recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtalerkabel længde
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højtalerkabel længde

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højtalerkabel længde
    Sendt: 06-Januar-2018 kl. 10:52
Min ellers meget tolerante kone, spørger om jeg ikke kan få ryddet op i den ormegård der ligger bag vores hi-fi-møbel. Jeg ved godt jeg stikker hovedet i en hvepserede. MEN, begge højtalerkablerne er 8 m lange. Kan jeg forkorte det ene m 6m uden at lydbilledet vælter. Actor
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 11:21
Ja. Vi er ude i teorien med impedans og signaltab på den forskel i  kabellængde.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Kan jeg forkorte det ene m 6m uden at lydbilledet vælter. Actor


Ja, det er helt og aldeles problemfrit.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 14:06
Prøv at spørge ovre på hifi4all om det samme ... Wink

Ej, pjat. Lad være med det. Du kan sagtens korte to meter af det ene kabel, uden det betyder noget.
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 14:45
Nu snakker vi om 6 meter!!! Actor
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 14:55
Nå på den måde. Troede det ene skulle være 6 og det andet 8. Nuvel, tvivler stadig meget stærkt på, at du overhovedet kan høre det.
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Nu snakker vi om 6 meter!!! Actor


Klip du bare 6 meter af. Der er ingen forskel.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Min ellers meget tolerante kone, spørger om jeg ikke kan få ryddet op i den ormegård der ligger bag vores hi-fi-møbel. Jeg ved godt jeg stikker hovedet i en hvepserede. MEN, begge højtalerkablerne er 8 m lange. Kan jeg forkorte det ene m 6m uden at lydbilledet vælter. Actor
Hvis at du kan høre forskel bagefter så har du allerede nu et problem for det vil betyde at dine 8m påvirker signalet hørbart.

Klip du bare og så skriv endelig tilbage.
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 18:06
Hvad skal jeg skrive på hifi4all for at finde debatten der. Jeg skylder at oplyse at jeg hører til dem der “mener” jeg kan høre forskel på kabler. På min spritnye Hegel 160 (Herren være lovet for Blac Friday) op dagede at der var noget der hed “coax-indgang” Min cd havde coaxudgang og vupti satte jeg et gammelt sub-kabel. Mirakkel! Alt blev større bredere og mere præcist. Kablet kostede i sin tid 100 kr. Okay, hvis det lyder så godt hvorfor så ikke ikke prøve noget “dyrere” Kort tid efter sad jeg med et udvalg fra AV-cables(super service). Ingen af dem lyder så godt som mit gamle til en hund. Jo dyrere desto mere “tæppe” kom der. Over lydbilledet. Ka nogen forklare hvorfor. Diskanten på det første er en smule for hidsigt til min smag, men det kompenseres så rigeligt af det åbne og præcise lydbillede. Actor
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Jeg skylder at oplyse at jeg hører til dem der “mener” jeg kan høre forskel på kabler.

Kan du hører forskel på 2 og 8 meter af dit højtalerkable skal du vel også have noget andet?
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Hvad skal jeg skrive på hifi4all for at finde debatten der. Jeg skylder at oplyse at jeg hører til dem der “mener” jeg kan høre forskel på kabler. På min spritnye Hegel 160 (Herren være lovet for Blac Friday) op dagede at der var noget der hed “coax-indgang” Min cd havde coaxudgang og vupti satte jeg et gammelt sub-kabel. Mirakkel! Alt blev større bredere og mere præcist. Kablet kostede i sin tid 100 kr. Okay, hvis det lyder så godt hvorfor så ikke ikke prøve noget “dyrere” Kort tid efter sad jeg med et udvalg fra AV-cables(super service). Ingen af dem lyder så godt som mit gamle til en hund. Jo dyrere desto mere “tæppe” kom der. Over lydbilledet. Ka nogen forklare hvorfor. Diskanten på det første er en smule for hidsigt til min smag, men det kompenseres så rigeligt af det åbne og præcise lydbillede. Actor

Nu skrev jeg sådan set at du ikke skulle spørge på hifi4all. Udover det har jeg svaret efter overbevisning, som er, at det ikke vil gøre den fjerneste forskel hvis ellers kablet er et normalt højttaler kabel i et fornuftigt kvadrat. Jeg undrer mig måske lidt over hvorfor du i det hele taget spørger, når nu det lyder til, at du allerede har besluttet dig for hvad svaret er.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 19:44
Der vil være en målbar forskel på de to kabler..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu