|
HURRA en nyhed - EU og Canada i frihandelsaftale |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |||
vclarke
Guld medlem Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så er der bare lige det med rævesakse og Canadian Goose, som man lige skal gøre op med sin samvittighed.
|
|||
Frankieboy1980
Junior bruger Oprettet: 13-Maj-2012 Sted: Kolding Status: Offline Point: 48 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så skulle du måske også lige overveje hvilket tøjmærke du vælger, da Diesel og andre store mærker får produceret deres varer under ekstremt dårlige arbejdsforhold i blandt andet Indien. Arbejderne har direkte kontakt med farlige kemikalier uden beskyttelse til en meget dårlig løn. Man skulle ellers mene at når Diesel kræver 2-3000kr for et par jeans at de kunne give en ordentlig løn og arbejdsforhold. Hvordan har din samvittighed det med det?
Redigeret af Frankieboy1980 - 19-Oktober-2013 kl. 13:52 |
|||
vclarke
Guld medlem Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Kan man få nogen der ikke er produceret (under kummerlige forhold) i Indien - eller lign. steder?
Redigeret af vclarke - 19-Oktober-2013 kl. 14:55 |
|||
Frankieboy1980
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så på det punkt lukker du bare øjnene og håber på det bedste? Det er bare ikke nemt at have ren samvittighed for hvordan skal man finde ud af hvad der er godt og skidt. iPhones bliver jo heller ikke produceret under særligt gode forhold, men folk der køber dem does'nt give a shit bare de får en flot mobil.
Apple tjener sindsygt meget på iPhone/iPad og er pisse ligeglade med fabriksarbejderne.
Redigeret af Frankieboy1980 - 19-Oktober-2013 kl. 15:14 |
|||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nogle firmaer, som fx Patagonia, skriver hvor de får produceret:
- og en side om gåsedun: Patagonia og North Face har været anklaget for at købe dun fra gæs der blev plukket levende og/eller tvangsfodret til foi grass.
|
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
vclarke
Funktioner
Tak(0)
|
||
Vil du ha' jeg skal gå med røven bar? Hvis alt tøj er produceret under disse forhold, har jeg jo ikke noget valg! |
|||
Frankieboy1980
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nææh men min point er bare at det er stort set umuligt at have god samvittighed :-)
|
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Vi har selv været med til at støtte industrierne i tredjelande. Da jeg var ung, kostede et par ordentlige jeans 600kr, og de koster det samme i dag selvom lønnen herhjemme er steget til 15 gange mere.
Redigeret af Kampus - 20-Oktober-2013 kl. 00:12 |
|||
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tja, det kommer an på omsætningen i lande indenfor EU.. mener grænsen er 280k årligt. Derunder og virksomheden skal ikke opkræve evt. momsdifferens. Som jeg ser det er en frihandelsaftale lig med større forpligtigelser for landet der eksporterer varen (dvs. sikre varen er "legitim" eller lovlig om man vil..) men medføre færre forpligtigelser for landet som importerer da der ikke skal bruges tid på fortoldning.
|
|||
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Redigeret af reslfj - 20-Oktober-2013 kl. 09:00 |
|||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||
vclarke
Funktioner
Tak(0)
|
||
I så fald er det jo yderst pinligt for mig, sådan som jeg var efter lunddal.
|
|||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |