recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hothers Pana 55VT60 - billed indstillinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hothers Pana 55VT60 - billed indstillinger

Besvar Besvar Side  <1234 13>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 22:49
For de af jer der ikke har set - eller fundet fronthøjtalerne på et VT60, så vises de nedenfor. Ikke store, men sammen med en lille subwoofer, så virker det okay.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2013 kl. 10:38
Pudsigt nok vender de tilbage til de gamle dyder. Havde jo et Panasonic 50PV600E i 2007, som også havde frontvendte små højttalere og indbygget 2 subwoofere. Og hvilken fantastisk lyd

Redigeret af Kampus - 13-Juni-2013 kl. 10:39
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2013 kl. 23:12
John, tak for en rigtig hyggelig aften, det er godt nok et lækkert tv du har fået. Jeg giver alle anmelderne ret, det er klart det bedste tv jeg har set til dato. Især dens sort gengivelse er helt i særklasse. 
Jeg fornemmede hellere ingen problemer med bevægelser og panoreringer, det kørte som smurt i olie. Og så er designet utroligt lækkert og meget langt fra det design, som Panasonic havde for bare nogle år siden. 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

John, tak for en rigtig hyggelig aften, det er godt nok et lækkert tv du har fået. Jeg giver alle anmelderne ret, det er klart det bedste tv jeg har set til dato. Især dens sort gengivelse er helt i særklasse. 
Jeg fornemmede hellere ingen problemer med bevægelser og panoreringer, det kørte som smurt i olie. Og så er designet utroligt lækkert og meget langt fra det design, som Panasonic havde for bare nogle år siden. 
Selv tak Kenneth, altid hyggeligt at snakke AVTongue
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 08:46
Mine egne input til denne tråd har ligget lidt stille i de seneste dage. Det skyldes en stime af familie fødselsdage LOL

Men på AVFORUMS har de ikke ligget stille. Omkring retention har Bumtious testet en del, og her er hans resultat. Bumtious er vel nærmest AVFORUMS svar på Otto - eller er det omvendt. Altså en Professionel:

I've also tortured the 55"VT65 I have (sorry Craig). I can tell what it's doing retention wise and I'm confident, so I've left sky sports news on twice now and gone to bed. (So been left on for 6-7 hours) ON MY SET on both occasions I had mild retention for around 20 mins and then was gone completely. Performs exactly the same way as the last 2 ranges of sets I've had from another manufacturer beginning with P. also happened at the meet, left static images and paused sky on all the sets for 20-40 mins at a time and those there know which sets suffered the worst. (That will be made known in another thread).

It's better than the VT50 I've got in that any retention took around an hour or so to disappear. 
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 08:54
.

Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 12:02
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2012
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mine egne input til denne tråd har ligget lidt stille i de seneste dage. Det skyldes en stime af familie fødselsdage LOL

Men på AVFORUMS har de ikke ligget stille. Omkring retention har Bumtious testet en del, og her er hans resultat. Bumtious er vel nærmest AVFORUMS svar på Otto - eller er det omvendt. Altså en Professionel:

I've also tortured the 55"VT65 I have (sorry Craig). I can tell what it's doing retention wise and I'm confident, so I've left sky sports news on twice now and gone to bed. (So been left on for 6-7 hours) ON MY SET on both occasions I had mild retention for around 20 mins and then was gone completely. Performs exactly the same way as the last 2 ranges of sets I've had from another manufacturer beginning with P. also happened at the meet, left static images and paused sky on all the sets for 20-40 mins at a time and those there know which sets suffered the worst. (That will be made known in another thread).

It's better than the VT50 I've got in that any retention took around an hour or so to disappear. 

Tjah selvom han regnes for den helt store ekspert, giver jeg ikke meget for det. Han mente heller ikke sidste års modeller havde retentionproblemer. De skulle bare indstilles rigtigt. Jeg lagde ud med indstillingerne fra flatpanels, og prøvede derefter mange andre, bl. a at bruge "normal" som anbefalet af Bumtious. Men jeg ramte aldrig den magiske indstilling, der forhindrede at tv'et skulle være tændt 50 timer for at fjerne et logo, der havde været på skærmen 50 minutter. Og det kan da heller ikke passe, man skal have det (professionelt) kalibreret for at det kan tåle at blive brugt og ikke kan bruge tv'ets standardindstillinger.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

Tjah selvom han regnes for den helt store ekspert, giver jeg ikke meget for det. Han mente heller ikke sidste års modeller havde retentionproblemer. De skulle bare indstilles rigtigt. Jeg lagde ud med indstillingerne fra flatpanels, og prøvede derefter mange andre, bl. a at bruge "normal" som anbefalet af Bumtious. Men jeg ramte aldrig den magiske indstilling, der forhindrede at tv'et skulle være tændt 50 timer for at fjerne et logo, der havde været på skærmen 50 minutter. Og det kan da heller ikke passe, man skal have det (professionelt) kalibreret for at det kan tåle at blive brugt og ikke kan bruge tv'ets standardindstillinger.

Nu har Bumtious normalt rigtigt godt check på tingene, og i bund og grund kan ingen af os to helt afvise, at retention kan eksponeres af forkerte indstillinger - jeg kan i det mindste ikke.

Og selv havde jeg jo ikke helt de samme oplevelser og indstillinger som du, med mit VT50.Smile 
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2012
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 19:05

Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

Nu har Bumtious normalt rigtigt godt check på tingene, og i bund og grund kan ingen af os to helt afvise, at retention kan eksponeres af forkerte indstillinger - jeg kan i det mindste ikke.

Og selv havde jeg jo ikke helt de samme oplevelser og indstillinger som du, med mit VT50.Smile 
     Nej men du og barnebarnet har vel også nærmest zoomet uafbrudtSmile.
     Hvis det var så nemt at undgå problemerne, som jeg og mange andre havde med VT50, hvorfor indstillede service centrene dem så ikke bare korrekt, da de havde dem inde, istedet for som i mit tilfælde at sende det retur som fejlfrit/within spec med et tydeligt DR logo. 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 19:15
@Ubeslutsom, nej vi zoomede bestemt ikke uafbrudt - kun med de kanaler som den lille så på.

Nu kan jeg af logiske årsager ikke svare på hvorfor Panasonic centre m.v., gjorde dette og hint.

Mit VT50 var blevet autokalibreret, og det fungerede hos mig ganske pænt, selv om jeg skam også oplevede mild retention fra tid til andenSmile

For lige at holde tråden lidt på sporet, så har jeg stadig ikke oplevet retention på mit VT60Big smile
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 20:48
Men alligevel turde du ikke bruge det
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Men alligevel turde du ikke bruge det

Både ja og nej - det var også et irritationsmomentSmile
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 13>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu