recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad betyder mest ved køb?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad betyder mest ved køb?

Besvar Besvar Side  <12
Afstemningsspørgsmål: Hvad betyder mest?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
0 [0.00%]
22 [78.57%]
5 [17.86%]
1 [3.57%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 13:56

hvad menes der med "teknisk indhold" ?  et produkt kan sagtens have alt det nyeste og stadig performe som noget der aldrig skulle have forladt fabrikken?

havde det ikke været på sin plads med en mulighed der hed "performance"?

Crown - there is no substitute.
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 09:15
For mit vedkommende er det det tekniske indhold der bestemmer hvilket produkt jeg vælger. Men somregel prisen der gør at det alligevel ikke bliver det, men en mindre model.
M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

hvad menes der med "teknisk indhold" ?  et produkt kan sagtens have alt det nyeste og stadig performe som noget der aldrig skulle have forladt fabrikken?

Teknisk indhold betyder vel hvad systemet indeholder, herinde både hardware og software. Så din kommentar omhandler vel kun at hardware er på toppen, men softwaren ikke følger med og derfor er det samlede tekniske indhold ikke perfekt :)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 09:22

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Hvis producentens navn er en del af prisen, er det så underordnet?

Du tænker vel ikke tilfældigvis på B&O :)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg tror der ligger mere i "producentens navn" end at man synes apparaterne skal hedde noget bestemt. Hvis man har et Pioneer tv, er man mere tilbøjelig til at købe Pioneer BD og receiver. Har man købt et Sony tv, er man måske mere tilbøjelig til at købe Sony BD og receiver. Ikke nødvendigvis for at navnet skal passe sammen, men for at design og betjening skal passe sammen.

Det kan der være noget om, men dette skyldes jo også i høj grad at producenterne forsøger at linke alle enheder sammen, så man kan nøjes med en fjernbetjening.

Jeg har selv et panasonic PX80, og ledte derfor efter et samlet "billigt" sourround anlæg og var oppe og se på panasonics dvd-systemer, dette fejlede dog grundet at det tekniske indhold ikke var i orden, her tænker jeg på, at der kun var en digital lydindgang, hvilket var for lidt. Derfor købte jeg et JVC.

Senere skal jeg da have købt en BOSE højtalersæt med receiver, men dette skyldes især, at BOSE både levere fremragende lyd og at højtalerne er mindre en de fleste andre tilsvarende producenter, samt WAF ;)

Men både teknisk indhold og prisen er vel afgørende faktorer, da jeg stadig var studerende, valgte jeg at købe et Panasonic, fremfor at Pioneer, grundet prisen, men også at Panasonic giver et godt billede i forhold til prisen.

Redigeret af Gooferen - 17-Juli-2009 kl. 09:30
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Teknisk indhold betyder vel hvad systemet indeholder, herinde både hardware og software. Så din kommentar omhandler vel kun at hardware er på toppen, men softwaren ikke følger med og derfor er det samlede tekniske indhold ikke perfekt :)

Nej, mit indlæg skal tolkes ordret, et produkt kan sagtens have "perfekt teknisk indhold" og lyde/se/performe af h..... til. derfor ville jeg gerne have haft en mulighed der hed "performance", idet jeg antager at der faktisk findes mennesker der godt vil betale for ydelse i stedet for smarte certificeringer og mærkevare.

Crown - there is no substitute.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu