|
Højtalerkabel længde |
Besvar | Side <1234 8> |
Forfatter | |||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1669 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Absolut, men det lidt ironiske er, at der med meget stor sikkerhed er langt større forskel på højre og venstre højttaler (produktionstolerancer) end der er på et 2m og et 8m kabel. Det er der sjovt nok aldrig nogen der lægger mærke til
|
|||
Actor
Bruger Oprettet: 26-Januar-2016 Sted: dk Status: Offline Point: 186 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Man skal altid, i alle livets forhold, være nysgerrig på andre menneskers holdning og erfaring. Det gælder også hi-fi. Jeg har et par “guruer” Anders fra Audioconsult og Otto (da han var på Tape-connection) ((hvis du læser dette, hvor fanden er du i dag!)) De kender mine præferencer og kan nogen gange guide mig i en retning der overrasker. Jeg har ikke på forhånd taget stilling, hverken for eller imod. Men er nysgerrig på andres oplevelser. Dog stiger jeg af når debatten bliver perfid og personlig. Jeg skærer de skide 6 meter af det ene af mine Subrakabler. (Er der nogen der vil ha det) og lytter til resultatet. Har iøvrigt altid syntes at balancen var skæv i forhold til outputtet i højre kanal. Måske retter det sig op nu! Er der nogen der har erfaring m et coaxkabel der vil kunne tilfredsstille mine tidligere oplyste krav. Om som ikke koster en ny Mercedes. Actor
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja det vil der. Spørgsmålet er så om den mikroskopiske forskel har nogen hørbar indflydelse. Klaus |
|||
bbond
Super bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 408 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Joo... det er jo derfor at Hifi-højttalere, som feks. Martin Logan, (parres)sælges parvis Bond
|
|||
bbond
Super bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 408 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Som "tommelfinger regel" må et (Ht)kabel divergerer med 1 meter.... dog, hvis alternativet er at det ene kabel er "rinket op" (læs ormegård) og dermed virke som en spole... Så tilpas kablet til virkeligheden Bond Redigeret af bbond - 07-Januar-2018 kl. 12:30 |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ork, det behøves slet ikke at være så eksotisk, før højttalerne parres. Det gør Dali såmænd også med deres. Klaus |
|||
Actor
Bruger Oprettet: 26-Januar-2016 Sted: dk Status: Offline Point: 186 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der hvor kablet ligger, ligner det en Australsk slangefarm!!!
|
|||
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det betyder absolut ingenting om kablet er 2 meter eller 8 meter.
"the speed of light, often called "c", in the lower case, commonly refers to the speed of light in a vacuum, which is the fastest it will go. Its about 300 million meters per second. The propogation of electric field, or electrical signalling using electrical signals in a wire is a bit slower. It can be anywhere from about 50% of c to 99% of c, depending upon the wire and insulation composition and construction" |
|||
KevinL
Super bruger Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg læste en debat på et forum og nu husker jeg ikke helt 100% specifikt, men der var en der kunne høre om hans strøm fordeler boks var smurt ind i linolie eller ej ellers var det noget med om den var beklædt med træ smurt i linolie eller metal.... Nogen kan høre hvad de vil høre.
|
|||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Læste også et eller andet sted om en kvinde der kunne høre forskel på hvor elektriciteten kom fra..... Til trådstarter : Lad os endeligt høre om dit resultat. Emnet er jo spændende. |
|||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu kunne det jo være modstanden der gjorde en forskel.
|
|||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mine sælges også parvis. Så er de ens i træet
|
|||
Besvar | Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |