|
Home Connect |
Besvar | Side <1234 5> |
Forfatter | |
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
lyder interessant - og du har gjort som der står her? hvor du rent faktisk på selve enheden skal forbinde til app for at selve app'en kan detektere enheden:
Hvis det relevante produkt er logget på dit netværk, skal du blot forbinde det med din Home Connect-konto. Åbn Home Connect-appen på din mobilenhed og log på for at gøre dette. Aktivér derefter funktionen "Forbind til appen" på produktet. Da dette trin kan variere på forskellige produkter, henvises til indlægget (følger med dit produkt). Appen registrerer automatisk dit produkt. Vælg "Tilføj enhed" i appen for at fuldføre installationsprocessen. |
|
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er det trin den fejler. Appen finder aldrig produktet. Kun hvis jeg skifter netværk lige før den fejler. |
|
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
https://www.youtube.com/watch?v=sC862PZ7Wu0
Se video fra 1:29. se fra 2.16, der bemærker jeg at så snart man er tilsluttet home Connect skal der dukke et vindue op hvor man kan vælge sit eget hjemme netværk. Det vindue får jeg ikke? Nu er video fra 2019 og appen er den gamle, ved ikke om det har ændret på det? Redigeret af LofterPalle - 30-Juli-2020 kl. 14:03 |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
well - i den tekst jeg saksede fra deres hjemmeside står der jo helt klart og tydeligt at den skal connecte til app'en - det er lidt som Bluetooth. din køkkenting skal aktiveres til at forbinde til app'en før app'en kan se enheden. det er så også derfor multicasting skal være slået til, da den broadcaster ud at den er der. Lidt en "fattigmands bonjour løsning" i virkeligheden.
|
|
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men det er også det jeg forsøger at gøre, altså connecte enheden til appen. Det virker bare ikke? Multicasting er slået til, men den når jo ikke gang at forbinde til mit eget netværk? Ente gøre jeg noget forkert eller så er det appen den er gal med. Har haft support i røret i morges, de lovede de ville ringe. Kontaktede support igen eftermiddags for at høre om jeg var glemt. Kunne forstå at der var meget travlt, og jeg ikke er den eneste der har problemer. Gad vide om den nye app giver problemer?
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
har du været på din køkkenting og bedt den connecte til app'en?
hvidevaren genererer et trådløst netværk og så skal du bede DEN connecte til app'en (der er ifølge teksten på homeconnect jo et menupunkt på din hvidevare til det!) NÅR du har gjort det, kan du gå ind i din app på ipad og så skulle den gerne finde den. MEN hvis der sker en eller anden form for forbindelse til centralt hold og den forbindelse er nede, så kan jeg måske også forstå at de har travlt! :)
|
|
Jannik K.
Bruger Oprettet: 06-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har alle vores Siemens hvidevarer forbundet via HomeConnect og har dem tilsluttet et separat IoT netværk (samme idé som dit gæstenetværk) på mit Ubiquiti udstyr.
Jeg er ret sikker på du gør tingene forkert. Du skal ikke selv forbinde til HomeConnect netværket i den pågældende hvidevare, det gør app’en selv når du kommer så langt. Din app brokker sig fordidu starter med at koble på det netværk, som der ingen internetforbindelse er på.
|
|
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det forstår jeg slet ikke noget af. Enten er vejledning forkert eller jeg udfører trinene helt forkert. https://www.youtube.com/watch?time_continue=181&v=ZgHIsZFpRvM&feature=emb_logo[/URL] Se videoen her: efter 2:00. Læg mærke til der oprettes forbindelse til home Connect på hvidevaren, og her tilsluttes smartphonen med enhedens password. Det først når du åbner appen, at der spørges efter dit eget hjemmenetværk, og du skifter over. Jeg har så i går opdaget, at det på min opvaskemaskine ikke er muligt at få menuen frem der hedder connect to App. Og det nok her problemet ligger. På opvaskemaskinen kommer altid den melding "Succesfuld" når enheden er parret med smartphonen og herefter som skal give mig den mulighed at trykke på "+" og forbinde med APP. ( - Manuel Automatisk/WPS +) Har du brugt den gamle app eller den nye? Redigeret af LofterPalle - 31-Juli-2020 kl. 06:33 |
|
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hermed sakset beskrivelse der ikke stemmer med den metode du beskriver:
Du kan også aktivere og indstille netværks-login manuelt. Dette gøres ved at vælge funktionen "tilslut manuelt" i Home Connect-guiden på dit produkt. produktet opretter nu sit eget Wi-Fi-netværk, som du kan få adgang til med din smartphone eller tablet. Åbn nu Wi-Fi-indstillingerne på din mobilenhed, og forbind den med den tilgængelige Home Connect Wi-Fi for dit produkt (kodeord: HomeConnect). Du vil nu kunne se produktet i Home Connect-appen på din smartphone eller tablet, og du kan overføre adgangsdetaljerne for dit netværk (Wi-Fi) til produktet og dermed integrere det i dit netværk Redigeret af LofterPalle - 31-Juli-2020 kl. 07:29 |
|
Jannik K.
Bruger Oprettet: 06-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg benytter nyeste version af app'en og kan kun forklare dig hvordan det virkede for mig, uanset diverse vejledninger.
Faktum er, at alle mine hvidevarer er koblet på et separat netværk på mit Ubiquiti udstyr. Jeg fulgte vejledningen i app'en, og det virkede som det skulle. Du skal ikke starte med at forbinde til din hvidevares HomeConnect netværk, da app'en starter med at etablere forbindelse til cloud servicen via en internetforbindelse. Dette kan app'en ikke, da du starter med at etablere en forbindelse til et netværk, der ingen forbindelse har til internettet. Når app'en har etableret forbindelse til cloud-service'n, søges den efter tilgængelige HomeConnect netværk. Når den finder dette, spørges du om du vil oprette forbindelse til dette, hviklet du skal acceptere. Derefter er det lige ud af landevejen.
|
|
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for et godt svar.
Ja, det burde jo også være lige til. Det ser ud til der ikke er sammenhæng mellem vejledninger i instruktionsbog og App'en. Jeg må prøve igen i weekenden, er blevet godt træt af det ikke virker. |
|
orm08
Bruger Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 234 |
Funktioner
Tak(0)
|
et par input:
Kan se at du kombinerer 5 ghz og 2.4 ghz til et netværk, prøv at separer dem til 2, IOT devices kører næsten altid på 2.4 ghz, så forbind din telefon og apparaterne til 2.4 GHZ netværket
Gæstenetværk, Er din telefon også forbundet til dit Gæste netværk, eller har du åbnet så telefonen kan kommunikere med enheder på gæste netværket, hvis det er tilfældet så lav det om, så gæste nætværket kører 100% separat og så forbind telefonen til gæste netværket. Er næsten sikker på at dit isdue har med gæste netværket st gøre Har selv 4 home connect enheder på hjemme netværk uden problemer. Har godt nok overvejet st flytte dem på gæste netværk pga risikoen, men er ikke kommet dertil endnu |
|
Besvar | Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |