|
Højttalerkabler - Kan der høres forskel? |
Besvar | Side <1 6789> |
Forfatter | |||||
Muffeh
Guld medlem Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Behøver det absolut være bananstik der skal loddes, kan sådan nogen her ik bruges hvis man ik ønsker at lodde, eller ved hvordan?: http://www.av-cables.dk/hoejttalerstik/supra-high-end-bananstik-saet-af-4-stk-roede-sort.html |
|||||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|||||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
En højttaler kan modificeres, og hvis man har forstand nok, også med et resultat der giver bedre lyd. Men blot at udskifte lidt her og der, som Kampus er inde på, det vil måske ikke bidrage med noget positivt. Hvis vi tager udgangspunkt i mine højttalere til stereobrug, findes der her et delefilter upgrade ( pro made - us firma ). Men kabinettet levner ikke pladsen til intern montage, så filtrene leveres i træbokse til ekstern opsætning. Prisen, ja den er højere end hvad en højttaler i tidernes morgen kostede. Men hvis man vil smide 2200$, uden skatter og afgifter samt forsendelse, garanterer firmaet bedre lyd. Det samme er reviews også kommet frem til, men hvis du ikke kan lide resultatet er der 4 ugers fortrydelsesret. |
|||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Og her kommer vi så ind på om det kan betale sig.
Jeg mener ikke det kan betale sig med hundedyre højttalerkabler.
Som ung og fattig lykkedes det mig faktisk at opgradere et par højttalere.(Mission tror jeg nok)
Kabinettet blev afstivet med rundstokke, tynde kabler skiftet og de dårlige klemterminaler blev bypasset. Dårlige kondensatorer blev skiftet til bedre kvalitet.
Det kostede et par hundrede kroner dengang og gav en markant lydforbedring. Og tid var der masser af med kun en TV kanal og helt uden internet.
Tilbage til tråden.
Køb det tykke kabel i Harald Nyborg og brug de sparede penge på bedre grej.
|
|||||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jo, det er faktisk det du skriver.
|
|||||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
At nogen skifter kabel i sine højtaler svare slet ikke til det eksempel du kommer med. |
|||||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||||
Grymok
Super bruger Oprettet: 09-Maj-2013 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 337 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg kan anbefale dig sådan et sæt http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0090CVJZ4/ref=oh_details_o06_s00_i00?ie=UTF8&psc=1 Kvaliteten på stikkene er god solid, der fåes stik til 12 sæt. Du kan skrue kablet ind bagfra eller fra siden. De sidder SOLIDT plantet i min Anthem Receiver og min gamle Denon.
|
|||||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg har nogle lignende. Vil godt vide hvordan du vil fastgøre kablet i enden? På mine sidder kablet fast i siden vha skruen i enden. Da kablerne sidder 3-4 cm ude fra recieveren, er det rigtig praktisk at de ikke kommer ud af enden på bananstikket, men istedet løber vinkelret nedad. |
|||||
Muffeh
Guld medlem Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Ligner mest af alt dem der kan købes i Hifi klubben.. som jeg har på nogen af mine højtaler kabler.. har ik lige haft råd til at få købt det sidste |
|||||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|||||
Muffeh
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Nej, så har du virkelig misforstået mig.. HVIS du køber et sæt højtalere, hvor du enten fra start har det i sinde at skifte delene eller har noget billigt lort så kan jeg godt se fordelen i det, for at få "det bedste ud af hvad man har" men hvis man køber en højtaler fordi man syntes den lyder godt, kan jeg ikke se det bagefter giver mening at ændre på konstruktionen i den, som derved ændre lyden.. det er skudt i hoved! |
|||||
|
|||||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7122 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det er jo det man gør med højttaler kablerne !
Køber f.eks ht til 10.000.- Hvor meget kan de forbedres med forskellige kabler ? Hvorfor følger der ikke kabler med som er tilpasset af ht producenten og testet i deres lytte opstillinger. Man må forvente af producenten har lavet højttaleren færdig, men Nej. En hjemme lytter kan gøre den meget bedre ved at vælge nogle gode kabler 😚 |
|||||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Fordi intet lyder eller ser ens ud,hvis det opsættes i forskellige lokaler/indretninger osv. Derfor er tv heller ikke isf kalibreret ved levering, og det samme gælder for hifi udstyr. Redigeret af JeTex - 06-Januar-2014 kl. 07:45 |
|||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Hvor mange producenter kommer med en version 2 eller forbedret udgave.
Det gør bla B&W. Netop fordi det er muligt at forbedre højttaleren med små greb. |
|||||
Besvar | Side <1 6789> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |