|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
LBA75 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
![]() Sendt: 13-December-2006 kl. 10:04 |
Har endelig fået fladskærm, og projekt HTPC er nu genoptaget, og her trænger jeg jeres hjælp! Problemet er, at jeg indtil nu har brugt min XBOX360 som extender, men har været super træt af støjen, og jeg vil helst ikke have at min HTPC skal støje. Derfor er muligheden at bruge penge på et godt kabinet, feks. Antec LifeStyle Fusion http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237627 , der jo har fået god kritik, eller Thermaltake Xaser Mozart http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=176214 , og så købe støjsvage komponenter til at fuldende projektet (mCubed HFX er nok lidt over mit mål - selvom at det er guf). Næste mulighed er at købe "det bedste til prisen", skide på udseendet og støjen, smække det hele i et tilfældigt kabinet, og så bruge pengene på kabler, og få skidet helt af vejen? I dette tilfælde er der to muligheder - 7 til 10 meter med kabler for at smække det hele på loftet, eller ca 12-15 meter for at placere det hele i mit bryggers? Der skal jo bruges en del kabler.... VGA eller HDMI alt efter grafikkort, optisk Toslink til min reciever, noget usb med booster til tastatur, mus og remote + evt noget USB til eksternt DVD drev (Microsoft HD-frev feks). Hvad siger I? Det er i princippet ikke bøvlet at trække kablerne.... ikke mere end at gemme dem væk i reolen! Hvad vægter I, støj, lidt støj, ingen støj, brugervenlighed - ved at men nu kan købe diverse "kvm switche" , så man kan sende signaler langt, men det skal jeg læse lidt mere om først (er sikkert også dyrt). Ved ikke hvad der er dyrest - bruge penge på støjsvage komponenter og kabinet eller kabler.... mange valg - hjælp venligst! Mvh LBA75 |
|
![]() |
|
Martinb ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
![]() |
Jeg har også et Antec Fusion kabinet og det er super fedt, men man skal dog lige være opmærksom på at det er ret dybt dvs. at det fylder en del mere end fx. en hd optager eller forstærker eller lign. Jeg har fx. fået problemer med hvor det skal stå idet min tv-møbel ikke er dybt nok...grrrr...... Men udover det er det er super fedt kabinet. |
|
Mvh
Martin |
|
![]() |
|
LBA75 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
![]() |
Ja, Antec Fusion har fået god kritik, og ser lækkert ud. Dybden er intet problem i min "hjemmebyggede multiplade reol" - den er 60 cm dyb Er bare i tvivl på om jeg skal bruge masser af penge på kabinet, støjsvage kølere ombygning af MSI 7600GT HDMI grafikkort osv. - i forhold til at smække det hele væk og lade det støje som det vil, og så bruge penge på kabler - feks også til et eksternt DVD drev, så det eneste der er i stuen er høj WAF og trådløst tastatur/mus og et drev?? Ved bare ikke hvordan HDMI virker over 12-15 meter med et grafikkort og også USB booster i brug op til 15 meter.....?
Mvh LBA75 |
|
![]() |
|
mainleif ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
Du siger det ikke er noget problem at trække kabler. I så fald vil jeg klart gemme den væk. Så kan du få et mediecenter for under 5000 i modsætning til hvis du skal have et støjfrit som koster over 10000. MEN jeg har selv prøvet det med kablerne og inden du siger det ikke er et problem skal du tænker over at der sidder stik i enderne på nogle af kablerne (HDMI, vga o.s.v.) som du ikke kan af/påmontere. Derfor kræver det nogle meget store huller i væggene på 3-4 cm Det gode ved en gemme væk løsning er også at du kan købe nogle store billige 500GB harddiske og ikke tænke over de larmer. Således kan du billigt have et 1000GB lager til dine film i stedet for 200-300 GB der typisk sidder i mediecenterne og som ikke rækker til ret mange film. Med et ekstern hardisk rack har du også mulighed for rimeligt billigt at spejle dine diske så du altid har en sikkerhedskopi af dine film. Andre fordele ved gemme væk løsningen er at du kan installere et rigtig godt grafikkort/cpu og bruge den som en spillecomputer. Internetsurf m.v. bliver selvfølgelig også hurtigere. Desuden er en gemme væk computer til 5000kr alt andet lige så billig at du sikkert uden nølen kan udskifte den om 2-3 år hvis du har behov for en ny, hvorimod et mediecenter til 10000+ sikker får lov at stå i mange flere år "nu det koster så meget". Redigeret af mainleif - 14-December-2006 kl. 12:08 |
|
![]() |
|
Mollerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
Jeg, har mit mediacenter i soveværelset, alle kabler er boret gennem væggen, jeg har ingen kabler der kan ses i stuen, det er fedt, jeg har lavet 2 store det ene til TV og det andet sub, receiver, HD dekoder og diverse kabler, derudover har jeg 2 små til fronthøjtaler.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen @mainleif: Super input..... det er noget sådan jeg søger.....tror faktisk også helst, at jeg vil have den væk. .....meeeeen, hvad siger I til 15 meter kabel (det være sig HDMI eller VGA) ? Hvad med styringen, kan det klares med USB boosters til mus/tastatur over den distance? Kører med MCE, TheaterTek og MyMovies.....og derfor bruger jeg jo Navidia decoder. Jeg bruger pt. et ATI 9600pro, vil jeg opleve et stort løft i billede kvaliteten ved at købe et Gefore 7600GT - evt med HDMI - og dermed udnytte "PureVideo" fra Nvidia? Mener faktisk ikke at kablerne bliver et problem.....nemt gemt væk i mit rack, op på loftet i en kabelbakke - bag et gardin, over loftet og ned i et skab i bryggerset..... det jeg er mest bange for er længden! Mvh LBA75 |
|
![]() |
|
mainleif ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
jeg ved man kan få 10 meter i forretningerne. Jeg har selv et 5 meter
hdmi og tidligere et 5 meter vga uden problemer. Men 15 ..
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |