recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hurtig hjælp omkring forvirring af kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hurtig hjælp omkring forvirring af kabler

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 07:11
Oprindeligt skrevet af Bassekat Bassekat skrev:

Hvad i alverden skal trådstarter bruge de fabelagtige beregninger osv til ?
]

De kom som et svar på et indlæg fra Audiogon (hvis indlæg er slettet igen), der påstod at jeg (specifikt) ikke forstod normal fysik. Så tillod jeg mig blot at regne på fysikken.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 08:21
Kære trådstarter
jeg håber du er stoppet med at læse, da tråden alligevel er gået i mudder. Hvis musikken spiller ho dig fik du heldigvis løst dit problem i tide.
KlausDM: tage den dog over PM med Audiogon...
Bassekat: jeg giver dig ret 

Sorry for endnu et OT indlæg
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 09:11
Hør nu her - de pågældende indlæg er da rimelig relevante for trådstarter, i hvert tilfælde i mine øjne.

Hvis ikke han får noget ud af at lave bi-wiring, så kunne tilslutning af kabler mellem højttaler og forstærker gøre meget meget enklere end diverse tegninger!

Det kan da ALDRIG være irrelevant.

Klaus fremfører et pointe til hvorfor bi-wiringen er ligegyldig, DET skal man bruge udregningerne til.

Så jeg ser ikke noget mudder, men folk (Klaus og jeg f.eks.) der forsøger at hjælpe trådstarter, bare uden fine tegninger
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-August-2012
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 09:25
zulfo skriver:
Klaus fremfører et pointe til hvorfor bi-wiringen er ligegyldig, DET skal man bruge udregningerne til.
Hvor gør han det ???

Du har da vist fuldstændig glemt at læse hvad han skriver, men giver ham ret alligevel. Confused
Der står INTET om biwiring og de udregninger der er lavet, er til en diskussion i en helt anden tråd 

Jeg hopper helt af siden, der er sgu for meget rygklapperi her Dead

Skriveri i tråde med KlausDM har jeg fået nok af.
Når man op på 7070 indlæg giver det åbenbart frit spillerum

zulfo .... Undskyld jeg lavede nogle tegninger som trådstarter blev glad for og kunne bruge, de er slettet igen-

Hyg jer her på siden Approve

Redigeret af Bassekat - 18-Juli-2013 kl. 10:08
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 11:17

Der står INTET om biwiring og de udregninger der er lavet, er til en diskussion i en helt anden tråd 

Korrekt.

Du misser blot lige en del af grunden dertil, fordi Audiogons indlæg (hvor han bruge knapt så pæne ord om sine medforumskribenter) er blevet slettet. Mit svar med udregningerne kom som et svar på hans (nu slettede) indlæg i denne tråd.

Klaus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Jeg har intet slettet slettet........det er dig klausfuttog der tuder til moderatorer om at få mine indlæg slettet.

Nej, jeg har intet gjort.

Klaus

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 14:33
Hej gutter! Tag en kold pils i skyggen før I blir overophedet ;-)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Drikker ikke pils Big smile

Men jeg vil da pænt bede moderatoren slette mig helt her.

Redigeret af Henrik B. - 18-Juli-2013 kl. 16:49
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 15:15

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Drikker ikke pils Big smile

Men jeg vil da pænt bede moderatoren slette mig helt her.

Du ved hvad jeg mener ;-)

Redigeret af Henrik B. - 18-Juli-2013 kl. 16:52
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 18:45
Zulfo: kan du ikke se mudder i denne tråd? Hvad med når du selv nævner kabelvoodoo og dermed bringer den evigt tilbagevendende kabeldebat ind i tråden. Dertil kommer at der begynder at blive skrevet om blindtest. 

De fleste, der har fulgt med på recordere de sidste par måneder, ved at kabeldebatter og blindtestdebatter har hijacket og ødelagt mere end et par tråde. Det bør du som et medlem af moderatorgruppen da også vide?

I øvrigt er bassekats tegning det klart bedste indlæg i denne tråd hvilket trådstarter vist også har bemærket. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Zulfo: kan du ikke se mudder i denne tråd? Hvad med når du selv nævner kabelvoodoo og dermed bringer den evigt tilbagevendende kabeldebat ind i tråden. Dertil kommer at der begynder at blive skrevet om blindtest. 

De fleste, der har fulgt med på recordere de sidste par måneder, ved at kabeldebatter og blindtestdebatter har hijacket og ødelagt mere end et par tråde. Det bør du som et medlem af moderatorgruppen da også vide?

I øvrigt er bassekats tegning det klart bedste indlæg i denne tråd hvilket trådstarter vist også har bemærket. 

Slumbert, bare lad det ligge, jeg har opgivet efter at se at en moderator forsvarer KlausDM´s indlæg uden overhovedet at have læst det. (kig selv)

De må være ret gode venner Big smile

Men tak for roserne.... Dog kan jeg se at selv moderatorer ser tegningerne som noget børn laver i børnehaven og ikke noget der hører hjemme på recordere.

Jeg har bedt om at blive slettet her, men det eneste der bliver slettet, er det i mine indlæg der ikke lige passer ind Smile KlausDM´s indlæg (regnestykket) passer åbenbart bedre ind 
Der gik lige lidt "Mikkel-Gige" i nogle af mine indlæg LOL

Redigeret af Bassekat - 18-Juli-2013 kl. 19:15
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 20:57
Bassekat, jeg er ikke venner med nogle af moderatorerne her, jeg er bare almindelig skribent som dig. For øvrigt har en af moderatorerne rost dit indlæg med tegninger!

Klaus
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu