recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Home Connect
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Home Connect

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Home Connect
    Sendt: 29-Juli-2020 kl. 12:53
Hej
 
Jeg er ved at blive gråhåret af dette problem.
 
Af en eller anden årsag kan jeg ikke connecte mine hvidevarer til mit gæste netværk.
 
Følger vejledningen som jeg skal og kan forbinde min telefon til hvidevaren via homeconnect.
Så snart den søger efter apparatet kommer denne fejl?
 
Hvad kan det være?
 
Jeg fandt ud af mit Danfoss link også hoppede af netværket efter jeg ændrede på opsætningen. Fandt ud af, at hvis aktiver hurtig roaming er slået til, kan Danfoss link ikke oprette forbindelse til netværket. Jeg tænker om det kan være noget med opsætningen af det trådløse netværk.
 
Har i evt også en Accespoint fra UNIFI og home connect, hvor i har haft samme problem?
 


Redigeret af LofterPalle - 29-Juli-2020 kl. 12:55
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 14:56
Umiddelbart lugter det her langt væk at der skal være nogle specifikke porte åbne i routeren.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 15:19
Jeg har homeconnect og unifi, og ingen problemer haft. Har ikke gjort noget specielt for det, det virker bare.

Er du sikker på at dit netværk er kraftigt nok fra hvor dine hvidevarer sidder?
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Jeg har homeconnect og unifi, og ingen problemer haft. Har ikke gjort noget specielt for det, det virker bare.

Er du sikker på at dit netværk er kraftigt nok fra hvor dine hvidevarer sidder?


Endelig en der måske kan hjælpe.

Ja jeg vil sige at min acces point sidder i samme rum. Tror ikke det er signalet den er galt med.
Kan du måske vise hvordan dine opsætninger er? Har du sat hvidevarer på et gæstenetværk?

Måske gør jeg det ikke korrekt. Jeg prøve lige trin for trin her:

1) har installeret App home connect på min iPad
2) bruger manual opsætning af wifi til hvidevarer da man ikke kan bruge WPS
3) Slår wifi til på hvidevaren
4) Finder homeconncet netværket på iPad og logger ind og tilslutter
5) Åbner App på iPad og forbinder til hvidevaren. Erfter nogle sekunder går den i står og viser fejl billedet øverst i tråden.
6) er det ikke i dette trin man skal vælge andet netværk til hvidevaren fx gæste netværket?





Redigeret af LofterPalle - 29-Juli-2020 kl. 16:45
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Umiddelbart lugter det her langt væk at der skal være nogle specifikke porte åbne i routeren.


Det ser ud til du har ret, faldt lige over det på home connect hjemmeside.
Kan bare ikke oprette forbindelse mellem iPad og hvidevaren?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 17:44
8080 er typisk en proxy port og anvendes ofte af lokale webservere. port 443 er standard http port. Så umiddelbart skulle du ikke kunne gøre noget som helst. 

Med mindre du har slået multicast fra i dit vlan til dine iot enheder.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

8080 er typisk en proxy port og anvendes ofte af lokale webservere. port 443 er standard http port. Så umiddelbart skulle du ikke kunne gøre noget som helst. 

Med mindre du har slået multicast fra i dit vlan til dine iot enheder.


Det er slået til:

Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 19:58
Nu har jeg leget med det igen her til aften.
Jeg kan fint oprette forbindelse til hvidevaren home connect, men så snart den skal søge efter enheden på appen melder den fejl.
Der må være et problem med at forbinde enheden til Appen.

Jeg prøver at kontakte deres kundecenter i morgen.

Redigeret af LofterPalle - 29-Juli-2020 kl. 19:59
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 12:43
Du har vel ikke mulighed for at connecte med en ipad med simkort eller iphone?

Alternativt prøv når appen forbinder lige inden du får fejelen at hoppe fra home connect enhedens netværk og over på dit rigtige wifi.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 13:09
jeg er blevet lidt diffus her. "Jeg kan fint oprette forbindelse til hvidevaren home connect," - hvad mener du med det? hvor forbindes hvad fra?

Du kan forbinde til hvidevaren direkte fra noget? men når app'en på ipad skal søge efter enheden, så skal du jo huske også at være på det vlan med ipad! - Ellers kan den jo ikke fange noget som helst.
Desuden skal selve IOT enheden selvsagt være på det gæstenetværk først også. (ifølge dit punkt 6 længere tilbage, så virker det faktisk ikke til at de enheder overhovedet er på netværket, så kan jeg godt forstå du ikke finder nogen enheder. De skal jo være sat op allerførst)
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

<span style=": white;">jeg er blevet lidt diffus her. "</span><span style=": rgb250, 250, 250;">Jeg kan fint oprette forbindelse til hvidevaren home connect," - hvad mener du med det? hvor forbindes hvad fra?</span><div style=": white;"><span style=": rgb250, 250, 250;">
</span><div style=""><span style=": rgb250, 250, 250;">Du kan forbinde til hvidevaren direkte fra noget? men når app'en på ipad skal søge efter enheden, så skal du jo huske også at være på det vlan med ipad! - Ellers kan den jo ikke fange noget som helst.</span><div style=""><span style=": rgb250, 250, 250;">Desuden skal selve IOT enheden selvsagt være på det gæstenetværk først også. (ifølge dit punkt 6 længere tilbage, så virker det faktisk ikke til at de enheder overhovedet er på netværket, så kan jeg godt forstå du ikke finder nogen enheder. De skal jo være sat op allerførst)</span>


Før maskinen kan forbindes til mit eget netværk (Gæstenetværk) skal der åbenbart først oprettes forbindelse med smartphone eller tablet fx(iPad/iPhone) til home connect netværket.
Det foregår sådan, at på maskinen aktiveres Wifi, og vælger menuen setup der hedder netværksforbindelse. Enten vælges manuelt eller automatisk.

Jeg vælger manuelt.
Herefter dukker der et nyt trådløst netværk med SIID home Connect frem smartphone eller tablet.
Her oprettes der forbindelse mellem enheden og maskinen, og det her jeg kan oprette forbindelse men går i stå herfra.
Åbner appen Home connect og er logget ind med bruger og adgangskode.
I appen kan der vælges tilføj enheder, men den finder ikke nogen overhovedet.

Kan slet finde nogen maskiner på enheden.

Redigeret af LofterPalle - 30-Juli-2020 kl. 13:26
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Du har vel ikke mulighed for at connecte med en ipad med simkort eller iphone?

Alternativt prøv når appen forbinder lige inden du får fejelen at hoppe fra home connect enhedens netværk og over på dit rigtige wifi.


Jeg prøvede i går fra min datters iPhone. Det virker ikke.

Det med du forslår, at skifte netværk inden fejlen kommer, prøvede vi i går. Det var nok mere et uheld. Men da så jeg den pludselig så enheden og fik beskeden at udføre trin 3 i vejledningen? Hvad trin 3 så er i giver ikke nogen mening når vi læser instruktionsbogen.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu