recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hold jer til emnet (tild. "Lcd tv")
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHold jer til emnet (tild. "Lcd tv")

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Fordi manden beder om det... hvor svært kan det være?

'Vi' går selvfølgelig ud fra, at folk vil have det bedst mulige TV til deres brug og pengepung. Så jo, det er svært, for folk der ved bedre, at lade være med at gøre opmærksom på, at der er et bedre og billigere alternativ.

Hvis man har været ude og kigge på fjernsyn IRL og gør udtrykkeligt opmærksom på, at man ikke kan fordrage plasma TV, jamen så er situationen nok en anden. Det var dog ikke tilfældet her.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Diamanten Diamanten skrev:

Vi er nogle der ikke kunne drømme om at møblere hjemmet efter et TV. Jeg er én af dem! Desuden kan jeg snildt overleve den, i mine øjne, marginale forskel der er i billed kvaliteten til plasmaens fordel. Når jeg så har gjort op på disse to områder, står der en række fordele og ulemper tilbage på begge systemer. Det er netop her at LCD'en vinder klart i mine øjne igen.... længere er den sådan set ikke. Derimod kunne jeg godt tænke mig hvis dette ellers så glimrende forum atter kunne komme tilbage til den lidt mere nuancerede  udgave som det var tidligere. Jeg er ved at....   ....over at alle skal vælge plasma og helst panasonic, fodi det er så bla bla bla...

Fald dog lige lidt ned. Der er ingen der tvinger dig til noget som helst. Hvis du ikke vil gøre bare lidt for at forbedre mulighederne for god billedkvalitet i din stue, jamen så lad være. Men det skal da være tilladt at nævne, at det kunne være en god idé... Hvis forskellen i dine øjne er marginal, jamen så hyg dig med dit LCD TV. Hvad der er godt for mig er ikke nødvendigvis godt for ALLE andre.
Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Ja ja diamanten , vi er en del der mener , og derfor anbefaler vi selvfølgelig også , PANASONIC , da til alm tv dvd og andet er det bedste bud i 10000 kr klassen som flere efterspørger...hvis folk vil give ex 20-30000 kr ja så er det jo en anden sag

Hvis jeg VILLE have et LCD , ja så blev det nok et SONY..

Mange herinde spørger efter råd om PLASMA/LCD og om forskellige mærker , men det bedste råd , er altid at gå ud og kig jer omkring og lån evt et med hjem , og vil de ikke det , ja så find et andet sted at handle

Og husk et råd er kun et råd , og ikke en garanti...

MVH

Mr. Hopgreve!!! Jeg er på ingen måde uenig med i at Panasonic'en er et udmærket TV. Mennesker er vidt forskellige... gudskelov! Og derfor har vi alle naturligvis forskellige preferencer og prioriteter. Jeg ville f.eks aldrig kunne leve med genskin i skærmen ligesom burn-in er en parameter der alene kan få mig til at fravælge plasma. Om det så er en reel risiko eller ej. Blot det at risikoen teoretisk er til stede er nok til at jeg vælger et alternativ! Det skal dog lige tilføjes at det ikke er burn-in alene der påvirker mit valg 

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 19:28

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Diamanten Diamanten skrev:

Vi er nogle der ikke kunne drømme om at møblere hjemmet efter et TV. Jeg er én af dem! Desuden kan jeg snildt overleve den, i mine øjne, marginale forskel der er i billed kvaliteten til plasmaens fordel. Når jeg så har gjort op på disse to områder, står der en række fordele og ulemper tilbage på begge systemer. Det er netop her at LCD'en vinder klart i mine øjne igen.... længere er den sådan set ikke. Derimod kunne jeg godt tænke mig hvis dette ellers så glimrende forum atter kunne komme tilbage til den lidt mere nuancerede  udgave som det var tidligere. Jeg er ved at....   ....over at alle skal vælge plasma og helst panasonic, fodi det er så bla bla bla...

Fald dog lige lidt ned. Der er ingen der tvinger dig til noget som helst. Hvis du ikke vil gøre bare lidt for at forbedre mulighederne for god billedkvalitet i din stue, jamen så lad være. Men det skal da være tilladt at nævne, at det kunne være en god idé... Hvis forskellen i dine øjne er marginal, jamen så hyg dig med dit LCD TV. Hvad der er godt for mig er ikke nødvendigvis godt for ALLE andre.

Ved egentlig ikke hvorfor det lige er jeg skal falde ned!!!

Anyway jeg hygger mig med mit LCD... og tak for det forresten! Men nu ville jeg så gerne give Højbo et råd med på vejen, idet han tilsyneladende, har taget den samme beslutning som jeg. Er det ok Naire...  

Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 19:46

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis man har været ude og kigge på fjernsyn IRL og gør udtrykkeligt opmærksom på, at man ikke kan fordrage plasma TV, jamen så er situationen nok en anden. Det var dog ikke tilfældet her.

Jo, det var nemlig lige akkurat tilfældet her: Manden giver udtryk for kendskab til Plasma vs LCD diskussionerne i dette forum og gør udtrykkeligt opmærksom på at han ikke ønsker sådanne diskussioner - at han har besluttet sig for at det skal være LCD.

Oprindeligt skrevet af højbo højbo skrev:

Da jeg har fulgt en lille smule med her kan jeg se at der kan komme nogle ret heftige diskutioner ang. lcd kontra plasma, og det er ikke det der er hensigten så jeg har besluttet at det er lcd jeg skal ha.

/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 20:18

Højbo!

Efter sigende skulle JVC også lave nogle supergode LCD. Jeg syntes bare deres produkt sortiment er en smule forvirrende! Men der er vist et par stykker i dette forum der har et rimeligt godt kendskab til JVC. Udover billed kvaliteten bliver de bla. rost for lyd kvaliteten, som jo ellers ikke altid er supergod i fladskærms tv. Design mæssigt ser de også lækre ud... men det er selvfølgelig en smags sag

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 20:41

Jeg har også hørt at Samsung går for at være blandt de bedre LCD TV. Der er jo bl.a. også nogle af Samsungs modeller på den liste jeg linkede til i mit første indlæg i denne tråd.

Til top
højbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Oktober-2006
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 20:46

Hej mange tak for de forskellige svar, og ikke for at fornærme nogen men jeg har besluttet mig for det skal være lcd og der er vist ingen grund til at forklare hvorfor da vi jo helt åbenlyst har mange forskellige meninger.

Jeg ville bare høre om der var nogle gode foreslag til noget bestemt.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 20:54

Næh jeg tror såmænd ikke at du har fornærmet nogen. Der var vel bare nogen der ville hjælpe dig til det bedste valg ud fra dine forudsætninger, og de behov som du har.

Held og lykke med dit valg og dit køb

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
paw954 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2007
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 21:02
samsung le37m87 er et godt valg  det her alt  3 x hdmi osv + ci slot dvb-t tuner osv 1920x1080p /i  '''' pris set til 11000 kr le37m87 = le37m86 ind-mad det samme
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 21:07

Hej højbo , næ nej der skal meget mere til at fornærme os , held og lykke i jagten på dit nye tv , du må lige skrive når du har fået købt det

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9375
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 21:17

Hov er der ikke noget med at Sony har DVB-C indbygget ?

Så hvis du har kabel-tv, så er det da klart et Sony du skal gå efter.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu