recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er det med vinylplader?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er det med vinylplader?

 Besvar Besvar Side  <1 121314
Forfatter
Besked
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2021 kl. 03:08
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Nej, ikke hvis vinylen blot er ensfarvet, men 80'ernes gamle picture discs lød forfærdeligt Ouch

Bedøvende ligegyldigt, når maxisinglen Respectable med Mel & Kim var på, var der noget at kigge på ;-)

Her er det så jeg bliver lidt nervøs for dine nakkemuskler!! LOL


Tror du skal være mere bekymret for om han får sig en golf- eller tennisalbue. Wink

Den vender jo rigtigt 45 gange i minuttet, så det er bare om at time blinke-frekvensen rigtigt, hvis ikke man har en regulerbar stroboskop-lampe.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2021 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Tror nærmere det er vægten af vinylpladen, der siger noget om kvaliteten. Prøv at se hvad jeg har sakset fra AVConnections hjemmeside:


Og det blir bedre endnu:

Audiophile pressing
• 180 gr. Virgin Vinyl


Jeg er stor modstander af at de kan kalde det "Audiophile pressing", hvis de ikke også er nummererede. Der er et begrenset antal enheder som kan  presses per matrice, før der begynder at være hørbart slid.

I 90'erne udgav Mobile Fidelity Sound Lab en vinylserie under titlen "Anadisq 200" som var lidt på forkant med at genudgive gamle optagelser på vinyl i høj kvalitet. Her kan man virkelig tale om ægte audiofile produktioner, min egen favorit blandt udgivelserne er Folk Singer med Muddy Waters, der er ingen nålestøj i pauserne mellem anslagene på guitaren og lukker man øjnene har man en følelse af at han sidder lige over for en og spiller.

Jeg har stadig ikke hørt nogen af de nye 180g udgivelser som kommer i nærheden af hvad man oplever på Anadisq 200 serien (det var 200g vinyl).


Jeg er slet ikke bange for at købe unummererede “audiophile” udgivelser, der er fremstillet hos anerkendte firmaer som for eksempel QRP, er ikke blevet skuffet endnu. 

Jokker de først i spinaten er de færdige. Rygter spredes lynsnart på nettet, som du ved. Wink
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2021 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Jeg er slet ikke bange for at købe unummererede “audiophile” udgivelser, der er fremstillet hos anerkendte firmaer som for eksempel QRP, er ikke blevet skuffet endnu. 

Jokker de først i spinaten er de færdige. Rygter spredes lynsnart på nettet, som du ved. Wink


Jeg er skam heller ikke bange for at købe dem, jeg er bare modstander af udtrykket "audiofil" når de ikke går hele vejen. Nogle gange kan jeg godt være en krakilsk purist, hvilket mine venner også driller mig med, selvom de også har deres sproglige kæpheste. Geek

Jeg køber også 180g vinyler, som jeg ved er remastered DDA, samt nye almindelige vinyler, så jeg er skam ikke fanatisk.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2021 kl. 22:12
slet



Redigeret af brea-ker - 22-Oktober-2021 kl. 19:30
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2021 kl. 18:46
Pede8000, har du set den nye The The - Comeback Special Live som udkommer den 1. oktober? Den skal jeg bare eje Tongue

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2021 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Pede8000, har du set den nye The The - Comeback Special Live som udkommer den 1. oktober? Den skal jeg bare eje Tongue


Wow. Den er stensikker. Tak for tippet!! 

Smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 121314
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu