|
Hothers Pana 55VT60 - billed indstillinger |
Besvar | Side <12345 13> |
Forfatter | |||
Danneck
Junior bruger Oprettet: 02-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har haft mit 50VT60 i knap halvanden måned nu og kan tilslutte mig Bumtious' oplevelser med burn-in, det har heller ikke været et problem for mig.
Da jeg startede med at se fjernsyn var jeg lidt påpasselig med hvordan jeg anvendte det, men da jeg ikke er typen der lader cellofan side tilbage efter at jeg har købt en ny gadget, blev jeg hurtigt træt af dette og begyndte at anvende tv'et uden at tage hensyn til burn-in. De enkelte gange hvor der har været efterladenskaber af logo'er er problemet forsvundet efter ganske kort tids almindelig fjernsynskiggeri. Har lige smidt rullebjælker på, og kan ikke se skyggen af logo eller andet på skærmen. Personligt vil jeg anbefale ejere af VT60 til blot at nyde billedet og ikke tænke på burn-in. Jeg skal nok give en melding såfremt mine holdninger ændre sig !
|
|||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det lyder da bare super, for det er et TV som overrasker med et skønt billede
|
|||
kennethbrdk
Guld medlem Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hmm man kan da godt være lidt ærgerlig over, at Panasonic ikke var helt fremme i skoen med deres VT50 sidste år, når det lyder til VT60 nærmest er en åbenbaring.
|
|||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg ved ikke om VT60 er en åbenbaring, men billedemæssigt synes jeg at de gør tingene rigtigt, og så er jeg nærmest betaget af det rolige billede forløb
|
|||
taj59
Super bruger Oprettet: 06-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 373 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
tja nu har mit 65VT50 ikke haft nogen af de nævnte retation eller burn in men jeg bruger heller ikke 3D, måske det er årsagen |
|||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mja, det ska jeg så ikke kunne svare på. Men generelt er det jo sådan, at jeg ikke mener at nogen har fået burn-in m.v. ved at se en 3D film
|
|||
kennethbrdk
Guld medlem Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg er også godt tilfreds med mit VT50 på de fleste områder (endvidere er det blevet lidt bedre med retention), så hvis VT60 har det bedre med retention og potentiel burn-in, så kunne man godt være fristet, men det haster nu ikke Redigeret af kennethbrdk - 18-Juni-2013 kl. 19:54 |
|||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg var faktisk også meget tilfreds med billedet på VT50, men blev noget irriteret
|
|||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg leger jo stadig med min nyanskaffelse, og der er dæleme noget at sætte sig ind i, hvis man har lyst til det.
Jeg er nu ret sikker på, at langt flertallet af de forskellige funktioner får jeg aldrig sat mig ind i. Og det skyldes jo, at det der reelt interessere mig er billedkvaliteten. Og den bliver bare bedre og bedre. Når nu vi er ved billedkvaliteten, så har jeg virkelig fundet en mulighed, som jeg er en kende imponeret over. Det er kalibreringsmuligheden - eller rettere - billed indstillingsmulighederne via den gratis APP som findes i det mindste til IOS og min iPad. Man kan indstille sit TV enten via normale "Potmetre" på iPaden - eller også direkte på diagrammet vist på det første billede også på iPaden. Og der er inddelt i RGB + en pokkers masse andet. De sædvanlige ISF indstillingsmuligheder findes jo også i TV menuerne. Her er noget jeg virkelig skal have sat mig ind i - og øve mig i Og æhhh-........ jeg ved godt at jeg kan anes som en skærmrefleks på min iPad Redigeret af Hother - 19-Juni-2013 kl. 20:05 |
|||
kskruger
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er godt nok vildt, hvad de nye tv har af indstillingsmuligheder, for et par år siden kunne man kun justere brightness og kontrast, samt farve styrke. Hvilket gjorde at billedet aldrig blev særligt godt.
|
|||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Et hint, prøv at trykke tænd/sluk knap ned samtidig med midter knappen på din iPad / iPhone. Så tager den selv et screenshot i høj kvalitet. Meget lettere og bedre end din metode.
Billedet ligger derefter i kamera rullen. |
|||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja Kenneth, jeg vil mene, at Panasonic her er meget seriøse omkring deres billede
|
|||
Besvar | Side <12345 13> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |