|
Hvad er det med vinylplader? |
Besvar | Side <1234 14> |
Forfatter | ||||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Spændende, du køber også nyere udgivelser på vinyl? Lyder The XX og Slowdive bedre på vinyl end digitalt? Fede grupper i øvrigt.
Jeg har også købt The Smiths på vinyl, selv om de oprindeligt kom på CD. Lyder fantastisk! Leder i øjeblikket efter The The, ikke nemme at finde til en overskuelig pris (brugt). Billigste Soulmining er til 50€ (brugt) på Discogs
Redigeret af Pede8000 - 11-April-2021 kl. 17:05 |
||||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Lige præcis Soul Mining har jeg ikke. For mig er hans Infected og Mind bomb de bedste med tekster i verdensklasse. Dusk er også ok og var jeg hans gennembrud men den har jeg heller ikke. Kun favorit skiverne. Jeg har ikke sammenlignet The XX og Slowdive. For mig handler vinyllytning ikke så meget om lydkvaliteten men mere en følelse af nostalgi, hygge og en tur tilbage til mig ungdom. Skønt Har iøvrigt også sådan en plade jeg går og leder efter. The Cures Wish. på Discogs ligger den på en pris mellem 93 euro til langt over 200
Redigeret af DanishCanadian - 11-April-2021 kl. 17:16 |
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Og som Pede siger nålestøj og ridser, er der dog ikke meget af, hvis man har passet på dem, og har brugt gode pickupper |
||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jagten på "The The" fortsætter, de må være derude i en kasse på et loppemarked, til 10,- kr.
Redigeret af Pede8000 - 11-April-2021 kl. 17:19 |
||||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Online Point: 2211 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Skal nok også i gang igen, til at lede efter noget underligt musik:
Olivier Messiaen Turangalilla symfoni, hvor der spilles på Theremin. Har set den på CDon, og at man kan høre den på YouTube... Derudover, hørte jeg for snar mange år siden i DR P2, en elektronisk version af Vivaldis De 4 årstider. Der var INGEN pladeforretninger dengang, der ville skaffe den hjem til mig!!
|
||||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4707 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja Grieg’s Peer Gynt, Beethoven 5. Symphoni, Mozarts klaversonater.
|
||||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Online Point: 2211 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Også, Vivaldis De fire årstider - dog den normale version. Den er et must, når man skal i gang med klassisk musik. G. F. Händels Watermusic og Fireworks music er også rigigt gode. Prøv evt. det hele af på YouTube, før evt. køb af plade. Så ved du, om du har lyst til at købe...
|
||||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||||
Pede8000
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Takker, prøver at Google gode indspilninger. 👍🏻👍🏻
|
||||
|
||||
Pede8000
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Takker! Jeg er så heldig at have Tidal, mon ikke jeg kan tjekke det der?
|
||||
|
||||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det kan være... Har det ikke, så ved det desværre ikke. Men prøv, om du kan prøve...
Redigeret af mnielsen - 11-April-2021 kl. 17:51 |
||||
||||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Der er også Georg Philipp Telemann, som har komponeret megen go' musik. Lige så dejlig, som Vivaldi.
Husk også, at Vivaldi har lavet meget andet end De Fire Årstider.
|
||||
||||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Kan se efter den i min lokale pladebiks og sende den hvis jeg er heldig.
|
||||
Besvar | Side <1234 14> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |