recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Homeenter og RKI - Sagen er løst-
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHomeenter og RKI - Sagen er løst-

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

 Så det er nok billiger at betale at betale HOMEENTER hvad du skylder dem, og vente de frem år på at du automatiske bliver slette i RKI.

Der er vist noget du voldsomt har misforstået. I samme øjeblik man har betalt sin gæld, udslettes man fra RKI. De 5 år er den maksimale periode man kan stå opført som dårlig betaler, per fordring.


Nu kan RKI kun slette hvis HOMEENTER ønske det, ellers så står man i 5 år, før at man bliver slette, og firma det ikke har rent mel i poste, har maget svært ved at kontakte RKI efter at en gæld er betalt.

Men HOMEENTER kan ikke havde ren mel i posten, bla. tage de overpris for deres Blu-ray film, og vel også deres DVD film, og man skal købe et hvis antal film for at få rabat, og selv efter man har fået rabat, ville det være billiger at købe de samme film i andre net butikker.
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 13:44
takker, jo vil prøve at ringe til hotline.

Hvad siger i til det der gebyr der for at sende film tilbage "inde for 14 dages returet", plus jeg selv betalte porto.

Edit :

Har sendt en mail til homeenter ´s service afdeling, og forklaret dem sagen, og at det gebyr betaler jeg ikke og og om de er villige til at prøve at løse sagen uden bål og brænd, måske er de til at tale med, tiden vil vise om deres service center virker.


Redigeret af henrik-t - 23-Januar-2010 kl. 13:51
+100HD Film
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 13:49
StarTrek: "overpris" for Blu-ray er vel så meget sagt. De sælger dem vel bare til den vejledende udsalgspris. At man kan købe dem billigere andre steder, eller at du mener at prisen er for høj er jo ikke det samme som at de tager overpris. At man skal købe et vist antal varer for at få rabat er da ganske normal praksis alle steder.
Vil du også påstå at Føtex er et fup-supermarked fordi du kan købe to flasker cola for 35kr, på trods af at en enkelt flaske cola kun koster 15kr i Netto? (tænkt eksempel).

Og hvis man betaler sin gæld til et firma som har registreret en i RKI, så skal bliver du slettet. Hvis du ikke gør dette, så er det fordi der enten er sket en fejl eller fordi firmaet, som du selv skriver, ikke har rent mel i posen. Så tager man det vel op med RKI eller forbrugerklagenævnet, vil jeg gætte på.


At anbefale nogen at vente 5 år på at man bliver slettet i RKI synes jeg også er lidt dårlig vejledning. En registrering i RKI kan være en voldsom forhindring hvis man ønsker at foretage sig noget som helst finansielt fremover. Bare det at købe en mobiltelefon med abonnement kan i nogen tilfælde være umuligt.
Så hvis man ikke har gjort noget galt og vitterligt ønsker at betale sin gæld, så er det bare med at få det gjort og at blive slettet. Længere er den vel ikke.
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 13:54
Og lige et tilføjelse til tråden, hold venligst deres priser ovs ude af tråden, man er jo ikke tvunget til at handle der, men kom Meget gerne med råd eller , skriv hvis du har haft en "Dårlig" oplevelse Hos Homeenter.

Tråden skulle helst ikke bliver for uoverskuelig at finde rundt i.




Redigeret af henrik-t - 23-Januar-2010 kl. 13:58
+100HD Film
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 14:22
HOMEENTER´s priser er vel også en dårlig en dårlige oplevelse, og vel også en god grund til at melde sig ud ud.

Har skal haft en dårlig oplevelse med en butik, som ikke havde tjek på deres bogholderi, og derfor sende regninger til inkasso, som bare lade det gå til RKI, dette såkaldte inkasso firma, var skam ikke interesseret at jeg blive slette i RKI lige med det samme, selv om fejle lå hos firma som sjovt nok også var med eje af inkasso firmaet, til den dag i dag, tro de mere på deres bogholderi, end på mig, selv om jeg har alle kvitteringer på at alt er betalt. Så jeg tale af dårlige erfaring.   

 
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 16:33
Gør man indsigelse, mod RKI så slette de ikke en omgående, for de skal også havde en ok fra modparten, og det er her at filme knække, for nogle firma regner ikke med at det sker, ikke uden et civiles søgsmål mod firma.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Det passer altså ikke, se her: http://www.experian.dk/redirect/RKI/Hjaelp%20og%20vejledning%20til%20dig%20som%20forbruger/FAQ%20ForbrugerService/FAQ%20Hvornaar%20maa%20man%20registrere.aspx

"Der må ikke være strid i sagen".

Der et lige netop her af firma kan gøre indsigelse, så længe der er strid i sagen så ville man stadig stå i RKI, da det din bevisbyte der gælder, de ville sige at du skal kunne bevise at der fx. at "Virksomheden har sendt 3 skriftlige rykkere til skyldneren".
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Det passer altså ikke, se her: http://www.experian.dk/redirect/RKI/Hjaelp%20og%20vejledning%20til%20dig%20som%20forbruger/FAQ%20ForbrugerService/FAQ%20Hvornaar%20maa%20man%20registrere.aspx

"Der må ikke være strid i sagen".

Der et lige netop her af firma kan gøre indsigelse, så længe der er strid i sagen så ville man stadig stå i RKI, da det din bevisbyte der gælder, de ville sige at du skal kunne bevise at der fx. at "Virksomheden har sendt 3 skriftlige rykkere til skyldneren".
Så har du ikke læst hvad der står.
De 3 ting skal jo være opfyldt, for at man kan blive registreret. Dvs. hvis der er strid i sagen (=Kunden gør indsigelse) så må man ikke registrere vedkommende.
Det er ikke i en situation hvor man skal slettes, men derimod i den situation hvor man bliver registreret.

Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 15:10
oki en lille opdate.


Efter jeg mailet til Homeenter og forklaret dem sagen og linkede til denne tråd, har jeg fået mail tilbage fra dem idag.

Her er et lille sakset stykke fra den mail.


Homeenters medlemsregler förmedlar vi åtskilliga gånger för våra medlemmar, dels i våra kampanjer, dels när man får sitt första medlemspaket, dels i magasin och på vår hemsida. I villkoren framgår tydligt att man själv måste avbeställa magasinets utvalda produkt inom sista svarsdatum. När det gäller returer så tillämpar vi en returomkostnad för de medlemmar som returnerat 2 gånger utan att meddela om oss orsaken. När medlemmen returnerar en produkt så skickar vi ett brev som förklarar våra regler kring returhanteringen (även detta brev bifogas).

 

Eftersom du själv har betalt returportot på dina två returprodukter stoppar vi kravet på returomkostnad från vår och Alektums sida denna gång. Se detta mail som en bekräftelse på att vi har återkallat kravet. Alektum kommer även de att förmedla till dig att de har återkallat ärendet från sin sida.

 

Du kvarstår nu som medlem i Filmclub och har 2 köpåtaganden att uppfylla. Märkväl att ditt medlemsnummer kommer åter att vara i funktion om max 2 dagar. Därefter kan du som vanligt logga in på ditt medlemskonto och fullfölja dina åtaganden.


Jeg er nu medlem igen og skal opfylde mit medlems krav som jeg har tænkt mig, så Homeenter´s

service afdeling virker alsår oki, jeg hade ikke prøve dem før dette indlæg, så det er da rart at de

gidder lytte til mig sag.




Redigeret af henrik-t - 25-Januar-2010 kl. 15:23
+100HD Film
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 15:48
Tillykke Thumbs Up
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 18:08
jo Tak
+100HD Film
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu