recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hothers Pana 55VT60 - billed indstillinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hothers Pana 55VT60 - billed indstillinger

Besvar Besvar Side  <1 10111213>
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 21:29
Håber det virker og du slipper for rep.

Spændende at høre :-)

Mvh.Torben
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Mvh.Torben
Det håber jeg også. 1 af de 2 fejl som jeg har haft (skift af billedprofil uden grund), er i det mindste ikke sketSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mvh.Torben

Det håber jeg også. 1 af de 2 fejl som jeg har haft (skift af billedprofil uden grund), er i det mindste ikke sketSmile

Godt at en af fejlene forsvandt, men jeg synes det er for dårligt at der er alvorlige fejl i firmware når tv'et bliver solgt.
Japanske firmaer er desværre kendt for hurtigt at gå videre til næste års model - i stedet for at rette fejl i tidligere modeller.

Jeg har ellers tænkt på at købe et VT60 for at få 5 tommer mere, men er skræmt væk. Så jeg beholder i stedet mit V10 så længe det virker. Så må jeg se til den tid hvad der er at vælge imellem.

Redigeret af Brixen - 12-August-2013 kl. 23:26
Venlig hilsen
KB
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2013 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Mvh.Torben

Godt at en af fejlene forsvandt, men jeg synes det er for dårligt at der er alvorlige fejl i firmware når tv'et bliver solgt.
Japanske firmaer er desværre kendt for hurtigt at gå videre til næste års model - i stedet for at rette fejl i tidligere modeller.

Jeg har ellers tænkt på at købe et VT60 for at få 5 tommer mere, men er skræmt væk. Så jeg beholder i stedet mit V10 så længe det virker. Så må jeg se til den tid hvad der er at vælge imellem.

Nu kan min fejl jo være et ret enkelt stående tilfælde, jeg har i det mindste ikke hørt om andre VT60 med en tilsvarende fejlSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2013 kl. 15:03
Ift. dit problem med, at det slukker og tænder umotiveret. Så har jeg oplevet det samme i perioder på mit gamle Panasonic TX-P70. Det er dog kun foregået ind i mellem. (lige for tiden sker det ikke).

Jeg har en lille mistanke om, at det måske har noget med forbindelsen til min forstærker at gøre.
Da det er min Pioneer receiver, der "styrer" HDMI forbindelserne.

Jeg oplevede det ikke inden, jeg erhvervede denne ellers så lækre receiver. Her havde jeg en lille HDMI-switch, til at styre HDMI forbindelserne. 

Ved ikke om det har noget på sig, da jeg ikke lige frem er særlig teknisk funderet.
Og ved heller ikke om det er sammenligneligt med din måde at connecte dit setup. Men bare en tanke.

Nå, håber du får det fikset - går selv og overvejer et VT60 eller evt. et DT60, som jeg også er blevet lidt lun på.

Redigeret af Roland - 13-August-2013 kl. 15:08
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2013 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Ift. dit problem med, at det slukker og tænder umotiveret. Så har jeg oplevet det samme i perioder på mit gamle Panasonic TX-P70. Det er dog kun foregået ind i mellem. (lige for tiden sker det ikke).

Jeg har en lille mistanke om, at det måske har noget med forbindelsen til min forstærker at gøre.
Da det er min Pioneer receiver, der "styrer" HDMI forbindelserne.

Jeg oplevede det ikke inden, jeg erhvervede denne ellers så lækre receiver. Her havde jeg en lille HDMI-switch, til at styre HDMI forbindelserne. 

Ved ikke om det har noget på sig, da jeg ikke lige frem er særlig teknisk funderet.
Og ved heller ikke om det er sammenligneligt med din måde at connecte dit setup. Men bare en tanke.

Nå, håber du får det fikset - går selv og overvejer et VT60 eller evt. et DT60, som jeg også er blevet lidt lun på.

Takker for tippet Roland. Dog kan mit sluk/tænd ske både ved tv-kanaler hvor receiveren ikke er tændt - og ved BD, hvor min receiver sammen med en del andet grej jo er tændt.

Men takker endnu engang for dit indlægSmile
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2013 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af jb17j jb17j skrev:

hej Hother
hvis jeg har forstået det ret, så er du gået fra en skærm størrelse 50 til 55,  er de ekstra tomme pengende hver. for at spørge rent ud.
nogen flotte billeder du har lagt ind.

Haha om det er noget værd med de ekstra tommer?
Jeg har selv en 55" skærm og jeg kunne da godt bruge en større :)

Anyway så var pris differencen mellem 55" og 65" omkring 10.000, hvorfor jeg valgte den lille på 55" :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 16:22
Til de af jer der netop har indkøbt et nyt VT60 har jeg eksperimenteret en del med billedindstillingerne for henholdsvis Flatpanels og AVForum´s Bumtious´Pre-kalibreringsindstillinger. Jeg fandt ud af, at jeg på et tidspunkt havde lavet en fejl omkring Gamma, hvilket gjorde at jeg synes at Flatpanels indstillinger var de bedste. Bumtious er professionel ISF kalibreringsekspert i UK.

Bumtious benytter de nænvte indstillinger i deres salgsafdeling således, at de præsenterede paneler fremstår så ensartet korrekt som muligt uden en egentlig ISF kalibrering.

Efter at have gennemgået mine indstillinger igen - og fandt fejlen må jeg erkende at AVForums indstillinger i mine øjne er de bedste. Bedre og mere naturlige farver og en større billeddybde.

Vær opmærksom på, at nye paneler typisk først kan bedømmes efter mere end 100 driftstimer, og at de indstillinger jeg linker til omfatter alle modeller (der er indstiller for hver størrelse 50/55 og 65 tommer). Indstillingerne er som nævnt pre-kalibreringsindstillinger, og går ikke i dybden som ved en egentlig manuel kalibreringer. Indstillinger er til ISF 2, altså aften indstillinger.

God fornøjelseSmile

Redigeret af Hother - 15-August-2013 kl. 16:27
Til top
VC10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Marts-2007
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VC10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 13:18

Nå, men jeg er altså ikke så heldig med mit AV-udstyr for tiden. Først gik min receiver ned med flaget, og de sidste dage har mit 55VT60 fået nykker.

Mit Pana har fået den idé, at det vil slukke og tænde under de aller mest spændende TV-udsendelser. Fejlen er meget periodisk, nogen dage sker der ingen ting, andre dage sker fejlen et par gange på en aften.

Mit TV bliver derfor afhentet af Panasonic for rep en af de nærmeste dage. Pokkers også, nu skulle det lige have været auto-kalibreretCry

Fik du løst problemet med dit VT60 med den nye S/W og dermed slipper for reparation?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af VC10 VC10 skrev:

Nå, men jeg er altså ikke så heldig med mit AV-udstyr for tiden. Først gik min receiver ned med flaget, og de sidste dage har mit 55VT60 fået nykker.

Mit Pana har fået den idé, at det vil slukke og tænde under de aller mest spændende TV-udsendelser. Fejlen er meget periodisk, nogen dage sker der ingen ting, andre dage sker fejlen et par gange på en aften.

Mit TV bliver derfor afhentet af Panasonic for rep en af de nærmeste dage. Pokkers også, nu skulle det lige have været auto-kalibreretCry

Fik du løst problemet med dit VT60 med den nye S/W og dermed slipper for reparation?
Jo såmænd, det kan stadig skifte billedprofil ind i mellem, men det lever jeg gerne med ift. et besøg hos en reparatør, som jeg ikke har så meget tiltro tilLOL
Til top
JensJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-November-2007
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 15:59
Hej, springer lige ind i din tråd, men har netop selv landet mig en 55vt60, kunne du ikke tage et screendump af din "indkørings instillinger" syntes ikke rigtig jeg helt har styr på hvad der skal "skrues ned" for, iøvrigt var der en tidligere der spurgte hvor stor forskel der var fra V10 til VT60 kan kun sige enorm :)   
P55vt60y|pioneer Sc Lx87|Kef 5005.2|PS3|Supra Hdmi|WyreWizzard Spellbinder HT kabler|
Til top
Sangill Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-August-2007
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sangill Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2013 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af JensJ JensJ skrev:

Hej, springer lige ind i din tråd, men har netop selv landet mig en 55vt60, kunne du ikke tage et screendump af din "indkørings instillinger" syntes ikke rigtig jeg helt har styr på hvad der skal "skrues ned" for, iøvrigt var der en tidligere der spurgte hvor stor forskel der var fra V10 til VT60 kan kun sige enorm :)   

Er jeg også lidt interesseret i.

Følger pt indstillingerne fra denne video:

http://www.youtube.com/watch?v=g4uSTxpTV_M
Til top

Besvar Besvar Side  <1 10111213>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu