recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hurtigere hjemmenetværk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHurtigere hjemmenetværk?

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 14:33
Jesper - Jeg er godt klar over hvad du mener, men enten misforstår du mig eller så forudsætter du for meget.

Fordi 2 eller flere enheder er forbundet korrekt og dermed eksempelvis har opnået gigabit forbindelse, så er det ikke ens betydende med, at den effektive hastighed svare til gigabit forbindelse. Og det er heri (den effektive hastighed), du finder hagerne og samligningerne.

Når du snakker om den her slags garantier, så er du nødt til at splitte det op i 2 scenarier.

1. Selve link forbindelsen (eksempelvis gigabit - full duplex)
2. Selve hastigheden, den effektive hastighed, på link forbindelsen.

Det første kan vi blive enig om. Den kan der stilles en garanti ved. Men kan vi også blive enige om, at den fortæller absolut intet om den effektive hastighed? Heller ikke ved et korrekt kablet netværk?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 15:08
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 12:25
Mange tak for hjælpen allesammen. Jeg har nu haft en CG3000 bestilt, koblet til og den er skrivende stund på vej tilbage til YouSee.

Aldrig har jeg oplevet et så forfærdeligt dårligt trådløst signal. Jeg må leve med et "G" netværk indtil jeg får mig en anden internetudbyder, hvor man ikke er afhængig af deres modem/routere.

Situationen var simpelthen så dårlig, at jeg kun havde 3-4 signalbarer når jeg sad lige ved siden af routeren, og typisk røg ned på 1 eller helt af, når jeg bevægede mig over i vores kontor. Det er simpelthen utilfredsstillende dårligt.

Min PS3, som med vores gamle router viser en signalstyrke på 100% viste med denne router typisk 30-40 %. Det er da simpelthen rædselsfuldt ringe?

Hvordan signalet på den kan være så dårligt, og hvordan YouSee overhovedet kan tilbyde et så ringe produkt, forstår jeg mig slet ikke på.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu