recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af Panasonic TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af Panasonic TV

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af Panasonic TV
    Sendt: 11-Marts-2009 kl. 08:46

Hej

Jeg har længe gået og kigget efter en erstatning til mit ældre 32" Samsung TV. Sidste år var jeg ved at købe et xxPZ85e, men det der holdte mig tilbage var bl.a. at der kun var Mpeg2 DVB-T tuner (og selvfølgelig analog).

Derfor blev jeg rimelig begejstret da jeg så specs på Panasonics 2009 modeller. I fredags var jeg og konen (WAF spiller desværre også lidt ind ) så en tur hos PPradio for at se den nye G10 model. På demo væggen havde de TH-46PZ80EA, TX-P46G10E og TX-37LZD800.

De havde alle 3 til at vise et DVB-T signal da vi kom ind i butikken, og det første der fangede mig var at billedet på PZ og G10 var kvalitet mæssigt meget ens. Det skal dog siges at G10 var pakket ud, hængt på væggen og skruet ned til 50% kontrast. Men billedet på LZD800 var en del klarer end på plasmaerne???

Så skiftede vi til at vise HD signal fra Discovery, og det jeg faldt over der var at når kameraet panorerede hen over f.eks. bygninger hakkede billedet på PZ og G10 men på LZD800 var billedet meget roligere. igen???? Ekspedienten forklarede at LDZ'en jo også var en 800 serie skærm og derfor havde alle super kredsløb. Men burde G10 ikke kunne være med? Det er jo en helt ny skærm og LDZ800 er udgående.

Desværre da vi tog fra butikken var konen mest til at vælge TX-37LZD800, men jeg vil gerne have en større skærm og helst plasma.

Er der nogen der kan give en god forklaring på det jeg oplevede? Jeg er IKKE ude på at starte endnu en religionskrig mellem Plasma og LCD (det er der i så mange andre tråde) men skal bruge noget faglig assistance til at vælge TV.

Vil jeg få et tilsvarende roligt og klart billede på evt TH-50PZ800E? De er jo ved at være rigtigt godt nede i pris (13.200). Eller vil PZ8x eller G10 performe tilsvarende når det kommer hjem i stuen?

Håber i kan hjælpe mig med valget.

M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 09:14
Der er jo ingen har en g10 endnu, herinde inde. Så havde vi nok hørt det. Jeg har ikke set nogen test af et g10 endnu. Jeg kender ikke indstillingerne på den g10 du har set. I en butik med masser af lys vil en TX-37LZD800 fremstå mere klar eller skarp. Men du vil hurtig blilve skuffet når den kommer hjem i stuen og du skal tv i bare lidt mørkere omgivelser. Vælg aldrig din skærm udfra et HD signal, med mindre du kun ser HD hjemme i din egen stue. Jeg synes ikke mit px80 hakker på nogen måde, undtagen på nogle programmer. MEn det er ikke tvs skyld. Andre mener godt de kan se det. Så vores øjene er ikke ens. et TH-50PZ800E er et rigtig godt tv. Hvis du vælger at købe et lcd, så vælg et med LED

Redigeret af xcardman - 11-Marts-2009 kl. 09:16
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 09:40

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Vælg aldrig din skærm udfra et HD signal, med mindre du kun ser HD hjemme i din egen stue.

De 42" G10 der er kommet hjem forskellige steder er mere eller mindre revet væk, og der var kun 1 (2 inkl demoen) 46 hjemme hos PP. Så lidt er der kommet ud fra butikkerne. Men fair nok, hvis ingen har erfaring med G10 endnu kan jeg ikke forvente svar på det, men den performance jeg så i butikken lå meget tæt op af 46PZ80EA og den burde vi kunne sammenligne med.

Jeg forsøger at vurdere TV udfra stortset alle de kilder jeg vil fodre det med hjemme i stuen, og det er DVB-T, Digital sat via scart (skal forhåbentlig snart udfases), DVD via HDMI, Medieboks og BluRay. Derfor undrer det mig at et HD signal fra en HD sat boks via HDMI kabel skulle hakke på både PZ80 og G10 men er meget roligere på LZD800.

Jeg kender ikke teknikken bag deres demo opsæt, men alle mine reklamer for plasma faldt til jorden da konen så den forskel på TVene i butikken  

Så jeg skal have fundet nogle gode grunde til at smide 13-15.000 efter et nyt plasma, for demoen i butikken overbeviste mig ikke om at det var det værd.

Det skal dog understreges, at jeg fik ekspedienten til at sætte en DMP-BD35 direkte til og køre en demo BD på G10eren. Og HOLD DA KÆFT det så godt ud!!! Totalt klart billede og intet hakkeri.

Dog fremstod billedet klarer på LZD800, men jeg tror det var pga det blanke glas.

M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 09:55
Det kan jo godt være du bedre kan lidt lcd, det skal jeg ikke kunne sige.
Men lcd stå alså næsten altid bedre i en butik. Jeg har selv valgt et lcd tv inden mit plasma. Jeg synes også lcd stod langt bedre nede i butikken. Men blev hurtig skuffet, da jeg fik det hjem og indstillede det. Det var et sony 40w3000. LCD er blevet bedre, men uden LED så har de alle backlight bleeding og det er ikke til at holde ud i mørke omgivelser. Du får uens lys på skærmen. Et plasma er bedre til at vise et helt korrekt billede.
teknologien ligner meget et CRT TV. LCD kan vise et meget skarpt billede og derfor ser man jo heller ikke plasma skærme på et kontor.

Redigeret af xcardman - 11-Marts-2009 kl. 10:06
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 10:39
Jeg vil umuldbart tro at LZD800 har en 100hz motionflow funktion, som er kendt fra Sony, Samsung mfl. LCD tv.

Panasonic PZ85 har en lign. funktion som kan slåes til og fra, kaldet
Intelligent frame creation.

Dette burde være at finde på større modeller i 2009 serien også, det kunne være
24fps Smooth film afspilning (96Hz).
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 10:52

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg vil umuldbart tro at LZD800 har en 100hz motionflow funktion, som er kendt fra Sony, Samsung mfl. LCD tv.

Panasonic PZ85 har en lign. funktion som kan slåes til og fra, kaldet
Intelligent frame creation.

Dette burde være at finde på større modeller i 2009 serien også, det kunne være
24fps Smooth film afspilning (96Hz).

IFC var slået til på både PZ80 og G10 (G10 kan køre en demo med IFC til/fra) og G10 har 600Hz IFC pro. G10 har også 24fps Smooth Film Afspilning Jeg ved dog ikke om det var slået til. Det er bl.a. disse features der har tændt mig på G10 men fremvisningen i butikken overbeviste mig desværre ikke til at smide 14K her og nu.

M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 11:04
PZ80 har ikke IFC.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 11:17
24fps Smooth Film Afspilning er kun til blueray
netop en PZ80 har ikke IFC
ikke alle er til plasma, så prøv og se et lcd med LED. Fordi jeg aldrig vil købe et lcd, betyder jo ikke du skal afholde dig fra det.

men at sammenligne et 37 tommer og 46 tommer sikkert på samme afstand er måske heller ikke det bedste udgangspunkt.

Redigeret af xcardman - 11-Marts-2009 kl. 11:28
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 12:15

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

PZ80 har ikke IFC.

Sorry.

Det gør det bare endnu værre, for de billeder jeg så var oplevelsen ens på PZ80 og G10  Men jeg kunne godt se forskel på G10eren om IFC var slået til eller fra.

M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N

Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 12:22

ikke alle er til plasma, så prøv og se et lcd med LED. Fordi jeg aldrig vil købe et lcd, betyder jo ikke du skal afholde dig fra det.

Tja, det kunne være det skulle have en chance, jeg er dog mest til Panasonics Plasmaer, da jeg bl.a. har en DMP-BD55. Og WAF'en giver flest point når det "matcher"

men at sammenligne et 37 tommer og 46 tommer sikkert på samme afstand er måske heller ikke det bedste udgangspunkt.

Korrekt, der har jeg begået en fejl.  Men vi vurderede også fra forskellige afstande, netop fordi en 46" virker MEGET stor 1½ meter fra det.  

M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 15:28
Jeg forstå bare ikke det med hakkeri, ellers må jeg være heldig med min px80. Alt kører flyende på dvd og blueray. Nogen programmer kan hakke på tv2 og musik video fra sat. På the voice er den helt gal, men det er alså deres udsendelse og ikke mit tv. Et px80 skulle jo være noget dårligere end et pz80. Men jeg har et rigtig godt billede fra alle kilder, men skal skifte på grund af 50 tommer og bedre sort.

Redigeret af xcardman - 11-Marts-2009 kl. 16:12
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 07:48

Jeg forstå bare ikke det med hakkeri, ellers må jeg være heldig med min px80. Alt kører flyende på dvd og blueray. Nogen programmer kan hakke på tv2 og musik video fra sat. På the voice er den helt gal, men det er alså deres udsendelse og ikke mit tv. Et px80 skulle jo være noget dårligere end et pz80. Men jeg har et rigtig godt billede fra alle kilder, men skal skifte på grund af 50 tommer og bedre sort.

Det er også der mit problem ligger, jeg havde forventet at se et klart og flydende billede, smide prisen for TVet og ud af døren. Men det jeg så gjorde mig skeptisk og derfor vælger jeg at høre jer der virkelig går op i dette emne om jeres erfaringer. Det kan jo være at TVet er forkert indstillet, dårligt signal, osv.

M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu