Hvis man gerne vil have LV, er Sony implementeringen den bedste (foruden Olympus, som jeg mener 'opfandt' denne måde at lave LV på). Nu er det bare sådan, at det går ud over den alm. OVF når man bygger kamera'et på den måde - så forvent ikke den største og klareste af slagsen her. Den bedste OVF bruger et stort pentaprisme (som også koster kassen) - sådan et sidder der på mit a700, og det har jeg brug for til især min 135mm. STF - et meget eksotisk objektiv, der kun fungerer med MF (men har verdens bedste bokeh).
Du skal også vide, at Sony minimerer støjundertrykkelsen i kamera'et - for at man selv kan gøre det meget bedre på PC'en, med et NR program som Noiseware eller NeatImage. Dette dog mest ved brug af højere ISO, mere end 800. Jo mere manipulation der sker i selve kamera'et - jo færre muligheder har man for selv at vælge. Hvis man så også bruger RAW (gør jeg selv), får man endnu flere muligheder, men det er en anden snak.
Jeg vil lige understrege, at det ikke skal opfattes sådan at jeg tror det kun er Sony, der kan lave kamera'er i dag - man snyder bare sig selv, hvis man tror det hele drejer sig om Canon og Nikon...
Mvh. Poul