recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hurtigere hjemmenetværk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHurtigere hjemmenetværk?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 21:03
spar dig selv for mere bøvl. Træk kabler. Undskyld, jeg kunne ikke lade være. Det er hurtigere, sikre og mere stabilt.

Kabler til stationært udstyr, trådløst til bærbart.

BS

Redigeret af Bschmidt - 10-Oktober-2010 kl. 21:04
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 21:40
Tja, der er ikke noget der slår kablingSmile Hvis det ikke er for meget besvær, så giv det et kabel. Man kan jo også have et kabel liggende til en bærbar. Det kommer jo an på hvad man har af hastighedskrav.
Til top
Looklight Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2008
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 00:56
Jeg bruger et Homeplugsetup fra Linksys, som virker fint for mig, og bruger trådløs forbindelse til de apperater som er ikke afhængig af høj hastighed.
http://www.linksysbycisco.com/UK/en/products/PLK300
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=PLK300&amp;pid=490402
Panasonic TH-42PZ85

Panasonic DMP-BD55

Kiss VR-588

Onkyo TX-SR706

PS3 m500Gb hdd

Focal Sib XL 5.1
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 08:58
Hvordan undersøger man, om de omtalte routere er dual band?

Det er ikke muligt at trække kabel til computerne med mindre jeg har lyst til at have det liggende tværs henover gangen. Det tror jeg ikke kæresten tillader :)
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 09:27
Det kan være en udfordring men det er altid muligt at trække kabel og jeg tror du bliver mest tilfrds med denne løsning.

Og så vil jeg ikke trætte dig med det råd mere ;-)

En Dual band router sender på 2,4 (B,G og N netværk) OG 5 GHz (A netværk) det kan ses ud af specs.

BS

BS
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 09:44
Det du skal gøre er at sætte en wireless n router til din tdc router med et kabel, dvs et kabel ind i en af portene på wireless n routeren og opsætte den til KUN at køre wireless n, derefter finder du denne wireless n router med de pcer du vil streame med og sørge for de begge har wireless n netkort, dvs de køre wireless n KUN, de enheder som ikke køre wireless n bruger du sammen med den gamle tdc router, men hvis det er ps3 du kun vil streme fra kan du jo ikke køre wireless n....?
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 10:11
Det er hovedsageligt min Airport Express, som jeg gerne vil streame med - og så på sigt en dedikeret medieafspiller som eksempelvis PlayON eller WDTV.

Det er muligt for mig at kable PS3'en, så måske bør jeg overveje det - selvom jeg HADER kabler over det hele. Og der er ellers nok af dem bag PS3'en allerede, da receiveren står lige ved siden af :)
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 10:58
At kable din ps3 er et skridt på vejen. Da trådløst er et delt medie vil de opkoblede enheder skulle deles om båndbredden og jo færre enheder jo højere hastighed.

En anden mulighed er at optimere det trådløse miljø ved at være sikker på at der ikke er andre trådløse netværk på samme kanal der forstyrrer. Trådløse telefoner og microovne kan også forstyrre da de sender/støjer på samme frekvens.

BS
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 12:09
Problemet er ikke så meget, at de trådløse enheder skal deles om båndbreden, og da slet ikke når der kun er tale om 2-(3) stykker.
Problemet er hele det trådløse koncept, der i bund og grund beskrives/reklameres meget langt fra virkeligheden. Selv et Draft n netværk har store problemer med selv rimelig simple streaming løsninger. Streaming af DVD film (som ligger på max. 8MB/sek) burde snildt kunne streames på et Draft n til een klient, men desværre er det langt fra tilfældet hos mig. Dualband fordeler blot streaming og data på hver sin frekvens. Men hastigheden er den samme. Så hvis det ikke virker skide godt på den ene, så virker det sandsynligvis heller ikke på den anden.

Der er flere ting der skal optimeres og tages hensyn til, når man begiver sig ud i det her med at stream film. Det er ekstremt tungt materiale man har med at gøre, (selvom det lyder relativ simpelt).
1. Glem alt om noget som helst andet end 802.11n protokollen (Draft n).
2. Routeren skal være rigtig god og hurtig. Der findes draft n routere derude, som er en flaskehals i sig selv, internt i routeren. Eksempelvis min Linksys WRT150n, den bør aldrig bruges til andet end data, for routeren knækker sig når den bliver presset.
Routeren bør ligeledes have alle fordele på sin LAN side, dvs. en gigabit forbindelse til switch/server er ikke et must, men er helt klart noget der bør overvejes.
3. Netkortet (klienterne) skal som minimum følge routeren. Dvs. har man en 300mbit/600mbit router, som kan køre dual band, så skal klienterne helst bruge det samme. På den måde kan man forsøge sig med at fordele forbruget. Men det er som sagt ingen garanti.
4. UPNP har været nævnt her nogle gange. UPNP er kun for folk der ikke forstår at sætte et netværk op. Det har intet med performance at gøre!
5. Maskinen/serveren/boksen der streams FRA, skal selvfølgelig kunne leverer data hurtigt nok til alle klienter på een gang. Dette har reelt set intet med det trådløse net at gøre. Men jeg har tidligere set folk undre sig over, at det ikke kan streame til flere på een gang, og det viser sig problemet skyldes, at maskinen som leverer data, den er gået i knæ.

Det er forholdsvis dyre løsninger, når man snakker streaming til 2-3 klienter i Draft n. Routerne er dyre, klienterne er forholdsvis dyre.

Det generelle problem med det trådeløse koncept er, at du ved i bund og grund ikke hvad du får. Der er så mange faktorer der spiller ind, så selv med det optimale valg af komponenter, kan det vise sig at ikke virke.
Det er efter min mening, den primære årsag til at overveje kabling. Men jeg ved det kan være svært. Jeg står selv i samme situation med besværligheder i at trække kabler rundt. Der er dog ingen tvivl om, at det er mit næste skridt, koste hvad det vil. Jeg har også 3 børneværelser, som helst skal det hele på een gang, (de fandens unger Angry).

Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Det er ikke muligt at trække kabel til computerne med mindre jeg har lyst til at have det liggende tværs henover gangen. Det tror jeg ikke kæresten tillader :)

Bor du i hus eller lejlighed. Jeg bor i lejlighed og jeg har altså trukket kabler i kabelbakker. Jeg har også boret gennem vægge og trukket kablerne igennem der. Det kan godt lade sig gøre. Hvis du bor i hus, kan du bore op til loftet og trække det der.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Bor du i hus eller lejlighed. Jeg bor i lejlighed og jeg har altså trukket kabler i kabelbakker. Jeg har også boret gennem vægge og trukket kablerne igennem der. Det kan godt lade sig gøre. Hvis du bor i hus, kan du bore op til loftet og trække det der.
Jeg vil gerne synge med på denne sang, kabler virker bare (men er sværere at gemme Wink ).
Jeg har kabler til at det der bare skal virke og så trådløst til mobilerne og legetøjet...
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 13:53
Jeg vil godt kommentere den med at UPnP er for folk der ikke har forstand på at sætte netværket rigtigt op: Det er korrekt.
Men at det ikke har noget med perfomance at gøre, er ikke korrekt. Det nedsætter hastigheden betydeligt. :)
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu