recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HMDI kabel til PansBlu-ray ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHMDI kabel til PansBlu-ray ?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 10:51
HDMI1.4 indeholder også ethernet - og dertil kræves et HDMI1.4-kabel. Men om der er enheder, der bruger ethernet endnu, er nok mere tvivlsomt.

Redigeret af bantam - 18-September-2010 kl. 10:51
/lars
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 11:02
Det har du selvføglelig ret i, Bantam - jeg tænkte her specifikt på anvendelsen i forbindelse med blu-ray/3D. Smile
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 11:14
Jeps - det var såmænd bare for at gøre historien komplet.
/lars
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 12:51
Både min BD afspiller (live BD) og Reciever (netradio) bruger ethernet. Her ville HDMI 1.4 være en fordel, da jeg så slipper med ét kabel til Router.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 13:02
At begge enheder bruger ethernet, og begge enheder understøtter HDMI 1.4, betyder vel ikke automatisk, at de kan bruge hinandens ethernetforbindelse. Det er så vidt jeg ved ikke en tvunget feature ved HDMI 1.4.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 13:07
Så kan jeg da ikke se fidusen ved HDMI 1.4 Confused
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 03:56
Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Mig bekendt er der dog ingen bd lavet med 48bit endnu -eller hva? Men det kræver vel at både afspiller og skærm kan håndtere det.

Nej, det findes ikke, og det kommer heller ikke.

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Tænkte lige på om det er muligt at "opskalere" farvedybden? Hvis ja, kan det da være der er en effekt. Her tænker jeg på om det er muligt ligesom med de bedste dvd-afspiller der mestre opskalering til 1080P mv.?

Opskalering er sådan set bare et spørgsmål om at hæve opløsningen på kilden så nænsomt som muligt; uden at tilføje for meget falsk skarphed og smide detaljer væk. Når én dvd-afspiller er bedre end en anden til 'opskalering', så er det faktisk kvaliteten af de-interlacingen der gør forskellen. Altså den process der ændrer indholdet fra at være interlaced til progressivt. Men selv den bedste opskalering og de-interlacing i verden kan ikke tilføje detaljer der aldrig har været der. Det handler blot om at behandle materialet så nænsomt og korrekt som muligt.

Og nej, man kan ikke opskalere farvedybden. Der er de farver der skal være på en dvd eller en Blu-ray Disc, og en tilfældig BD-afspiller kan selvfølgelig ikke regne sig frem til en mere korrekt gengivelse. I bedste fald gør det at man aktiverer en eventuel Deep Color funktion ingenting, og i værste fald laver den farverne helt forkerte, så man næsten ligeså godt kan smide sin professionelle kalibrering ud af vinduet.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu