fra et par Dali 3B som er +20 år gamle, men alligevel....

Men i morgen kommer jeg nok til at tage en beslutning i forhold til forstærker, for det er simpelthen for bøvlet at skifte mellem f.eks. ATV3, PS3 og den eksterne TV tuner. Der skal skiftes kanal på DAC'en, på forstærkeren og input på TV'et. Og hvis jeg ikke finder på en anden løsning, så skal der også flyttes tre kabler Confused

Lige nu ser det ud som om det bliver denne Yamaha surround receiver, som Elgiganten har på bud: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/RXV673BL/yamaha-7-1-surround-receiver-rxv-673-sort

Jeg burde formentlig gå stereovejen, men så kræver det også et nyt TV med flere HDMI indgange, og de penge er jeg ikke helt klar til at aflevere lige nu....

Tak for alle indlæggene, de har været inspirerende at læse og viser noget om, hvor vanskelligt vi nørder ind imellem har det Tongue 

Mvh
Henrik Badsted

Bare vær opmærksom på, at RX-V673 begrænser dine senere udvidelsesmuligheder, da den ikke har pre-out. Vælger du modellen over RX-V773, så kan du på et senere tidspunkt udnytte dens pre-out til at udvide med stereo, så du kan få det bedste af begge verdener.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 10:36
Uha, det stopper aldrig Cry

Men hvis jeg skal bruge pre-out til noget, er det så ikke kun effektforstærkerdelen, der bypasses?

Mvh
Henrik Badsted
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Surround Freak Surround Freak skrev:

Jeg vil også tilslutte mig koret som anbefaler Onkyo. Jeg har selv en på Audiovector i 5.1 højtalere med en panasonic blu-ray afspiller
Den her model sparker bare r... 
http://www.av-connection.dk/?PGr=2058&ML=943 hvor du også kan bruge sin smartphone som fjernbetjening. 

Held og lykke med dit projekt 

Ang med fjernbetjening så kan jeg anbefale Logitech Harmony one som jeg selv bruger og den kan min kone sagtens finde ud af så mon ikke også din kan Smile

Hvorfor bruger du en Harmony, når din Onkyo remote kan klare alt??

Eller er det fordi den er lille i model i forhold til min 5009'er, som jeg bruger til alt.....??
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Uha, det stopper aldrig Cry

Men hvis jeg skal bruge pre-out til noget, er det så ikke kun effektforstærkerdelen, der bypasses?

Mvh
Henrik Badsted

Jo, men det giver også mulighed for at bygge et bedre stereobillede på enten via mere kraft eller en effekt, der også kan agere receiver.

Hertil vil jeg - ved de mange forslag omkring Onkyo - gøre opmærksom på, at jeg netop er gået fra Onkyo til Yamaha og ellers benytter samme kilder og højtalere. Min konklusion er, at lydbilledet er ret så anderledes på de to modeller, jeg nu har haft hjemme - Onkyo 608 og nu Yamaha RX-V773. Onkyoen spiller mere bombastisk og fyldigt, mens Yamahaen indtil videre virker mere tilbagelænnet og nuanceret i sin gengivelse - men måske knap så "vild".

Jeg købte i øvrigt udelukkende Yamaha RX-V773, fordi det er billigste surroundmulighed med senere udvidelse af stereo-delen, som er min målsætning - så der er ikke den store tilknytning fra min side til hverken Onkyo eller Yamaha. Jeg blev blot overrasket over, hvor stor forskel der kan ligge i den elektronik, der giver højtalerne saft og kraft.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juli-2006
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 15:28
hopper lige på og spørger trådstarter om der er købt forstærker og hvilken og om det blev bedre. Er lidt i samme situation med en DENON AVR 1706, hvor dele af remoten er stået af... jeg kan f.eks ikke auto kalibrere højtalere. MEN jeg kan skrue op og ned, alt andet virker ikke med remote. En ny koster 450kr... Selve lyden på anlægget synes jeg er helt ok til os, men er lidt hooked på det IOS streaming osv på HIFI klubbens AVR-1713...
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 15:32
Jeg har netop modtaget min Yamaha RX-V673 i dag, den står her ved siden af mig på arbejdet og venter bare på at komme ud Tongue

Jeg nåede ikke at annullere ordren inden den blev sendt, så jeg kunne købe nummeret større, men jeg ved heller ikke, om det er nødvendigt. Hvis denne model spiller godt nok, så tror jeg, at jeg beholder den. Ellers kan man jo blive ved Smile

Jeg skal nok vende tilbage i løbet af weekenden, når jeg få sluttet den til.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu