recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalerkabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højttalerkabler

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja Steve, det er den samme sang hver gang. Du snakker teori, jeg snakker praktik. Forskellen var i den grad hørbar. Ingen placebo effekt eller forudindtagethed. I dette eksempel var det ørerne der afgjorde forskellen, ikke teorien.
Nu bliver jeg så nysgerrig, hvordan bar du dig ad med at afgøre at det ikke kunne være placebo? Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Ja Steve, det er den samme sang hver gang. Du snakker teori, jeg snakker praktik. Forskellen var i den grad hørbar. Ingen placebo effekt eller forudindtagethed. I dette eksempel var det ørerne der afgjorde forskellen, ikke teorien.

Nu bliver jeg så nysgerrig, hvordan bar du dig ad med at afgøre at det ikke kunne være placebo? Smile

Ved at lytte mig frem og ikke kigge på kablerne.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 12:48
Søgte lige hurtigt på "Kampus" på google og dette var første hit:

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=faktaresistent
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Når man ikke kan andet, går man efter "manden" DeadAngry
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 14:43
Det var dig selv som sagde du i princippet så bort fra l teori og bare gjorde som alle andre som ikke forstår vigtigheden og resultatet af blindtests. Ergo er du faktaresistent.

Det er en simpel konstatering. 

Du skal selvfølgelig være velkommen til at bevise jeg tager fejl.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 14:58

Ved at lytte mig frem og ikke kigge på kablerne.
Okay, så en eller anden brød ind i dit hjem og udskiftede kablerne uden at du kendte til det, hvorefter du pludselig opdagede "Hov, hvad var nu det? Det lyder jo helt anderledes idag!" ??

Redigeret af strandvasker - 24-Februar-2015 kl. 15:00
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 15:01

Min google fandt en polsk radiostation som det første, det skal jeg nok lade være med at prøve at konkludere noget på.. Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 16:29

På et 8 m træk, oplevede jeg en tydelig forskel i lyden, da 0,75 kvadrat blev udskiftet med 4 kvadrat mm. Bassen blev strammet op og gavnede hele lydbilledet, som blev hørbart bedre. Og det var ingen placebo effekt, men en tydelig hørbar forskel, no question

På et sæt diskanthøjttalere som hkts 11 sættet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 20:27
Nu er der dælme også STOR forskel på 0.75mm kabel og så den på 2.25mm, som den tykkeste fra HN er på. Køb blot den, så er du home free.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 20:50

Det var dig selv som sagde du i princippet så bort fra l teori og bare gjorde som alle andre som ikke forstår vigtigheden og resultatet af blindtests. Ergo er du faktaresistent.

Det er en simpel konstatering. 

Du skal selvfølgelig være velkommen til at bevise jeg tager fejl.

Det var dig selv der skrev et eller andet vås om at google mit alias. Stop med den slags lort og lad vær med at spille hellig.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 20:55
Fald nu ned, børnlil. Bliv nu ikke så hidsige over en skide debat på nettet.
Til top
Xavis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Februar-2015
Sted: Copenhagen
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xavis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 09:16
Hæhæ, det lader til, der er delte meninger omkring min problemstilling. Jeg prøver mig frem først ved at splejse de ti meter medfølgende kabel med noget af det, jeg har liggende, og så må vi se.

Tak for hjælpen!
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu