recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttaler-sæt til 14-20.000. Forslag?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højttaler-sæt til 14-20.000. Forslag?

 Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis man kun køber ud fra design, så køber man vel B&W eller podspeakers.
Når jeg køber højttalere er det 90% på lyden og 10% på designet.

Lyt til Dynaudio, så behøves du ikke at bekymre dig om designet....


Klaus
Man er jo forskellige. Hvis jeg skal have højttalere i stuen, går jeg meget op i hvordan de ser ud. Man tilbringer så meget tid i det rum, så der skal ikke være noget der generer øjnene. 
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis man kun køber ud fra design, så køber man vel B&W eller podspeakers.
Når jeg køber højttalere er det 90% på lyden og 10% på designet.
Klaus

Med Triangle får man både design og god lyd, det er en win-win. Smile 

Er enig med Strecker, snyd ikke dig selv for en tur forbi HiFifreaks. For et ½ år siden planlagde jeg samme rute, Hifi-klubben, HiFi-freaks og KTradio men nåede aldrig frem til sidste destination. Wink


Redigeret af Dorf - 15-December-2015 kl. 21:08
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Med Triangle får man både design og god lyd, det er en win-win. Smile 


Smag er heldigvis individuel.
Eksempelvis syntes jeg at Dynaudio Focus 340 er en smuk og ganske anonym højttaler, i lækker samlekvalitet. For mig er Triangle Quartet's "rør" ovenpå og foden i midten for neden "forstyrrende" i udseendet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 22:06
Dynaudio focus 260 til 20k\sæt bør også være i overvejelserne.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2011
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 22:00
Er jeg virkelig den første som tænker hvilke rum skal der spilles i - størrelse osv.?

Jeg er klar over at du ønsker at købe nyt (pga. garanti?) Lige hvad angår køb af højttalere, så vil jeg stærkt anbefale dig at tage ud og købe brugt. Du får så meget mere for pengene! Med almindelig "inspektion" og test/lyt hos sælger bør du kunne spotte hvis der er ting som ikke er ok.

Jeg er helt enig i at du må ud og lytte - men lyt også gerne ude hos "brugerne" og ikke kun i diverse hifi-butikker.

Jeg kan varmt anbefale at du lytter til: 
Aurum Cantus V8F (nypris: 38.000 kr. for et par).

Dali Helicon 400 (nypris: 36.000 kr. for et par).

Begge bør kunne købes brugt til omkring de 20.000 kr. - men det kræver selvfølgelig at de er til salg! Og så fortjener de netop en god forstærker (og AC A8F gerne en effekt)... ;-)
 


Redigeret af Mr. Duck - 16-December-2015 kl. 22:01
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Mr. Duck Mr. Duck skrev:

Er jeg virkelig den første som tænker hvilke rum skal der spilles i - størrelse osv.?

Jeg er klar over at du ønsker at købe nyt (pga. garanti?) Lige hvad angår køb af højttalere, så vil jeg stærkt anbefale dig at tage ud og købe brugt. Du får så meget mere for pengene! Med almindelig "inspektion" og test/lyt hos sælger bør du kunne spotte hvis der er ting som ikke er ok.

Jeg er helt enig i at du må ud og lytte - men lyt også gerne ude hos "brugerne" og ikke kun i diverse hifi-butikker.

Jeg kan varmt anbefale at du lytter til: 
Aurum Cantus V8F (nypris: 38.000 kr. for et par).

Dali Helicon 400 (nypris: 36.000 kr. for et par).

Begge bør kunne købes brugt til omkring de 20.000 kr. - men det kræver selvfølgelig at de er til salg! Og så fortjener de netop en god forstærker (og AC A8F gerne en effekt)... ;-)
 

Det er til en stue på små 20m2
Jeg vil helst nyt pga gensalgsværdien, nyere materialer og forbedret teknologi på nyere modeller, og ja også garantien. Brugt jamen ofte er der ingen garanti, og du ved ikke hvilken historie højttalerne har ift reperationer og udskiftninger osv. 
Til top
Kildemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2015
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kildemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

"Lyt til Dynaudio, så behøves du ikke at bekymre dig om designet.... "

Well, sidst jeg lyttede til Dynaudio (600XD) blev jeg da forholdsvis skuffet. Mine har kostet godt det halve, ser 4x flottere ud, og spiller en klasse eller 2 bedre. Men ok de er heller ikke aktive. Men stadig havde jeg nok forventet noget mere fra de Dynaudio.

Skal du lovprise dine XTZ  hver gang du har mulighed for det? Jeg har personligt ikke lyttet til noget XTZ der bare kommer i nærheden af Dynaudio.

Men ok, ud fra hvad jeg kan se hvad du har af udstyr så kan vi ikke komme længere væk fra hinanden hvad vi mener lyder godt.

Triangle? Har hørt det kort og lyder godt. Kan dog ikke finde ud af om det er en højttaler man bliver træt af i længden ala B&W. 


Redigeret af Kildemand - 16-December-2015 kl. 23:14
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

Jeg vil helst nyt pga gensalgsværdien


Når du køber nyt, er du ved et gensalg sikret på det største tab i forhold til at købe og sælge brugte højttalere.

Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

nyere materialer og forbedret teknologi på nyere modeller


Det er altså ikke sådan at "det dybe hjul" genopfindes hvert tredje år som med surroundforstærkere. Forskellen på spritnye og 5 år gamle højttalere er næsten lig nul. Prisen derimod......

Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:


, og ja også garantien. Brugt jamen ofte er der ingen garanti, og du ved ikke hvilken historie højttalerne har ift reperationer og udskiftninger osv. 


Korrekt - garantien og historikken, det er her forskellen er.
Jeg har ikke købt nyt hifi/video udstyr siden jeg fik nyt tv (jo, en DVB-T modtager) for snart 8 år siden. Selv før det købte jeg brugte højttalere og forstærkere. Vil man købe brugt, så kigger man på udstyret og spørger sælger. De fleste er ærlige folk og er udstyret mishandlet kan man som regel se det på kabinettet også.

Men ved kø af nyt udstyr kommer du til at betale næsten det dobbelte i forhold til brugt - eller omvendt, ved brugt udstyr kan du købe noget der er "dobbelt så dyrt" (eller har været) i forhold til det du kigge på i dag. Måske to eller tre produktklasse bedre/større end det du har råd til som nyt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 23:27
.

Redigeret af Henrik B. - 28-December-2015 kl. 08:48
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 06:09
"skal du lovprise dine XTZ hver gang du har mulighed for det? Jeg har personligt ikke lyttet til noget XTZ der bare kommer i nærheden af Dynaudio.

Men ok, ud fra hvad jeg kan se hvad du har af udstyr så kan vi ikke komme længere væk fra hinanden hvad vi mener lyder godt.
"

Argh kildemand den kommentar magter jeg næsten ikke. Har slet ikke nævnt XTZ, og som sagt tidligere så har du ikke den fjerneste idé om hvordan mit anlæg spiller. Der sker mange ting når du konverterer et sæt højttalere til aktiv drift og bruger måneder på og optimere i delefilteret. Men den slags har du slet ikke indsigt i.
Du kan starte med og kigge på målinger fra mit setup:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=142754&title=rew-mlinger-fr-efter-dirac

Forholdsvis jævn kurve i forhold til gennemsnittet :-D Dog lidt rigeligt bas, hvilket jeg har fixet sidenhen.
Beklager hvis min kommentar om Focus 600XD stødte dig på nogen måder. Men det er altså bare min ærlige mening. Den dag var jeg ude og gå med kæresten og vi kom bare tilfældigt forbi tape connection. Og hun sagde fuldstændigt det samme" at der ligesom manglede noget", fordi hun også er vant til meget mere fylde og kraft på transienter osv. Mellemtonen var meget tynd og slank, og lyden generelt lidt for lys. Bassen er også i en anden liga på mine, men det var forventet da jeg har en del mere membran areal.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 07:43
Vil anbefale køb af brugt. Gav selv ca 6k for mine 4 år gamle x32'ere.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af Mr. Duck Mr. Duck skrev:

Er jeg virkelig den første som tænker hvilke rum skal der spilles i - størrelse osv.?

Jeg er klar over at du ønsker at købe nyt (pga. garanti?) Lige hvad angår køb af højttalere, så vil jeg stærkt anbefale dig at tage ud og købe brugt. Du får så meget mere for pengene! Med almindelig "inspektion" og test/lyt hos sælger bør du kunne spotte hvis der er ting som ikke er ok.

Jeg er helt enig i at du må ud og lytte - men lyt også gerne ude hos "brugerne" og ikke kun i diverse hifi-butikker.
Den er jo en ret klassisk, med hensyn til anbefalinger.Wink

Men du har helt ret, det er jo ret så vigtigt at man køber et par højtalere som passer til rummet osv. At gå ud at lytte på et sæt højtalere i et rum med 20 andre sæt, og på noget helt andet grej end det man har stående der hjemme giver bare ingen mening overhoved, det bliver en total farvet oplevelse. Højtalerne skal med hjem og lyttes på, helt afslappede. Og meget gerne nogle som også er tilspilledeWink

Jeg kunne give nok så mange anbefalinger på højtalere, men det er jo dine øre der skal lytte på dem og ikke mineWink

Jeg vil bestemt heller ikke være bange for at købe brugte højtalere, har jeg i øvrigt også gjort masser af gange og har ALDRIG haft problemer, men man får altså noget mere for sine penge.Tongue

I øvrigt det sæt sæt Dynaudio contour s 5.4, som der linkes til på dba til 22.000 er eddermame en fin højtalere, det er en af de får højtalere jeg har hørt, der best genskaber f.eks. live Jazz i højtalere klassen til 50k

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu