recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Home Media Gallery på SC-LX71 for dummies!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Home Media Gallery på SC-LX71 for dummies!

 Besvar Besvar Side  <12345 14>
Forfatter
Besked
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 575
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnjkj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 11:54
Jeg har både forbundet min computer til receiveren direkte via lydkort + via netværk. Det lyder klart bedst når receiveren klarer arbejdet via netværk.

---------------------------
Pioneer 5090H, Pioneer SC-LX71, Pioneer BDP-51FD, 4 * B&W XT2, B&W XTC, Velodyne 800i.
---------------------------
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad er det lige i kan bruge internet forbindelsen til ?
I første omgang vil jeg lytte til internetradio. Men på sigt er det her starten på en ny fager verden, som jeg slet ikke kender. Men det vil da være noget med at få rippet alle CD'er og få adgang via netværk. Big smile
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad er det lige i kan bruge internet forbindelsen til ?
I første omgang vil jeg lytte til internetradio. Men på sigt er det her starten på en ny fager verden, som jeg slet ikke kender. Men det vil da være noget med at få rippet alle CD'er og få adgang via netværk. Big smile
Det lyder smart, hvis det altså fungere bedre end medie delen på deres KRP-A TV.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad er det lige i kan bruge internet forbindelsen til ?
I første omgang vil jeg lytte til internetradio. Men på sigt er det her starten på en ny fager verden, som jeg slet ikke kender. Men det vil da være noget med at få rippet alle CD'er og få adgang via netværk. Big smile
Det lyder smart, hvis det altså fungere bedre end medie delen på deres KRP-A TV.
Det må rhsin nok være den bedste til at svare på. Jeg mener han anvender HMG til at streame ALT, også HD film Tongue
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 12:28
Jeg bruger stort set kun hmg til musik, alt andet bruger jeg hh. PS3 (Foto) og Popcornhour c-200 (film).
 
Hmg er udmærket.. men ikke superhurtigt at manøvrere rundt i og har begrænsninger mht formater... også er det lidt sløvt at manøvrere rundt i.
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jeg bruger stort set kun hmg til musik, alt andet bruger jeg hh. PS3 (Foto) og Popcornhour c-200 (film).
 
Hmg er udmærket.. men ikke superhurtigt at manøvrere rundt i og har begrænsninger mht formater... også er det lidt sløvt at manøvrere rundt i.
Hvor har du så musikken til at ligge? På PC'en?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jeg bruger stort set kun hmg til musik, alt andet bruger jeg hh. PS3 (Foto) og Popcornhour c-200 (film).
 
Hmg er udmærket.. men ikke superhurtigt at manøvrere rundt i og har begrænsninger mht formater... også er det lidt sløvt at manøvrere rundt i.
Hvor har du så musikken til at ligge? På PC'en?
Den ligger på en NAS, men kan selvfølgeligt også ligge på en PC..

Ja har samme erfaring, især med billeder hvor medie delen er ret sløv.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 13:01
Jamen så må det blive hovedsageligt til musik. Har jo også alle mine film på disc's, så det er ikke aktuelt med streaming der.
 
Fordelen ved NAS er vel at den ikke bruger så meget strøm som PC'en, og at den er lydløs, ikke?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen så må det blive hovedsageligt til musik. Har jo også alle mine film på disc's, så det er ikke aktuelt med streaming der.
 
Fordelen ved NAS er vel at den ikke bruger så meget strøm som PC'en, og at den er lydløs, ikke?
Kommer da an på PC'en. Den kan være ligeså lydløs og strøm besparende som en NAS.

Ideen er at NAS'en altid er tændt, dvs det er let og hurtigt at komme til at streame sin musik.


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen så må det blive hovedsageligt til musik. Har jo også alle mine film på disc's, så det er ikke aktuelt med streaming der.
 
Fordelen ved NAS er vel at den ikke bruger så meget strøm som PC'en, og at den er lydløs, ikke?
Kommer da an på PC'en. Den kan være ligeså lydløs og strøm besparende som en NAS.

Ideen er at NAS'en altid er tændt, dvs det er let og hurtigt at komme til at streame sin musik.


Hi hi, min PC larmer som en jetjager. Det siges at det er blæseren i grafikkortet der er synderen, men hvad ved jeg.
 
Måske er det bare sådan en NAS jeg skal ha'. Og den sættes så bare til routeren?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen så må det blive hovedsageligt til musik. Har jo også alle mine film på disc's, så det er ikke aktuelt med streaming der.
 
Fordelen ved NAS er vel at den ikke bruger så meget strøm som PC'en, og at den er lydløs, ikke?
Kommer da an på PC'en. Den kan være ligeså lydløs og strøm besparende som en NAS.

Ideen er at NAS'en altid er tændt, dvs det er let og hurtigt at komme til at streame sin musik.


Hi hi, min PC larmer som en jetjager. Det siges at det er blæseren i grafikkortet der er synderen, men hvad ved jeg.
 
Måske er det bare sådan en NAS jeg skal ha'. Og den sættes så bare til routeren?
ja eller en ny PC.
En NAS er smart hvis man har et realt behov, ellers er det bare endnu en stømslugende dims i ens hjem !
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 13:36
Ok! Jamen så bruger jeg bare PC'en. Der ligger alligevel ikke så meget på de 250 GB, så der er god plads
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu