Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12321
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 21:22 |
shaman skrev:
Jo, det var nemlig lige akkurat tilfældet her: Manden giver udtryk for kendskab til Plasma vs LCD diskussionerne i dette forum og gør udtrykkeligt opmærksom på at han ikke ønsker sådanne diskussioner - at han har besluttet sig for at det skal være LCD. |
Læser du hvad jeg skriver overhovedet? Jeg skrev ikke om at læse diskussioner på nettet.
|
|
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 21:23 |
Diamanten skrev:
Ved egentlig ikke hvorfor det lige er jeg skal falde ned!!! |
Fordi det er dig der virker (eller virkede) pænt opkørt og bruger bandeord.
|
|
shaman
Super bruger
Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Point: 319
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 21:54 |
Naiera skrev:
shaman skrev:
Jo, det var nemlig lige akkurat tilfældet her: Manden giver udtryk for kendskab til Plasma vs LCD diskussionerne i dette forum og gør udtrykkeligt opmærksom på at han ikke ønsker sådanne diskussioner - at han har besluttet sig for at det skal være LCD. |
Læser du hvad jeg skriver overhovedet? Jeg skrev ikke om at læse diskussioner på nettet. |
At du ikke skrev om diskussioner på nettet, er irrelevant.
Det der er relevant, er at trådens opretter nævnte diskussionerne på forummet, frabad sig dem og udmeldte han havde besluttet sig for LCD (uden foriøvrigt at nævne noget om hvorfor) - og du burde respektere det og ikke bekymre dig om det er logisk eller ej i dine øjne - manden har jo tydeligvis gjort sig sine overvejelser i det hensyn!
Om han har besluttet sig fordi han har været ude IRL og sammenligne, om han har en ekstrem lys stue, eller hvad ved du eller jeg... er sagen underordnet.
|
/Søren
Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
|
|
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 21:57 |
shaman skrev:
At du ikke skrev om diskussioner på nettet, er irrelevant. |
Næh, ikke sådan som jeg startede den bane af diskussion.
Jeg er udmærket godt klar over hvad brugeren skrev i første indlæg, men nej, jeg holder fast i, til helvede fryser over, at det ikke er forfærdeligt svinsk af folk, at spørge præcis hvorfor han har bestemt sig for LCD. _ISÆR_ når det udelukkende skal bruges til TV og DVD! Der nævnes ydermere, at han slet ingen forstand har på det, og brugeren har da også taget en beslutning der ligger stik modsat af al sund fornuft. Selvfølgelig medmindre der er formildende omstændigheder, såsom direkte sollys 20 timer i døgnet, eller noget andet i den retning... Det er der dog heller ikke nævnt noget om.
Igen er der altså ingen der prøver at trække noget ned over hovedet på nogen. I øvrigt er det ikke PLASMA-FANATIKERE der overfalder tråden og ham der startede den, men stakkels forulempede LCD-tilhængere der bliver stiktossede over at én enkelt bruger nævner plasma i et indlæg hvor der skam også gives LCD-forslag! Det er ikke 'plasma-folket' der skal tage en slapper her. Tråden drejede kun over i den nuværende diskussion fordi en forulempet LCD-ejer blev sur.
Redigeret af Naiera - 24-Juli-2007 kl. 22:05
|
|
shaman
Super bruger
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 22:14 |
Naiera skrev:
shaman skrev:
At du ikke skrev om diskussioner på nettet, er irrelevant. |
Næh, ikke sådan som jeg startede den bane af diskussion.
Jeg er udmærket godt klar over hvad brugeren skrev i første indlæg, men man kan ikke læse sig til hvad der giver bedst billedkvalitet på Internet-fora, så nej, jeg holder fast i til helvede fryser over, at det ikke er forfærdeligt svinsk af folk, at spørge præcis hvorfor han har bestemt sig for LCD. _ISÆR_ når det udelukkende skal bruges til TV og DVD! |
Han skriver jo ikke noget som helst om at han baserer sin beslutning på diskussionerne på nettet! Grunden kunne lige så godt være den du nævnte... men det er underordnet, for manden har besluttet sig for LCD og frabeder sig direkte kommentarer som dine - hvorfor så insistere på aalligevel at komme med dem?
Man kan ikke redde hele verden, og der skulle nødig gå "Jehova's vidner" i recordere.dk
Fint nok at ville hjælpe og jeg er helt enig i at Plasma bør overvejes når det primære formål er TV og DVD kiggeri, men når folk specifikt frabeder sig det, bør det respekteres.
|
/Søren
Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
|
|
tosa
Guld medlem
Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 887
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 22:14 |
ja, jeg vil altså også lige påpege, at det indlæg der startede plasma/LCD diskusionen var dette:
Diamanten skrev:
Det er simpelthen fantastisk hvor svært det er at få et godt råd på dette forum uden at diskussionen ender i den sædvanlige hvorfor-køber-du-ikke-et-plasma-og-helst-panasonic. Selv når manden udtrykkeligt frabeder sig al snak om plasma lykkedes det alligevel på snedig vis at dreje diskussionen derover!!!
Nå men for at vende tilbage til dit spørgsmål Højbo, så vil jeg da anbefale dig at kikke nærmere på Sony's nye d3000 serie. Den findes ganske vist ikke i 37" men derimod 40". Pris mæssigt ligger den indenfor din budget, ca. 11.500,- i netbutikkerne.
Hvis det skal være 37" er Toshiba's c3000 serie en mulighed. Den findes i 37" og fås desuden med DVB-T tuner (c3030). Til gengæld ligger den prismæssigt under dit budget.. Personligt ville jeg dog nok tage Sony'en... Regner selv med at investere i 32d3000 indenfor kort tid. Og ligesom dig har jeg også besluttet at det IKKE bliver plasma
Held og lykke i din søgen..... Diamanten |
Jeg havde inden da skrevet at den generelle konsensus herinde er, at plasma i de fleste henseende er at foretrække, men kom derefter med det højbo ønskede, nemlig nogle forslag til LCD skærme.
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 22:20 |
Jamen jeg må give Naiera ret. Dette forum drejer sig vel om i bund og grund af øse af erfaringer - også i forholdet til hvad en spørger som udgangspunkt selv giver udtryk for - under forudsætning af, at der er andre og måske endda bedre muligheder. Hvis ikke dette er tilfældet, så mister dette forum sin værdi.
Hvis man ikke vil høre andres meninger, så må mit forslag være, at man simpelthen ikke spørger. Et forum er vel alt andet lige, et forum for diskussion.
Men naturligvis skal man da respektere en spørgers valg - og det gør vi nu også
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6276
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 22:24 |
Hej shaman , jeg er altså ikke helt enig med dig , det håber jeg er i orden , dette her er jo trods alt et debat forum , og selv om at man frabeder sig noget , ja så synes jeg godt at man skal kunne spørge ind til hvorfor vedkommende er kommet frem til sin konkrete mening og herefter give sine egne råd , det kunne jo være at han eller en selv havde overset noget , der er jo ingen af os der er ufejlbarlige
MVH
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
tosa
Guld medlem
Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 22:30 |
hopgreve skrev:
der er jo ingen af os der er ufejlbarlige
MVH
|
Jo, jeg er
|
|
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 22:50 |
shaman skrev:
(...) manden har besluttet sig for LCD og frabeder sig direkte kommentarer som dine - hvorfor så insistere på aalligevel at komme med dem? |
Nu kommenterer jeg jo, som udgangspunkt, kun den noget voldsomme reaktion på en noget uskyldig kommentar, der hurtigt blev vendt til noget direkte brugbart for tråden, endda med link til en lang liste over forskellige TV. Hvis reaktionen kommer på grund af at der er plasma TV på denne liste, ja så er den bare endnu mere misforstået... Der er jo ingen regel på forummet om at man SKAL følge alle frabedelser. Så må du kalde 'os' uhøflige, men hvis der anbefales plasma TV til en der, af ukendte årsager, har besluttet sig for LCD, så er det altså ikke med ondt i sinde.
shaman skrev:
(...) bør det respekteres. |
Jamen, så vil jeg være så svinsk at tillade mig at være uenig i dette. Når det strider mod al fornuft, baseret på de informationer der er givet, så vil jeg til enhver tid tillade mig at lege djævlens advokat, og spørge til hvorfor det lige præcis skal være det, der med garanti giver dårligere billedkvalitet i den omtalte brugssituation.
Redigeret af Naiera - 24-Juli-2007 kl. 22:55
|
|
shaman
Super bruger
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 23:02 |
hopgreve skrev:
Hej shaman , jeg er altså ikke helt enig med dig , det håber jeg er i orden , dette her er jo trods alt et debat forum , og selv om at man frabeder sig noget , ja så synes jeg godt at man skal kunne spørge ind til hvorfor vedkommende er kommet frem til sin konkrete mening og herefter give sine egne råd , det kunne jo være at han eller en selv havde overset noget , der er jo ingen af os der er ufejlbarligeMVH |
Jeg regner heller ikke med at alle er enige med mig, so alles fjong
Jeg synes blot at når man læser første indlæg, efterlades der ingen tvivl om at manden prøver på at forhindre netop en LCD kontra Plasma diskussion, NØJAGTIG som den tråden desværre udvikledes til.
Hvad dælen skal man så gøre hvis man kun er interesseret i LCD? Hvlke magiske ord skal man opfinde i trådens start for ikke at høre den sædvanlige smøre om Plasma? Eller er det obligatorisk, uundgåeligt, en fast bestanddel af enhver LCD tråd, for at sprede ordet til den uvidende hob?
Konstruktivt foreslag?
|
/Søren
|
|
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 23:06 |
shaman skrev:
Jeg synes blot at når man læser første indlæg, efterlades der ingen tvivl om at manden prøver på at forhindre netop en LCD kontra Plasma diskussion, NØJAGTIG som den tråden desværre udvikledes til. |
Måske, men lad være med at skyde skylden på 'plasma-folket', for det er ikke dem der får tråden til at sprænge i luften...
Redigeret af Naiera - 24-Juli-2007 kl. 23:06
|
|