|
Hvad er det med vinylplader? |
Besvar | Side <12345 14> |
Forfatter | |||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ville være fantastisk! Mange tak!!
|
|||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tjekker næste gang jeg er i byen |
|||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2205 |
Funktioner
Tak(1)
|
||
Tchaikovsky klaverkoncert nr. 1, er heller ikke til at slippe udenom, som nybegynder. Ej heller, at forglemme Tchaikovskys 1812-Ouverture...
|
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tak for de mange gode tips!
|
|||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2205 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så lidt!! Og kan du ikke bruge Tidal - så klik ind på YouTube. Findes det - så findes det der!! Også hele symfonier, klaverkoncerter, og hva' har vi.
|
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Redigeret af T-Duck - 11-April-2021 kl. 18:24 |
|||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nok den bedste klassiske vinylplade jeg havde. Den får virkelig anlægget på prøve.
Stravinskij: Le Sacre de Printemps |
|||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og man kan også bare høre bidder af de 50 populæreste her.
|
|||
Pede8000
Funktioner
Tak(0)
|
||
Godt link. Tak. Mange mener at Holst “Planeterne” er et godt sted at starte. Det er også udbredt andre steder på nettet. Kender I den?
|
|||
|
|||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har selv Planeterne. Den er go', men om det er et godt sted at starte, er jeg så ikke sikker på. Jeg synes, du skal starte med det allerede foreslåede. Så er du kørende, indtil du har lyst til at bevæge dig videre. Du skal nok LIIIIIge vente nogen tid med at kaste dig over Turangalilla-symfonien, som jeg skrev om tidligere. Den tror jeg, du vil synes er noget sær, sådan lige her-og-nu!
Redigeret af mnielsen - 11-April-2021 kl. 19:07 |
|||
|||
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg kunne generelt bare godt lide at handle i små dedikerede musik butikker. Kan huske engang, hvor jeg købte en Fleetwood Mac CD i Badestue rock i Århus. Sælgeren fortalte historier om Peter Green og om hans koncert oplevelser. Det var nu også så hyggeligt at shoppe på den måde
|
|||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er jo forskelligt hvor man har lyst til at starte. Mozart’s klaversonater er nemme at lytte. Grieg Peer Gynt er også, Chopin er også. Jeg har selv lige lyttet til de fleste af de 50 i linket. Jeg kender faktisk kun de halve, så der er nye opdagelser jeg skal ha fat i og lytte hele værket.
|
|||
Besvar | Side <12345 14> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |