recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad blev der af Falslev ? 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad blev der af Falslev ? 

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jamen den fortsætter bare her http://www.dba.dk/ipad-1-ghz-256-mb-ram/id-65978993/ 
 
Ja, det har potentiale til at blive en rigtig "god" historie.
 
Især må man sige at der er stort set er uanede muligheder for problemer mellem sælger, US/DK myndigheder og køberne.
 
Så hvis turen rent faktisk bliver til noget, er det vel ikke utænkeligt at vi kan se Falslev i medierne senere...


Redigeret af thor-thor - 28-April-2010 kl. 13:42
Til top
tougher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jamen den fortsætter bare her http://www.dba.dk/ipad-1-ghz-256-mb-ram/id-65978993/


Nu er den sgu også væk fra dba Shocked

Jeg er sikker på det er Apples værk LOL
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 13:58
den sidste bemærkning under "bud" på dba. var fra en advokat som gav ham et godt råd om at droppe det... ikke fordi han (advokaten) var involveret.. men nærmere at brugeren løb en unødig stor risiko (potentielt i strafferet) og det var den besparelse da slet ikke værd....
Men tror da nærmere at det var fordi man direkte satsede på at undgå moms og told.. og det fremgik åbent af de indlæg på dba at det holder ikke vand nogle steder.. og det kan dba selvfølgelig ikke leve med.. så tror faktisk enten det er initiativtager der har fået kolde fødder.. eller dba som har fjernet den da den opfordrede til ulovligheder og sådan noget skal fjernes omgående jvf. deres retningslinier.
 
Jeg tror slet ikke apple har været inde i billedet her... det er jo myndighederne som først bliver trådt på.. i kraft af "manglene" moms og told
Mvh

René
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 14:03
Der kan jo være flere ting i det fra DBA side.
Dels er der problemet med lovligheden.
Derudover er der så vidt jeg ved også en forskel mht. privat kontra erhvervsannoncer. Så vidt jeg ved gælder gratisannoncer kun for privat annoncer, hvilket en annonce om videresalg af varepartier ikke falder ind under.
 
Ps
Men såfremt man ønsker at være "kreativ" mht. import af grej mm. er det nok heller ikke det smarteste at udbasunere det på diverse fora/handelspladser på nettet...


Redigeret af thor-thor - 28-April-2010 kl. 14:05
Til top
tougher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 14:03
Så var det nok ikke Apple alligevel Big smile
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

den sidste bemærkning under "bud" på dba. var fra en advokat som gav ham et godt råd om at droppe det... ikke fordi han (advokaten) var involveret.. men nærmere at brugeren løb en unødig stor risiko (potentielt i strafferet) og det var den besparelse da slet ikke værd....
Men tror da nærmere at det var fordi man direkte satsede på at undgå moms og told.. og det fremgik åbent af de indlæg på dba at det holder ikke vand nogle steder.. og det kan dba selvfølgelig ikke leve med.. så tror faktisk enten det er initiativtager der har fået kolde fødder.. eller dba som har fjernet den da den opfordrede til ulovligheder og sådan noget skal fjernes omgående jvf. deres retningslinier.
 
Jeg tror slet ikke apple har været inde i billedet her... det er jo myndighederne som først bliver trådt på.. i kraft af "manglene" moms og told


Men ville der overhovedet være nogle problemer hvis han tog derover, købte de 10 stk iPad, samt fik dem fortoldet i DK ?

Som jeg ser det, kunne det kun være et problem at Apple ikke ville sælge 10 stk til ham.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 14:15
Man kan vel sige at det er godt at recordere lukke tråde, for som jeg skrive i den nu lukke tråd, så var alle advarsel lamper tændt, at så "Falslev" stadig ville forsætte selv om det har ønsker er dybt ulovlig, er jo op til "Falslev" (og de 10 der er hoppe med). Men hvis han forsætte sit forehavende, så er det ikke umulig at vi se han på forsiden af "Ekstra Blade".
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Men ville der overhovedet være nogle problemer hvis han tog derover, købte de 10 stk iPad, samt fik dem fortoldet i DK ?

Som jeg ser det, kunne det kun være et problem at Apple ikke ville sælge 10 stk til ham.
 
Han skrev åbenlyst på dba at han satsede på at han slap for moms og told... og blev han "taget" kom dette oveni prisen som noget ekstra... og det var vel egentligt denne som har fået nogle af op stolene (jeg ved det ikke.. jeg gætter bare)
Mvh

René
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Men ville der overhovedet være nogle problemer hvis han tog derover, købte de 10 stk iPad, samt fik dem fortoldet i DK ?

Som jeg ser det, kunne det kun være et problem at Apple ikke ville sælge 10 stk til ham.
 
Han skrev åbenlyst på dba at han satsede på at han slap for moms og told... og blev han "taget" kom dette oveni prisen som noget ekstra... og det var vel egentligt denne som har fået nogle af op stolene (jeg ved det ikke.. jeg gætter bare)

Selv om han har fundet en forhandler der ville sælge 10 stk. iPad til ham, gør det jo ikke mere lovlig, for her er både "Falslev" og forhandler ude på noget ulovlig (forhandler er muligvis ikke Apple forhandler mere), og "Falslev" har et forklaring problem når han står i JFK med 10 iPad.

Mon ikke at Apple er ved at vide at denne sag er under opsejling, og ville gør alt for at "Falslev" blive stoppe.

Husk at han har skrevet sin e-mail i den gamle tråd derved kan han spores, hvis han da ikke aldrende er blevet fundet og muligvis har fået et breve (som han nok ikke kan lide, muligvis fra Apple). 

Bl.a. kunne Apple være interesse i at vide hvilken forhandler han har fundet der er villig til at sælge 10 iPad til ham, så jeg tro ikke at sag er helt slut nu, hvis Apple gå ind i den (og de 9 personer der har melde sig som køber, stå hele ikke for godt).


Redigeret af Startrek - 28-April-2010 kl. 14:41
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Mon ikke at Apple er ved at vide at denne sag er under opsejling, og ville gør alt for at "Falslev" blive stoppe.

Jo selvfølgelig.

Apple sidder og overvåger diverse fora og kontakter toldmyndigheder rundt omkring i verden.

Husk din foliehat Startrek.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Mon ikke at Apple er ved at vide at denne sag er under opsejling, og ville gør alt for at "Falslev" blive stoppe.

Jo selvfølgelig.

Apple sidder og overvåger diverse fora og kontakter toldmyndigheder rundt omkring i verden.

Husk din foliehat Startrek.

Jeg har ikke sagt at Apple sidder og overvåger diverse fora og kontakter toldmyndigheder rundt omkring i verden. Men at der kan sidde Apple forhandler/medarbejde og medarbejde for toldmyndigheder som ganske normal bruge af dette forum, og de kan så af eje fri villig gå i gang (da de se en sag), som det åbenbart er sket på dba.

Tro ikke at vi ved hvor vigtig det er at man ved hvad men skrive på et offentligt forum som dette, bl.a. så sidde presse og læse med, det se ved at når der er nogle nyheder så sket det nogle gang at de bruge en citat fra denne side.


Redigeret af Startrek - 28-April-2010 kl. 14:48
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Men ville der overhovedet være nogle problemer hvis han tog derover, købte de 10 stk iPad, samt fik dem fortoldet i DK ?

Som jeg ser det, kunne det kun være et problem at Apple ikke ville sælge 10 stk til ham.
 
Han skrev åbenlyst på dba at han satsede på at han slap for moms og told... og blev han "taget" kom dette oveni prisen som noget ekstra... og det var vel egentligt denne som har fået nogle af op stolene (jeg ved det ikke.. jeg gætter bare)

Selv om han har fundet en forhandler der ville sælge 10 stk. iPad til ham, gør det jo ikke mere lovlig, for her er både "Falslev" og forhandler ude på noget ulovlig (forhandler er muligvis ikke Apple forhandler mere), og "Falslev" har et forklaring problem når han står i JFK med 10 iPad.

Mon ikke at Apple er ved at vide at denne sag er under opsejling, og ville gør alt for at "Falslev" blive stoppe.
 
Nu er det jo ikke ulovligt at omgå en fabrikants anvisninger mht. antal.
Firmaet kan evt. forsøge at blackliste mm. efterfølgende, men du kommer jo ikke i retten for at have købt mere end 2 Ipads, mere end 8 flasker sodavand i Bilka eller hvilke andre "antalsbegrænsninger" der ellers findes.
 
Ulovligheden er jo kun i forbindelse med unddragelse af moms mm. 
 
Derudover er det jo heller ikke sikkert at Apple ville bruge tid på en sag som denne (selvom man har indtryk af at de er rimelig anale med diverse detaljer).
Lidt analogt med ulovlige windowskopier: Grunde til at Microsoft ikke "fjernlukker" for alle de ulovlige versioner er vel primært at det er bedre at have nogle "gratister med på vognen" (som måske betaler senere), end at risikere at andre produkter får en bedre markedsposition, pga. at afviste kopibrugere evt. skiftede til et andet styresystem.   
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu