recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalerkabler og andet sludder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøjttalerkabler og andet sludder

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2009 kl. 14:22

glimrende ide, jeg har skam lampeledning liggende.

vi mangler dog stadig enkelte sølv signal kabler, samt eksotisk højttalerkabel og signal kabel samt en ekstra deltager.

Crown - there is no substitute.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2009 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

glimrende ide, jeg har skam lampeledning liggende.

vi mangler dog stadig enkelte sølv signal kabler, samt eksotisk højttalerkabel og signal kabel samt en ekstra deltager.

Det kan da være at Christian får et sæt hjem inden testen, jeg mener da hans custom-cables er sølv

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

glimrende ide, jeg har skam lampeledning liggende.

vi mangler dog stadig enkelte sølv signal kabler, samt eksotisk højttalerkabel og signal kabel samt en ekstra deltager.

Det kan da være at Christian får et sæt hjem inden testen, jeg mener da hans custom-cables er sølv



Jeg tror næppe i skal regne med at han stiller op med kabler til skeptikere, Resultaterne vil jo blive omdiskuteret her på siden i forhåbentlig et godt stykke tid, og hvis ikke vi finder hans kabler "awsum awsum" som mange herinde (I behøver ikke nærmere præsentation), så er der vel ingen som vil købe hans kabler.

Manden er jo ved at indbygge dem i sine højttalere i sit demo rum, så han kommer til at stå med ret så røde ører overfor kunderne.


Jeg er faktisk ret partisk allerede inden resultatet bliver offentliggjort. Hvis bare der kommer strøm nok til højttalerne, så er kablet fint. Efter min mening er det højttalerne som farver lyden, ikke kablerne.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

glimrende ide, jeg har skam lampeledning liggende.

vi mangler dog stadig enkelte sølv signal kabler, samt eksotisk højttalerkabel og signal kabel samt en ekstra deltager.

Det kan da være at Christian får et sæt hjem inden testen, jeg mener da hans custom-cables er sølv



Jeg tror næppe i skal regne med at han stiller op med kabler til skeptikere, Resultaterne vil jo blive omdiskuteret her på siden i forhåbentlig et godt stykke tid, og hvis ikke vi finder hans kabler "awsum awsum" som mange herinde (I behøver ikke nærmere præsentation), så er der vel ingen som vil købe hans kabler.

Manden er jo ved at indbygge dem i sine højttalere i sit demo rum, så han kommer til at stå med ret så røde ører overfor kunderne.


Jeg er faktisk ret partisk allerede inden resultatet bliver offentliggjort. Hvis bare der kommer strøm nok til højttalerne, så er kablet fint. Efter min mening er det højttalerne som farver lyden, ikke kablerne.

Det kunne man selvfølgelig godt frygte, men jeg tror da man vil kunne opleve en forskel, og måske endda en stor forskel, og selv om jeg måske også deler din mening langt hen ad vejen, så kan denne test jo bekræfte enhver sælger/leverandørs lovprisning af egne produkter, og hvis sælger/leverandør ikke vil være med, så er det i sig selv måske en indikation for de kunder der overvejer

Nu er det jo sådan at Christian ikke HAR nogle kabler, da de er indleveret til fotografen med henblik på Christians nye hjemmeside, og det er jo i orden

Den nye hjemmeside ser i øvrigt således ud: www.custom-cables.dk

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 18:20
Den ser da sørme godt ud - hvilket år forventes den færdig?
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 18:25
Det må vel være 2010..... næste gang vi igen når slutningen af januar
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 18:26

Nå ja.  Den skal nok blive færdig snart.  Kablerne er jo ved at blive fotograferet, så efterfølgende kommer der skub i det tror jeg.

 

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 18:48

P.S.  Det er jo også en mulighed at en ejer af de omtalte kabler stiller disse til rådighed for en test ?

 

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Hooks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2006
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 01:39
Oprindeligt skrevet af huiron huiron skrev:

... Men teknisk vil jeg påstå at hvis der kan være så meget på analoge signal kabler, må der næsten kunne være mere i højtaler kabler...

Hvorfor? Det må da næsten være omvendt?

Check iøvrigt denne tråd, med lidt indspark til debatten (se mine indlæg dér, gider ikke gentage dem i denne tråd):
http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56795&PN=2

Glæder mig til at høre hvad i finder ud af mht. jeres tests :-)

Hvis der går for meget Whiskey/Whisky i den, og i ender med at kunne høre store forskelle, så er det jo bare om at tage hele oppakningen under armen og rejse over til Randi!

:-)
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 08:59
Er der virkelig ikke nogle der vil deltage med nogle sølv kabler ? eller evt. bare låne dem ud til formålet
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 09:06

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Er der virkelig ikke nogle der vil deltage med nogle sølv kabler ? eller evt. bare låne dem ud til formålet

Jeg ville godt hvis mine var sølv. Har altid troet de var fordi de hedder silver, men har fået fortalt af en på hifi4all at de ikke der

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Er der virkelig ikke nogle der vil deltage med nogle sølv kabler ? eller evt. bare låne dem ud til formålet

Jeg ville godt hvis mine var sølv. Har altid troet de var fordi de hedder silver, men har fået fortalt af en på hifi4all at de ikke der

Det kunne man da også sagtens forestille sig med det navn men igen, hvor mange rejer er der i rejesalat

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu