recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hænge lærred op i loftet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hænge lærred op i loftet

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 23:13
Hvis det kun er 1 lag gips, hvilket det lyder til, eftersom det gik i udu hver gang, så er du lidt på den, da det er svært at få noget til at hænge i loft, i 1 lag, hvis det vejer mere end en lampe.

Det må et lærred desværre siges at gøre.

Ved godt det ikke er en flot løsning jeg foreslog, men der er nok ikke så meget at gøre mht loft montering.

MEN, hvad som du købte nogle gode kraftige hylde knægte (den hylder hænger på)

Monterer dem på væggen, og igen på dem dit lærred. Det ville trække det ud fra væg jo.

Rasmus
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-December-2008
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Hvis det kun er 1 lag gips, hvilket det lyder til, eftersom det gik i udu hver gang, så er du lidt på den, da det er svært at få noget til at hænge i loft, i 1 lag, hvis det vejer mere end en lampe.

Det må et lærred desværre siges at gøre.

Ved godt det ikke er en flot løsning jeg foreslog, men der er nok ikke så meget at gøre mht loft montering.

MEN, hvad som du købte nogle gode kraftige hylde knægte (den hylder hænger på)

Monterer dem på væggen, og igen på dem dit lærred. Det ville trække det ud fra væg jo.

Rasmus

Det er helt klart en løsning det med de hylde knægte. Det som er i det, det er at jeg har som sagt et tv hængende på den væg. Et 50" plasma tv som ikke er et af de tynde af slagsen. Det rækker vel en 10 cm ud fra den væg det hænger på pga. Både det beslag jeg har valgt og fordi det vipper en smule fremover da det er smartest for mine øjne, når jeg sidder i sofaen. Men det er vel muligt at finde nogle hyldeknægte som rækker sådan ud fra væggen.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 23:26
Det kan du sagtens ja.

Vil tro at i Stark, Jem & Fik eller lign bliver det lidt over 100 kr for 2 stk.

De fås helt op til størrelse MEGET stor.

Jeg købte nogen der rager ca 70 cm ud så du skal nok finde nogen der matcher dine behov.

Rasmus
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 23:28

Det kan du sagtens ja.

Vil tro at i Stark, Jem & Fik eller lign bliver det lidt over 100 kr for 2 stk.

De fås helt op til størrelse MEGET stor.

Jeg købte nogen der rager ca 70 cm ud så du skal nok finde nogen der matcher dine behov.

Rasmus

Det skal jeg lige prøve at undersøge så, mange tak :)
Det som er vigtigt for mig er at det ikke ligner noget der er løgn. Jeg er en kæmpe kælling med sådan noget Big smile
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 23:31
Det er jeg også. Wink

Her er et bud fra silvan

http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/vare_Steel_95953___

De rager 25 cm ud på den lange led.

Det burde være rigeligt til at trække den 10 cm ud forbi fjernsyn, 7-8 cm frigang, og så ophænget.

Rasmus
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 23:32

Det er jeg også. Wink

Her er et bud fra silvan

http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/vare_Steel_95953___

De rager 25 cm ud på den lange led.

Det burde være rigeligt til at trække den 10 cm ud forbi fjernsyn, 7-8 cm frigang, og så ophænget.

Rasmus
Tror du at den er kraftig nok til at bære et lærred på 90" ?
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 23:33
Mht loftet er det ikke så meget at gøre andet end at fylde det op med spartel, polifylla eller lign, slibe og så vente på du engang skal male igen. Smile

Eller håbe på at ophænget "dækker" det.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 23:35

Mht loftet er det ikke så meget at gøre andet end at fylde det op med spartel, polifylla eller lign, slibe og så vente på du engang skal male igen. Smile

Eller håbe på at ophænget "dækker" det.

Yeah, jeg må prøve at håbe lidt på det bedste
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 23:36
Ja, det eneste jeg egentligt ville være nervøs for er hvor stærk din væg er, da den jo skal tage trækket, og især hvis det går lidt stramt ved nedtrækning af lærred.

Men beslaget skal nok holde til vægten. Men de fås i kraftigere model til samme penge i fx Stark.

Rasmus
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 23:38
Væggen er jeg egentlig ikke særligt nervøs for. Det er en betonvæg og det handler vel et eller andet sted om at finde de rette rawplugs.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 23:39
De har også et godt udvalg i Biltema, de er fx med "knæ" altså forstærkning som gør dem MEGET stærkere.

Det ligner umiddelbart godt at dit lærred kunne monteres i enden af disse.

Rasmus

http://www.biltema.dk/da/Byggeri/Armaturmontering/Vindue/Vindueskarm/Hyldeknagte-2-stk-26639/
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Væggen er jeg egentlig ikke særligt nervøs for. Det er en betonvæg og det handler vel et eller andet sted om at finde de rette rawplugs.

Alletiders. Smile

Så er det bare at finde dig et par hyldeknægte som du synes om, og igang med bore maskinen, så hænger dit lærred i morgen. Wink
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu