recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Home Media Gallery på SC-LX71 for dummies!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Home Media Gallery på SC-LX71 for dummies!

 Besvar Besvar Side  <1 11121314>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

det er mediserversoftware som du kan installere på din pc så du kan dele medieindhold over dit lokalneværk i stil med det jeg gør med feks min NAS
 
Ok, og det betyder så at jeg kan få billeder fra PC'en via recieveren til TV'et? Big smile
Til top
F.Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 15:35
Min firewall har spurgt, om jeg vil give adgang til xbmc. Det har jeg svaret ja til. Når jeg igen starter xmbc op på pc'eren, viser den sig også i displayet på LX81. Når jeg lukker programmet forsvinder den også fra displayet. Hvordan kører jeg wildcard eller laver en indeksering? 

Redigeret af F.Nielsen - 17-April-2010 kl. 15:38
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Min firewall har spurgt, om jeg vil give adgang til xbmc. Det har jeg svaret ja til. Når jeg igen starter xmbc op på pc'eren, viser den sig også i displayet på LX81. Når jeg lukker programmet forsvinder den også fra displayet. Hvordan kører jeg wildcard eller laver en indeksering? 
hehe et wildcard var et vildt gæt.. og ikke lige noget man afspiller  Embarrassed
 
Når man får en medieserver op at køre er der nogle vigtige steps der skal køre ellers virker det ikke.
 
1. den skal køre på netværket med id (det ser ud til den del kører hos dig)
2. software skal vide hvilke foldere den skal holde øje med.. der skal du tilføje de foldere som du vil have den skal høje øje med.. som deles på netværket (dette skal du selv tilføje manuelt, og det kan godt være her der er et problem)
3. når den så ved hvilke mapper den skal kigge ned i, skal den lave et indeks... normalt sker dette automatisk... enkelte servere gør det 1 gang i døgnet hvorfor der kan være forsinkelse på at musik lagt i delt folder førend det kan streames via serveren.. men de fleste servere går selv igang med at indeksere så snart der kommer nye filer til.... og typisk er der altid en genindekserknap man kan vælge så man manuelt også lige kan køre den.
 
Herefter burde det køre
 
men ellers må der være nogle begrænsninger et sted.. enten i opsætningen inde i selve xmbc... eller på computeren... desværre min erfaring med xmbc ikke lige til at kunne supporte direkte i den.. da jeg kun har brugt den som afspiller.. aldrig server.
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 13:16
Det er gået tilbage for recieveren. Den sidste md har den blå diode været slukket. Der kommer stadig oftere dropouts i musikken.
 
Men det værste skete i dag, efter jeg havde hørt FM ville den ikke tillade mig at lytte til netradio. Menuen i HMG kommer frem, men så kan jeg ikke vælge Internet Radio. Preset knapperne virker heller ikke Cry
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 13:35
Problem solved! Det hjalp at tage strømmen fra et par minutter Big smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 23:54
Så er det vist gået i udu! Musikken går væk og kommer igen. Bufferen ryger op og ned fra 100 og ned på 30. Hvad er der mon galt?Confused
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 11:19
dårlig forbindelse din den netradio du lytter til, der er formentligt ikke noget galt i din ende hvis din netforbindelse iøvrigt fungerer fint. 
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 12:54
Jamen netforbindelsen kører perfekt. Prøvede selvfølgelig med andre stationer, men det var det samme. Bufferen blev ikke oppe på 100, men faldt hurtigt til 30 så musikken blev væk. Prøvede til sidst at tage strømmen helt fra recieveren i 10 min, men uden resultatConfused
 
Og her til formiddag virker den bare igen. Så det må være fordi recieveren har stået uden strøm på natten over. Skide irriterende at det er så følsomt. Og vanvittigt frustrerende hvis jeg også skulle ha' al min musik og film den vej igennemUnhappy
 
Men dejligt at det virker nu. Forresten så er det blå lys igen "enøjet"Tongue
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 13:00
mange netradioer ligger jo på et andet kontinent hvorfor det ikke nødvendigvist er den "lokale" nethastighed du har som er problemet.. men nærmere flaskehalse længere væk.
 
Så igen jeg tvivler på at uanset hvad du enten gør det giver den store forskel.. nethastighed er noget dynamisk noget.. og jo flere mængder data der flyttes eller jo flere brugere der bruger den "flaskehals" som er problemet.. jo mindre data kan du få igennem det.. og derfor falder din buffer.. og i sidste ende mister du signal....
 
Det er jo noget som løbende bliver udvidet.. men båndbredde tror jeg også er noget de fleste udbydere kan skrive under på er lidt lissom at balancere væske i en si.. der er mange huller hastigheden kan løbe ud af
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 13:08
Vil det sige at ligesom med en hjemmeside når der er mange på, så går den ned. Sådan er det også med netradio stationer. Mange lyttere lig med at forbindelsen blir' dårlig eller helt forsvinder.
 
Lytter meget på Radio Swiss Jazz, så det er da på samme kontinentTongue
Til top
bclaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bclaus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 21:27
Jeg har læst tråden og kan se at I får brugt HMG.
Men bruger I også jeres Zone 2/3 ? For når man kan styre musikken (MP3/Flac) fra Media Player, så kunne man vel "undgå" at købe sonos/Squeezebox, og internet radioen er jo også yderst nem at bruge.
 
Jeg vil gerne høre, om I bruger jeres zoner til fx køkkenet? Eller virker det ikke ordenligt?
· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 21:59
jeg bruger alle mine "zoner" i stuen.. har en 7.1
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 11121314>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu