|
Hvad er det med vinylplader? |
Besvar | Side <1 11121314> |
Forfatter | ||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sgu meget godt skrevet og præcis om jeg også har det
|
||
PerGew
Bruger Oprettet: 19-Juli-2006 Sted: Rødovre,Denmark Status: Offline Point: 232 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er ikke selv Vinyl mand længere.
Når jeg lytter til musik idag er det streaming. Men jeg savner det hak der er i nogle af mine gamle lp’er, som jeg naturligvis har gemt. Vi er meget få der ved hvorfor det hak kom, typisk kun to
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kom til at tænke på en påstand jeg har hørt om at farvet vinyl ikke er i lige så god kvalitet som sort. Har det egentlig noget på sig?
|
||
CARS10
Guld medlem Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej.
carsten
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tror nærmere det er vægten af vinylpladen, der siger noget om kvaliteten. Prøv at se hvad jeg har sakset fra AVConnections hjemmeside:
Slow Train med Hans Theessink på 180 gr jomfru-vinyl i en lækker audiofil pressing til den kræsne musikelsker - LP anbefalet af Pro-Ject Audio SystemsOg det blir bedre endnu: Audiophile pressing
• 180 gr. Virgin Vinyl • Direct metal mastering (DMM) • Natural ambient sound, no reverb effects • No overdubs • Recorded in Austria • Made in Europe's foremost vinyl manufacturing Redigeret af Munch - 02-Juli-2021 kl. 15:05 |
||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, ikke hvis vinylen blot er ensfarvet, men 80'ernes gamle picture discs lød forfærdeligt
|
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bedøvende ligegyldigt, når maxisinglen Respectable med Mel & Kim var på, var der noget at kigge på ;-) Klaus
|
||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ikke farvede vinyler, men picture-disc er ofte noget bras.
|
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Her er det så jeg bliver lidt nervøs for dine nakkemuskler!!
|
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 277 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er stor modstander af at de kan kalde det "Audiophile pressing", hvis de ikke også er nummererede. Der er et begrenset antal enheder som kan presses per matrice, før der begynder at være hørbart slid. I 90'erne udgav Mobile Fidelity Sound Lab en vinylserie under titlen "Anadisq 200" som var lidt på forkant med at genudgive gamle optagelser på vinyl i høj kvalitet. Her kan man virkelig tale om ægte audiofile produktioner, min egen favorit blandt udgivelserne er Folk Singer med Muddy Waters, der er ingen nålestøj i pauserne mellem anslagene på guitaren og lukker man øjnene har man en følelse af at han sidder lige over for en og spiller. Jeg har stadig ikke hørt nogen af de nye 180g udgivelser som kommer i nærheden af hvad man oplever på Anadisq 200 serien (det var 200g vinyl). |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for jeres afklaring
|
||
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 277 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der blev også udgivet flerfarvede vinyler og det gik ikke ud over lydkvaliteten. Bortset fra det så er jeg enig i det med picture discs, som reelt kun egnede sig som interview plader eller til ophængning. Jeg har i øvrigt aldrig set klar vinyl brugt til andet end picture discs, så måske er der tale om at vinylblandngen generelt er uegnet til plader. Dog er The Cranberries - To The Faithful Departed (limited edition) i transperant gul vinyl og den lyder udemærket, så det er nok et tvivlsomt gæt. Coveret til den plade kan i øvrigt foldes ud til en stor plakat, noget jeg ikke mindes at have set for CDer, der er det kun små plakater
|
||
Besvar | Side <1 11121314> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |