|
Hjælp til valg af forstærker |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Til lykke med din Yamaha har netop selv købt A-820 og i din forbindelse checkede jeg stort set de fleste gængse modeller, Pt lader det til at Yamaha er klart førende, spec Onkyo har store problemer og de skal til rep i Tyskland.
Iøvrigt havde jeg en del besvær med at sætte den trådløse forbindelse op på min Yamaha idet mit modem er 15 meter væk, så jeg købte Yamaha trådløse dongle som kan trække 2 enheder. |
|
Med venlig Hilsen
Johnny |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
Hmmmmm, jeg er en frustreret mand
![]() Nu har jeg sat min nye Yamaha RXV-673 til mine nye Dali Ikon 5 Mk2 og lyttet så meget jeg kunne komme til i weekenden. Men jeg er slet ikke tilfreds.... Det skal først siges, at jeg ikke bruger surround og nok heller ikke kommer til det, måske med undtagelse af en center kanal, hvis jeg ikke kan høre dialogen i filmene. Der var ikke umiddelbart den store forskel at høre på min +20 år gammel Denon DRA-325R, som havde fået koblet en Argon DAC1 D/A-Konverter og Yamaha'en, uden bi-wiring. Og for at føje spot til skade, så var jeg inde i Hifiklubben om formiddagen og overhørte en demo af den nye Sonos Playbar, hvor der netop var den nærhed og intensitet i lyden, som jeg søger ![]() Når jeg skruer op for lyden til næsten koncert niveau, så bliver vokaler skarpe og det lyder anstreng og forvrænget (ikke meget, men alligevel) Jeg fandt så et par gamle højtalerkabler (stadig i en fornuftig kvalitet) og fik lavet bi-wiring (eller er det bi amping?), så jeg udnytter to af forstærkerens ledige kanaler. Det hjalp da noget på det, men der er stadig ikke den samme intensitet i kvindevokaler, som de 20 sekunder, jeg hørte af Playbar'en. Det kan da ikke passe, at en Sonos Playbar til lidt over 5k kan være bedre end et spritnyt setup til 11K? Så spørgsmålet er nu, om jeg skal sende det hele tilbage og så starte forfra. Eller er det mon bare den forstærker, der ikke er god nok? Idéer, ynk og forslag modtages med tak ![]() Mvh Henrik Badsted
|
|
![]() |
|
kloppern ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2010 Sted: Hinnerup Status: Offline Point: 133 |
Tja den lidt hårde lyd du beskriver bliver måske bedre, når udstyret er spillet lidt til.
Hvis jeg var dig, ville jeg lade det spille alt det du kan de næste par dage (f.eks. når du er på arbejde). Det kan være det bliver bedre. Dernæst synes jeg at du skal tage en lytter på Playbaren, og evt. en stereoforstærker sammen med dine højtalere. Personligt vil jeg mene at du vil få den bedste lyd med den sidste løsning, men lad dine øre afgøre det. Under alle omstændigheder ved du så hvilket kompromis du indgår. |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
I går hentede jeg en Denon AVR-2113 i Hifiklubben (Sidste eksemplar de havde stående, demo - 'Så koster den vel ikke det samme?' - 'Joda! Du skal få den til 3.399,- som er listeprisen'
![]() Jeg er som tidligere nævnt desperat og måtte bare prøve noget andet, så vel vidende at den ryger tilbage igen, så tog jeg den med. Hjemme på matriklen blev vidunderet sat til og denne forstærker passer væsentlig bedre til disse højtalere. Der er en anden varme og der kan spilles noget højere, inden lyden bliver skarp og kantet. Men da fruen og jeg så skulle se lidt tv om aftenen, så fandt jeg mig selv siddende og kigge ud over 5 fjernbetjeninger og spekulere på, hvorfor det skulle være så bøvlet..... Om igen ![]() En lille sjov sag var forresten, at jeg havde slæbt et par nye havefliser ind og sat dem under højtalerne for at løfte dem en andelse og skåne mit trægulv mod de medfølgende spikes. Jeg havde forventet et brøl fra hende om at de da godt kunne komme ud, og det lidt hurtigt, men hun syntes, at de så seje ud og passede meget godt til resten ![]() ![]() Men nu lurer jeg på at aflevere det hele, inkl. højtalere og så vente til Sonos soundbar kommer på lager igen. Måske er jeg blevet så gammel, at betjeningen kommer før kvaliteten ![]() Jeg synes ihvertfald, at mit liv lige pludselig blev noget mere kompliceret, end det var med den gamle løsning. Og en surround receiver, som samler alle mine enheder gjorde det ikke mindre bøvlet... Er der ikke nogen derude, der har købt en Sonos Soundbar, som kan kommentere på, hvordan I oplever livet med den? Hvordan har I sat den til? Hvordan styrer I lyden? Findes der andre metoder? Mvh Henrik Badsted
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Køb en Harmony Touch! Mit liv er blevet en del lettere med den ;-)
|
|
![]() |
|
Jeg har allerede en Logitech Harmony 200, men den er endnu ikke konfigureret til de nye enheder.
Jeg synes egentlig heller ikke, at det er antallet af fjernbetjeninger, der generer mig mest. Det er mere antallet af omkonfigureringer der skal til, før jeg kan - streame musik - se en film - se tv osv. Men tak for rådet, det er bestemt ikke noget dårligt råd ![]() Mvh
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Jeg havde tidligere Harmony One, og havde problemer med flere kommandoer. Den nye er en klar forbedring, og har heller ikke så lang responstid når man peger på enhederne. Og så er det muligt direkte på Touch'en, at tilføje funktioner uden den er koblet på nettet.
|
|
![]() |
|
Så røg Denon'en også tilbage. Jeg havde fokuseret så meget på lyden at jeg ikke lagde mærke til, at der kom et mælkehvidt skær over billedet, når det gik gennem receiverenog det blev skaleret på én eller anden måde, så der kom nogle små sorte kanter i siderne. Dette skete selv om den kørte i 'Pure Direct' mode, som ellers skulle forhindre nogen elektronisk efterbehandling.
Da det ikke var det samme med min media player eller min PS3, så er der nok noget med min Technisat tuner, som ikke passer så godt med Denon'en. Samtidig drillede Airplay, så jeg bare ikke kunne få hul igennem, lige meget, hvad jeg gjorde. Det lykkedes på et tidspunkt, men så holdt det op med at virke igen. Så jeg vender tilbage til et stereo setup, i første omgang med den gamle Denon forstærker, som egentlig lyder fint, når bare man ikke skruer for meget op. Men nu skal jeg på jagt efter en løsning, hvor jeg kan koble mit tv, min ATV3 og min CD afspiller til en forstærker via optisk. CD afspilleren kan også køre coax, så der skal bruges enten 2 eller 3 optiske indgange og evt. 1 coax. Jeg har kigget lidt på Rotel RA-12, men den er dels lidt for lang og dels er jeg færdig med at købe lyd, uden at kunne lytte til det hjemme inden endeligt køb.... Mvh Henrik Badsted
|
|
![]() |
|
Hvis der stadig skulle være en enkelt eller to, der følger med i denne tråd, så vil jeg gerne høre, om der er nogen, der kan vurdere den lydmæssige forskel mellem ovennævnte Rotel RA-12 og NuForce DDA-100?
Af de tests, jeg har læst, så er NuForce mere præcis, men kan ikke spille så højt. Til gengæld har Rotel mere umph. Men i forhold til mine små højtalere, der er jeg lidt bange for, at den NuForce vil blive for skarp i toppen og mangle noget bas? Til gengæld er jeg vild med dens minimalistiske tilgang til lyd og design. Og Rotel'en kan ikke være i mit skab, da den er for lang, men til gengæld har den så også både streaming mulighed og analoge indgange. Kom frisk med råd, vildledning og kommentarer :-) Mvh Henrik Badsted |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Jeg har haft en NuForce DDA-100 til låns, her er lidt om mine erfaringer :-)
Øvre mellemtone og top er helt fantastisk. Forvandlede mine højtalere til en helt anden, bedre. Kvinde vokaler stod rigtig flot, og man følte virkelig at sangeren/bandet stod foran en. Den viste i hvert fald der var meget mere at hente ud af mine højtalere, men desværre var bassen bare så forkert, at det ikke kunne fungere. |
|
![]() |
|
Mange tak for det.
Jeg kan også se, at i den anmeldelse jeg læste, anbefaler de ikke at bruge den til højtalere med mindre følsomhed end 88 dB og mine Ikon 5 har en følsomhed på 87. Så det er nok snarere Rotel RA-11 eller RA-12 jeg skal kigge på. Nu skal jeg bare finde et sted, hvor jeg kan prøve den.... på mine højtalere i min stue :-) Mvh Henrik Badsted
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Hvad med at prøve en Onkyo TX-NR616?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |