|
HURRA en nyhed - EU og Canada i frihandelsaftale |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Den canadiske iPad pris er i øvrigt uden canadisk moms, og den er op til 15% afhængig af hvor varen købes. Redigeret af lunddal - 18-Oktober-2013 kl. 16:34 |
||
![]() |
||
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
|
Nej, ingen gebyr til PostDK, da varerne ikke skal fortoldes. Redigeret af vclarke - 18-Oktober-2013 kl. 19:11 |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
|
Hvem skal kræve momsen op? Sælgeren i Canada, eller Postdanmark? |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
|
Det skal sælgeren i Canada
|
||
![]() |
||
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 493 |
|
Jeg synes nu selv jeg prøvede at tage forbehold for usikkerheder. Meningen var ikke at der skulle sættes lighed med differencen på iPad = besparelse for den private forbruger. Det var nok mere et let forsøg på at anskueliggøre mulighederne.
Som flere nævner så er post DKs gebyrer en væsentlig barriere ![]() Men jeg synes bare det er positivt at man kan nå så langt og på visse varegrupper er der jo slet ikke noget told, men udelukkende moms |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
|
Og min bekymring er om frihandelsaftalen binder fremtidige regeringer, så de ikke kan gennemføre deres politik. Jævnfør eksemplet med at Canadas regering måtte trække et forslag om neutrale cigaretpakker tilbage pga. en handelsaftale med USA. Redigeret af Brixen - 18-Oktober-2013 kl. 21:02 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
|
Du skal betale dansk moms af alt over 80,-, så PostDanmark (hvis de snupper pakken) vil opkræve moms + 160,- Jeg har købt flere gang i USA, hvor jeg er blevet opkrævet moms. http://www.toldpriser.dk/toldregler Redigeret af lunddal - 18-Oktober-2013 kl. 21:20 |
||
![]() |
||
|
Hvad tror du frihandel går ud på, lunddal?
![]() Momsen skal opkræves af sælger, som jeg allerede har skrevet tidligere. Redigeret af vclarke - 19-Oktober-2013 kl. 00:38 |
||
![]() |
||
|
Ingen told. Jeg kan ikke finde noget der antyder at en frihandelsaftale også medfører ændringer i momsafregning. |
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
|
Hej.
Normalt er der ikke moms på brugte ting. Nu ved jeg ikke on en WD TV Live der er købt af en Canadier og prøvet en gang før han sælger den på eBay.ca er ny eller brugt? Om den skal momses eller ej. Der er nok mange der skal prøve grænserne af? Hilsen Carsten.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
En frihandelsaftale må vel være det samme som vi har inden for EU. Canadisk moms fratrækkes og dansk moms lægges på af sælger. Og ingen told = fri handel
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Der er jo også andet end elektronik som kunne være interessant . Feks Amerikansk produceret tøj mærkevarer som North Face, Canadian Goose,Gant,Levis osv . Her er garantien i hvert fald knap så væsentlig . .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |