recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hurtigere hjemmenetværk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHurtigere hjemmenetværk?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 13:26
Er der nogen ide i at købe denne gigabit router i stedet for denne 300mbit router. 

Er de 300-400,- spildte i dette tilfælde?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 13:30
Tror Deepmagic er kommet frem med den nemmeste løsning til dig.

Men har selv den Dlink 615, og den har kørt upåklageligt i over et år. Gigabit kan du kun få via kabel.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 13:32
deepmagic, hvad bruger du den til? Har du forsøgt dig med streaming af video? Det er i særdeleshed her, at min nuværende går fuldstændig i knæ :o
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 13:38
Jeg kan ikke umiddelbart se nogen CG3200, men de har en CG3000 (uden billede). Er det den, du tænker på? De kalder den et trådløst modem, og har derudover også en trådløs router - som ser noget anderledes ud.

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Dermed vil min information - såsom adgangskode, netværksnavn osv. også forblive den samme?

Nej, du opretter et helt nyt trådløst netværk med den nye router som access point. Så du skal have nyt netværksnavn og krypteringsnøgle.

Hvis du kan slå det trådløse net fra i TDC's router, (hvilket du under alle omstændigheder bør, hvis det er muligt), kan du naturligvis bruge det gamle netværksnavn og krypteringsnøgle i det nye net. Men jeg skal ikke kunne sige, om klienterne brokker sig, når de finder en ny router med de gamle oplysninger.
Til top
deepmagic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2008
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 13:53
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Det_kan_du_faa/Netgear_CG3200.aspx

Det smarte med CG3200 frem for en anden er at man kan nøjes med en boks.
Jeg kan fint streame film/musik trådløst fra min bærbar. Dog er de fleste ting kablet så jeg kan streame HD film også
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 14:03
Underligt, at de bruger to forskellige navne til at beskrive deres ydelser. Jeg prøver at give dem et kald imorgen. Mange tak for hjælpen :)

Og ja, jeg ville også være meget glad for at kunne fortsætte med kun at have en boks kørende!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 15:13
@frugtkompot! - ang trådløst netværk skal du lige være opmærksom på en række ting.
1. skal du have 300mbit netværk skal alle enheder du kobler på det trådløse være kompatibelt med 300mbit (802.11n) ellers SKAL du som minimum have en router der kan køre dualband  (mener jeg den netgear 3000/3700 kan)- ellers defaulter netværket ned til 54mbit hvis der bare er en enkelt enhed på som ikke er kompatibel.
2. med trådløst netværk er der 3 ting der er vigtige for ordentlig hul igennen - placering, placering, placering. - vægge, glasdøre, store blomster gør sit til at svække signalet, så det er en god ide at se på hvor dine enheder er og hvordan routeren skal placeres i forhold til at yde den bedste dækning.

upnp er universal plug and play og det betyder blot at enhederne har lettere ved at finde hinanden. de nyeste routere med "win7 logo" er så i stand til automatisk at tildele den funktion en sjat mere båndbredde hvis du smider flere enheder på, men du skal huske på at hvis du har mere end 1 enhed på det trådløse netværk ad gangen, så deles de om de 54mbit. som i øvrigt rent lavpraktisk normalt aldrig kommer ret meget over 30mbit i virkeligheden.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 15:25
Tak for info. Det som er koblet til routeren er af mere permanent karakter en PS3 og 2 nyere Asus UL'er. Derudover har vi begge iPhone 4, som naturligvis også bruges med det trådløse, når vi er hjemme. Vil nogle af disse have en indvirkning på, hvilken hastighed routeren arbejder med?

Vi bor i en lejlighed på 75 m2, og har routeren stående nogenlunde i midten af det hele. Størstedelen af det udstyr, der skal bruge netværket aktivt står dog mere eller mindre "direkte i skudlinjen". 
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 18:57
PS3 kører maks. 802.11g. Dette vil derfor gå ud over dine andre enheder som jeg forstår det. Der er ikke nogle af de nævnte routere der understørrer dual band.

Hvad er en UL?
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-December-2004
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Hvad er en UL?

Det er en betegnelse for én af ASUS' notebook-serier, som f.eks. UL30.
UL står i øvrigt for for UnLimited :-)
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 19:56
Ahh. Jamen så vil de ligeså blive påvirket sammen med telefonerne. Kør evt. PS3 over LAN istedet. Vel og mærke hvis altså der er 802.11n i UL'erne.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu