|
Home Connect |
Besvar | Side <1 2345> |
Forfatter | |
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Jannik Kan du måske vise hvordan dit gæstenetværk er sat op på dit Ubuiquity udstyr?
|
|
orm08
Bruger Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 233 |
Funktioner
Tak(0)
|
fandt det her: Guest mode by itself is an isolated network. Even though it's on the same subnet as your main network, users will not be able to see anything else (even each other)
Beskriver vel meget godt problemet Du kan få det til at fungere med et separat netværk, men ikke et gæst netværk. Et gæst netværk er designet til at folk kan få internet Adgang, og ikke andet Prøv evt at google “ Unifi ap guest network”
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
@lahan
Du bestemmer vel selv hvor du ville købe? Når jeg siger en automatiseret proces, så mener jeg ikke at den selv foretager indkøbet (men ja det har jo i den grad været det samsung, og en masse andre producenter har slået på som argumentet for Smart hvidevare), men at den sender en besked ind i et andet system, som fx ville kunne lave en bestilling på bilka.dk (det er det RPA er beregnet til)
|
|
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har lavet et specielt iOT-netværk der er isoleret fra resten.
|
|
Jannik K.
Bruger Oprettet: 06-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vedr. 2,4 og 5Ghz netværk, jeg har disse kørende under ét SSID på mit Ubiquiti udstyr, og det volder ingen problemer for HomeConnect, så det er ikke der fejlen ligger.
Jeg mener det var ligegyldigt om min iPhone var forbundet til IoT netværket eller det primære netværk, når jeg skulle forbinde en hvidevare til HomeConnect app'en. Man får muligheden for at vælge hvilket netværk hvidevaren skal forbinde til et sted i processen så vidt jeg husker. Du kan dog prøve at forbinde til dit gæstenetværk, og køre setup-processen med telefonen forbundet dertil.
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
IOT enhederne kan kun køre på 2,4ghz - så til det netværk må du ikke have noget 5ghz indblandet.
|
|
madsklit
Bruger Oprettet: 07-September-2010 Status: Offline Point: 140 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan du ikke lave 2 netværk et 2,4ghz til smart dimser og et 5GHz til tlf/computer,
Et gæste netværk er jo bare en udgang til internettet intet andet så det kan vel ikke bruges til noget andet end til gæster. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor ikke? Klaus
|
|
Clemen
Funktioner
Tak(0)
|
Sikke noget vås. Der er flere iot enheder der også kører 5ghz, ud over det så er der ingen fordel i at splitte det op. De enhder der kun suppporterer 2,4ghz vil sagtens kunne forbinde til netværket alligevel. Ved nærmere eftersyn er flere af mine iot enheder faktisk forbundet via 5ghz Her i blandt fx min Simens Home Connect ovn.: Redigeret af Clemen - 03-August-2020 kl. 08:53 |
|
LofterPalle
Funktioner
Tak(0)
|
Den bliver mere og mere interessant denne tråd.
5GHz til IoT enheder til Ovn, det har jeg ikke set før. Sjovt fordi de på Home Connect skriver kun 2,4GHz til deres enheder. Har du sat det op på gæstenetværk?
|
|
LofterPalle
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan godt lide denne her ide. Kan du sige mere om opsætningen? Har du sat IoT enheder op på separat netværk og ikke gæstenetværk? Hvordan har du isoleret det fra resten af enhederne hvis du ikke har anvend gæstenetværk?
|
|
Clemen
Funktioner
Tak(0)
|
Gælder sikkert kun ældre home connect enheder, min tørretumbler der er en del år gammel forbinder også kun på 2,4ghz
|
|
Besvar | Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |