|
Hold jer til emnet (tild. "Lcd tv") |
Besvar | Side 123 7> |
Forfatter | |
Ole
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 04-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 874 |
Emne: Hold jer til emnet (tild. "Lcd tv") Sendt: 22-Maj-2006 kl. 19:03 |
Så er der frit slag for diskussion, hvis I virkelig gider at kæmpe færdigt! Det oprindelige spørgsmål (citeret nedenfor) kan diskuteres her (LCD TV)
Redigeret af Ole - 25-Juli-2007 kl. 13:27 |
|
Moderator, recordere.dk
|
|
tosa
Guld medlem Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 15:46 |
hmmm, jeg har ikke lige lagt mærke til "religionskrige" mellem plasma og LCD herinde. Jeg tror den generelle konsensus herinde er, at plasma er bedre end LCD i de fleste henseender. Og inden for plasma verdenen er Pioneer som regel dem der viser det bedste billede, med panasonic på 2. pladsen (men så er panasonic også en del billigere). Inden for LCD er markedet noget anderledes, da der vel i grunden ikke er et mærke eller model der er fremtrædende i de anbefalinger der gives. flatpanels har en liste over TV (både LCD og plasma) der er anbefalelsesværdige til hhv. stuen, soveværelset eller til Spilkonsol/DVD. Listen kan du finde her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1169844738&archive=&start_from=& |
|
hopgreve
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6276 |
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 15:52 |
Hej , jeg ville tage den liste som kun meget svagt vejledende , da feks SONY-PIONEER-PANASONIC og andre er kommet med nye modeller i mellemtiden... MVH |
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
tosa
Guld medlem Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 16:03 |
Men de nævnte panasonic og pioneer er alligevel plasmaskærme som højbo jo ikke går efter. Og det sony der er nævnt, er jo kun på 26", hvilket også er mindre end det højbo leder efter |
|
Diamanten
Bruger Oprettet: 24-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 18:36 |
Det er simpelthen fantastisk hvor svært det er at få et godt råd på dette forum uden at diskussionen ender i den sædvanlige hvorfor-køber-du-ikke-et-plasma-og-helst-panasonic. Selv når manden udtrykkeligt frabeder sig al snak om plasma lykkedes det alligevel på snedig vis at dreje diskussionen derover!!! Nå men for at vende tilbage til dit spørgsmål Højbo, så vil jeg da anbefale dig at kikke nærmere på Sony's nye d3000 serie. Den findes ganske vist ikke i 37" men derimod 40". Pris mæssigt ligger den indenfor din budget, ca. 11.500,- i netbutikkerne. Hvis det skal være 37" er Toshiba's c3000 serie en mulighed. Den findes i 37" og fås desuden med DVB-T tuner (c3030). Til gengæld ligger den prismæssigt under dit budget.. Personligt ville jeg dog nok tage Sony'en... Regner selv med at investere i 32d3000 indenfor kort tid. Og ligesom dig har jeg også besluttet at det IKKE bliver plasma
Held og lykke i din søgen..... Diamanten |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 18:47 |
Jamen, folk er kun så frække at nævne plasma, fordi manden skriver udtrykkelig at det KUN skal bruges til TV og DVD. Hvorfor skulle det dog være LCD så? Det er fuldstændig ulogisk, med mindre man har sol stående direkte ind på skærmen, i hvilket tilfælde man nok bør kigge på indretningen af stuen i stedet for på nyt TV.
|
|
shaman
Super bruger Oprettet: 02-April-2006 Sted: København Status: Offline Point: 319 |
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 19:02 |
Fordi manden beder om det... hvor svært kan det være? Redigeret af shaman - 24-Juli-2007 kl. 19:03 |
|
/Søren
Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 | |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 19:02 |
Man behøver vist ikke at have solen direkte i sit tv, for at opleve hvor ringe plasma er m.h.t. til genskin.... Der er også kommet et par nye Philips modeller, de kunne måske også opfylde dine krav. |
|
Diamanten
Bruger Oprettet: 24-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 19:03 |
Vi er nogle der ikke kunne drømme om at møblere hjemmet efter et TV. Jeg er én af dem! Desuden kan jeg snildt overleve den, i mine øjne, marginale forskel der er i billed kvaliteten til plasmaens fordel. Når jeg så har gjort op på disse to områder, står der en række fordele og ulemper tilbage på begge systemer. Det er netop her at LCD'en vinder klart i mine øjne igen.... længere er den sådan set ikke. Derimod kunne jeg godt tænke mig hvis dette ellers så glimrende forum atter kunne komme tilbage til den lidt mere nuancerede udgave som det var tidligere. Jeg er ved at.... ....over at alle skal vælge plasma og helst panasonic, fodi det er så bla bla bla... Beklager det sure opstød midt i din tråd Højbo.... |
|
hopgreve
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 19:06 |
Ja ja diamanten , vi er en del der mener , og derfor anbefaler vi selvfølgelig også , PANASONIC , da til alm tv dvd og andet er det bedste bud i 10000 kr klassen som flere efterspørger...hvis folk vil give ex 20-30000 kr ja så er det jo en anden sag Hvis jeg VILLE have et LCD , ja så blev det nok et SONY.. Mange herinde spørger efter råd om PLASMA/LCD og om forskellige mærker , men det bedste råd , er altid at gå ud og kig jer omkring og lån evt et med hjem , og vil de ikke det , ja så find et andet sted at handle Og husk et råd er kun et råd , og ikke en garanti... MVH |
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
hopgreve
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 19:13 |
Diamanten , hvad er det der i dine øjne gør at LCD klart vinder over PLASMA som du udtrykker det , så lad os diskutere det , og ja lad os alle prøve at holde en god tone , selv om det nogle gange er svært når det hele løber lidt løbsk MVH |
|
|
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 19:16 |
Jamen du godeste, hvis der er noget galt i, at medlemmer anbefaler de tv apparater som de har kendskab til og erfaring med, så er vi sørme langt ude. Der vil jo slet ingen grund til at svare på spørgsmål, og dette forum vil da nærmest være uden værdi. Og så er det i øvrigt ligegyldigt om emnet er plasma eller LCD, eller om fabrikatet hedder Panasonic eller Sony. |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Besvar | Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |