recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Horisontale streger på Lissau lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHorisontale streger på Lissau lærred

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
torchristensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-November-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Horisontale streger på Lissau lærred
    Sendt: 11-Maj-2011 kl. 11:00
Jeg er godt i gang med at købe et Lissau tab tension lærred brugt.
Lærredet har ligget i godt et år hos sælgeren.

Da jeg rullede lærredet ud kom der sved på overlæben, hjertet sprang et slag og og mit liv passerede revy: Der er nogle horisontale "folder" (eller bump) hele vejen hen over lærredet. Jeg vil anslå afstanden til at svarer til ca. en omdrejning på rullen.

Nogen der har erfaringer med sådan nogle banditter?

Skal det bare hænge og dingle et par dage i udrullet tilstand eller vil de aldrig forsvinde?

Håber svært meget at I kan hjælpe.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 13:08
Jeg vil skynde mig at ringe til sælger og sige at der er mærker i lærredet og du vil hænge det op i et par dage for at se om de går væk.

Hvis de ikke gør det vil du gerne lade handlen gå tilbage. ( med mindre du har købt som beset )

NB. har på et tidspunkt læst om en der rullede det ud på gulvet med forsiden nedad, tog et viskestykke og strøg det på bagsiden med et strygejern. Men jeg ved ikke om det virkede, nok på eget ansvar
Til top
MortenCombat Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 15:23
Jeg købte omkring nytår et Lissau tab-tension lærred der havde stået som demo.

Jeg oplevede det fænomen du beskriver hvor der er en horisontal bule/linje henover lærredet med en afstand svarende ca. til en omdrejning på rullen. Min oplevelse var, at det aftog når lærredet havde været rullet ud i nogen tid, men hvis lærredet blev kørt op og ikke blev kørt ned i fx en uges tid, så var bulerne tilbage. Jeg valgte at returnere lærredet og købe et andet.
"Oh, and the 3D? For an extra charge you get to wear glasses that make it look like it was shot where the sun don't shine."
- Roger Ebert
Til top
Case Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2009
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2011 kl. 15:39
Jeg har det samme problem med mit hivilux lærred. Det hjælper noget at lade det hænge og fik at vide det evt kunne hjælpe at bruge en hårtørre. men det kommer igen når det har været rullet op nogle dage.
Den rulle som lærred ligger på er ikke 100% rund og det er det der giver mærkerne.
Hvis du kan få pengene tilbage ville jeg vælge det, for når du først ved det er der ser du det hele tiden, hvis du ikke kan få dem væk permanent.
Casper
Denon 3808,Denon DVD-2910,OPPO 93-EU
XBOX m/Kinect
Optoma HD20,Hivilux 92" tab-tension
XTZ 99.26 Fronter,XTZ 99.26 Center,B&W 600 S3 Bag HT
B&W ASW 610 Sub
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 11:46
om jeg begriber hvorfor folk bliver ved med at købe og bruge rulle lærreder..
jeg er inkarneret fast ramme bruger :-)
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
MortenCombat Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Maj-2008
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 12:37
Ja hvis alle havde plads til en permanent hjemmebiograf, så ville folk nok ikke købe og bruge rullelærreder.

Men sådan er det nu engang ikke. Så det er ret nemt at begribe, at folk bruger rullelærreder, når alternativet er at man skal nøjes med et lille 40-60" billede :)

Og så er det jo også langt fra et generelt fænomen at der opstår horisontale streger på rullelærreder. Det er bare et spørgsmål om vælge den rigtige kvalitet, og den koster desværre også.
"Oh, and the 3D? For an extra charge you get to wear glasses that make it look like it was shot where the sun don't shine."
- Roger Ebert
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 15:53
Jeg har selv et Lissau Tab Tension og ser ligeledes de horisontale striber. Det betyder ikke noget, idet de forsvinder af sig selv efter kort tid. ( afhængig af hvor varmt der er i lokalet) Jeg tror det skyldes at lærredet er lavet af et meget blødt materiale. Det skal det vel være for at tab tension virker.

Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL S4700, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 16:28
jeg havde lidt folder og trykmærker på det brugte Lissau fastramme jeg købte for et par år siden - alt forsvandt med tiden (men der gik et par måneder)
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 16:35
Det er mig bekendt ikke den samme dug man bruger på fastramme og tab tension. Jeg mener man bruger en mere flexibel dug, som derfor også retter sig ud hurtigere.
Det er dog ikke noget jeg vil lægge hovedet på blokken ved at påstå Sleepy

Redigeret af kanvas - 17-Maj-2011 kl. 16:44
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL S4700, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af kanvas kanvas skrev:

Det er mig bekendt ikke den samme dug man bruger på fastramme og tab tension. Jeg mener man bruger en mere flexibel dug, som derfor også retter sig ud hurtigere.

Det vil jeg fraråde - det er samme dug. Derimod er det ikke samme dug på de almindelige rullelærreder uden tension.
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af kanvas kanvas skrev:

Det vil jeg fraråde - det er samme dug. Derimod er det ikke samme dug på de almindelige rullelærreder uden tension.

Tak Otto. Sleepy  For at vi fik det på plads.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu