|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | |
Mailand84 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
ja. det gjorde jeg. og så samlede/flettede jeg kanalerne sammen til sidst i tvsource. så mce kun lagde 1 af hver kanal ind.
|
|
![]() |
|
trenskow ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 156 |
![]() |
Jeg har fundet noget smartere tror jeg. Jeg skulle også til at flette alle kanalerne sammen, men lagde så mærke til denne under dvblink config i MCE
Under Synchronize channels, og man vælger feks 'All' i det vindue der dukker op. Når man klikke på next, så kan man på næste skærmbillede vælge 'Combine using channel name', og wupti, så skal man ikke flette sammen, det har den gjort
|
|
![]() |
|
Mailand84 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
ja fletningen klarede den også selv her. bare i tvsource. :)
|
|
![]() |
|
trenskow ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 156 |
![]() |
Men lige nu sidder jeg og er en smule forvirret.
Jeg har et network meter, og kan se, at når jeg stopper med at se en kanal, så holder den ikke op med at modtage data strømmen. Jeg kan se at jeg bliver ved med at modtage det et godt stykke tid.
Nogen der ved om det er sådan det skal være, eller om der er en opsætning jeg har misset. Det er ikke særligt praktisk når jeg har 2 maskiner i huset der skal bruge mine hdhomerun. Så vil den ene kanal være optaget hele tiden, selvom der ikke er nogen som kigger på den.
|
|
![]() |
|
Nichof ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
Jeg modtager TV via Stofas digitale spejl i Horsens Fællesantenneforening. Fik min HD Homerun boks i onsdags (dagen efter jeg bestilte den!). Downloadede TvSource og gik i krig med opsætningen efter at have læst denne tråd omhyggeligt igennem, og det var en stor hjælp!
Installation af HDH forløb smertefrit eller nogenlunde. Stofas oplysninger om at det digitale spejl skulle ligge på 64 qam 6900 346 Mhz fungerede ikke! - ØV! naturligvis var det boksen der først blev mistænkt, men da jeg kunne finde kanalerne med GUI fra HDH var der tilsyneladende hul igennem. Jeg scannede derefter systematisk igennem alle og fandt til sidst ud af følgende:
a8qam 256 - 6900
330.000 - 474.000 og 842.000 - 850.000 Mhz
Her fandt jeg 226 tjenester hvoraf en del naturligvis var låste og radio.
Jeg valgte ikke at lave en ny transponderfil da det var lige så hurtigt at lade programmet scanne og finde signalet.
Jeg gjorde som Mailand84 skiver at sætte main application til Other: dvb/c - dvb/t.
Herefter var det TV Source, og det kørte bare på skinner. Ingen problemer med opsætning, tuning og integration i Windows 7 MC det rullede bare ind og alt fungerede i første hug!
Nu mangler jeg blot at få TV Source og DVBLink Netpack til at køre på min Windows 2003 DC/Exchange server. Af en eller anden grund får TV Source ikke lov til at tilgå tunerene og kan derfor heller ikke scanne kanaler. Jeg får en time out i logfilen. Nogle gode råd?
Mvh.
Niels
|
|
![]() |
|
rskjoett ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2010 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Hej
Nu har jeg siddet og læst en del omkring TV tunere, DVBLink og media center i Windows 7, dog har jeg ikke læst om nogen der har haft mit problem :(
Jeg har købt mig en Terratec PCI HD, og sidder på yousee net i kabeltv i Viborg. Jeg har fået det hele stillet op og smidt transponderfilen ind fint, og den finder 209 forskellige kanaler. Jeg får dem som jeg gerne vil have over i medie centeret, men når jeg så kommer til afspilningen er der intet signal. Når jeg prøver at starte DVBLinkServer kommer der et dos vindue frem som lukker med det samme :( - ved ikke hvad jeg skal gøre for at få det til at virke ordentligt.
I Terratec Home Cinema og DVBDream kan jeg godt afspille Trailerkanalen, så der er hul igennem :S - men jeg kan ikke finde alle kanalerne. Mit problem er hvorfor jeg ikke kan integrere kanalerne i MCE - og skal DVBLink serveren køre før man kan få hul igennem? - jeg kan ikke starte programmet op :/
Mvh
Rasmus Redigeret af rskjoett - 09-Februar-2010 kl. 21:07 |
|
![]() |
|
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1685 |
![]() |
http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=43&t=6475
Burde man ikke sende dem stofa antv? Jeg kan stadig ikke finde stofa selvom jeg har lagt ini filen i begge mapper...Den dukker bare ikke op |
|
![]() |
|
![]() |
hvad hedder din fil? og hvad står der i den?
|
|
![]() |
|
tarcom ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-November-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Jeg er ved at give op med både dvbLink til tvSource og dvbViewer. Jeg har en HDHR (fik den i dag), og jeg finder fint alle kanalerne her i Aalborg når jeg bruger HDHR gui'en. Jeg har sat den til Other:Dvb-c/Dvb-t men jeg finder stadig ingen kanaler overhovedet.
Så vidt jeg kan læse så kan man uden brug af dvbLink mf. få kanalerne til at virke i WMC7 men undtagelse af et par kanaler, men det er heller ikke tilfældet. WMC7 finder 14 kanaler (i min aalborg stofa pakke 2), og det er selvfølgelig alle skod-kanalerne bortset fra zulu (og 3+). I MCE7 vælger jeg ikke cable men antenne. Overvejer lidt om det ikke er tid til at få win7 64 bit på min zotac ION (køre 32 bit nu), for ligesom at prøve helt forfra, for det hele virker lidt for underligt...
![]() |
|
![]() |
|
Nichof ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
Henning. Prøv at lade HDHomerun setup scanne kanalerne selv frem for at lave en ini fil.
På trods af at jeg overfor Stofa kan bevise at mit setup finder alle kanaler på qam256-6900 påstår de stædigt at jeg skal finde dem på qam64-6900. Jeg har opgivet at kommunikere med dem og bare accepteret at det fungerer for mig på den måde.
Mvh.
Niels
|
|
![]() |
|
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1685 |
![]() |
min fil hedder 5100.ini og der står følgende: (kopieret direkte herinde fra)
[SATTYPE] Jeg kan, modsat tarcom, ikke finde en eneste kanal i 7mc inden jeg installerede dvb viewer. Jeg har netop hentet den nye version 2 af tvsource, og jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge i de forskellige dropdown paneler i headsend og i den første helt til venstre. Fuck, jeg ville bare ønske at man snart kan smide dvbviewer væk og kun bruge 7mc |
|
![]() |
|
![]() |
undre mig over at du ikke kan finde noget i tvsource.. Det er ikke sådan at du har lavet flere tvsource mapper? (Hver gang du tilføjer en ny source i dvblogic tvsource kommer der en ny mappe.
I HDHOMERUN setup valgte jeg som primær afspiller: others dvb-t/c
I Tvsource valgte jeg cable
stofa
networkscan på 346000 64QAM
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |