|
Hænge lærred op i loftet |
Besvar | Side <1234 6> |
Forfatter | |
fausing
Guld medlem Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det kun er 1 lag gips, hvilket det lyder til, eftersom det gik i udu hver gang, så er du lidt på den, da det er svært at få noget til at hænge i loft, i 1 lag, hvis det vejer mere end en lampe.
Det må et lærred desværre siges at gøre. Ved godt det ikke er en flot løsning jeg foreslog, men der er nok ikke så meget at gøre mht loft montering. MEN, hvad som du købte nogle gode kraftige hylde knægte (den hylder hænger på) Monterer dem på væggen, og igen på dem dit lærred. Det ville trække det ud fra væg jo. Rasmus |
|
PF
Super bruger Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er helt klart en løsning det med de hylde knægte. Det som er i det, det er at jeg har som sagt et tv hængende på den væg. Et 50" plasma tv som ikke er et af de tynde af slagsen. Det rækker vel en 10 cm ud fra den væg det hænger på pga. Både det beslag jeg har valgt og fordi det vipper en smule fremover da det er smartest for mine øjne, når jeg sidder i sofaen. Men det er vel muligt at finde nogle hyldeknægte som rækker sådan ud fra væggen.
|
|
fausing
Guld medlem Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan du sagtens ja.
Vil tro at i Stark, Jem & Fik eller lign bliver det lidt over 100 kr for 2 stk. De fås helt op til størrelse MEGET stor. Jeg købte nogen der rager ca 70 cm ud så du skal nok finde nogen der matcher dine behov. Rasmus |
|
PF
Funktioner
Tak(0)
|
Det skal jeg lige prøve at undersøge så, mange tak :) Det som er vigtigt for mig er at det ikke ligner noget der er løgn. Jeg er en kæmpe kælling med sådan noget
|
|
fausing
Funktioner
Tak(0)
|
Det er jeg også.
Her er et bud fra silvan http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/vare_Steel_95953___ De rager 25 cm ud på den lange led. Det burde være rigeligt til at trække den 10 cm ud forbi fjernsyn, 7-8 cm frigang, og så ophænget. Rasmus |
|
PF
Funktioner
Tak(0)
|
Tror du at den er kraftig nok til at bære et lærred på 90" ?
|
|
fausing
Funktioner
Tak(0)
|
Mht loftet er det ikke så meget at gøre andet end at fylde det op med spartel, polifylla eller lign, slibe og så vente på du engang skal male igen.
Eller håbe på at ophænget "dækker" det. |
|
PF
Funktioner
Tak(0)
|
Yeah, jeg må prøve at håbe lidt på det bedste
|
|
fausing
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det eneste jeg egentligt ville være nervøs for er hvor stærk din væg er, da den jo skal tage trækket, og især hvis det går lidt stramt ved nedtrækning af lærred.
Men beslaget skal nok holde til vægten. Men de fås i kraftigere model til samme penge i fx Stark. Rasmus |
|
PF
Funktioner
Tak(0)
|
Væggen er jeg egentlig ikke særligt nervøs for. Det er en betonvæg og det handler vel et eller andet sted om at finde de rette rawplugs.
|
|
fausing
Funktioner
Tak(0)
|
De har også et godt udvalg i Biltema, de er fx med "knæ" altså forstærkning som gør dem MEGET stærkere.
Det ligner umiddelbart godt at dit lærred kunne monteres i enden af disse. Rasmus http://www.biltema.dk/da/Byggeri/Armaturmontering/Vindue/Vindueskarm/Hyldeknagte-2-stk-26639/ |
|
fausing
Funktioner
Tak(0)
|
Alletiders. Så er det bare at finde dig et par hyldeknægte som du synes om, og igang med bore maskinen, så hænger dit lærred i morgen. |
|
Besvar | Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |