recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er fidusen ved navnet iPad Air ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er fidusen ved navnet iPad Air ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad er fidusen ved navnet iPad Air ?
    Sendt: 11-Maj-2020 kl. 12:28
Hej

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har altid bildt mig selv ind, at en iPad Air er en “lettere” version af en iPad, men da jeg så sammenlignede iPad Air 2019 med iPad 2019, så fik jeg da lidt af en overraskelsen.

iPad 2019 har 10,2” skærm og en A10 chip.
iPad Air 2019 har en 10,5” skærm og en A12 chip.

Det er da alligevel noget af en forskel, og det er da klart Air man vil gå efter, hvis man skal arbejde bare lidt med sine billeder. Derudover har skærmen på en Air vel altid været bedre kvalitet end på en iPad.

Når det kommer til lidt små redigeringer med billeder osv. er det vel lige før, at en iPad Air 2019 med 10,5” skærm kan følge med en 11” iPad Pro 2018 (1. Gen)??
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 12:35
En Air vejer ikke så meget...


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 12:48
Fidusen er at du får en meget bedre performence og batteritid og skærm med en air. Jeg skiftede til en ny iPad 2019 fra en air 1.gen, og må sige jeg er skuffet. Den nye er kun en my bedre end den gamle. Så gå efter en air model.
Til top
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 13:06
Tak for svar :) Ved ikke hvorfor jeg troede at “Air” indikerer at den er lettere, mindre og med “dårligere” specs.

Men altså man kan så sige, hvis man skal give 5.700 kr. for en iPad Air med 256GB (64GB er desværre for lidt) så nærmer jeg mig jo iPad Pro 11” territorie, så måske det værd at kigge efter sådan en i stedet for?

Surt du er skuffet over din iPad. Øv.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 14:13
Skuffet er måske så meget sagt. Hvad kan man få idag for 2400,- som jeg gav på tilbud. Men jeg havde regnet med der er mere forskel til en 7 år gammel model. Godt nok kun haft den i 4-5 år. Du kan se en oversigt her med direkte links til pricerunner.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 14:43
En Air kan flyve! (godt nok kun få meter).

LOL
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 15:20
Det med at den skulle være mindre og lettere var jo også meningen i første omgang. I sin tid erstattede den jo iPad 4, som var den sidste tykke model med brede rammer. Efter den første Air holdte den almindelige iPad pause i nogle år og kom først igen i 2017. iPad Air kom i 2013.
Hvorfor de så genindførte den almindelige iPad, nu som en billig model, ved jeg så ikke. Førhen var den lige så dyr som Air.
Til top
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 19:11
Men hvad ville I vælge af en iPad Pro 11” fra 2018 med 256gb til 6500 kr. fra Elgiganten eller en ny iPad Pro 11” fra 2020 til 6999 kr. men kun med 128gb. Begge med wifi only. 

Jeg er dog sikker på at 128gb er fint til mig :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af SEOMaster SEOMaster skrev:

Jeg er dog sikker på at 128gb er fint til mig :)

Så giver det næsten sig selv. Gør det ikke ;)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 20:09
Tror lige du skal læse Rasmus Larsens indlæg ang forskellen på iPad Pro 2018 vs 2020.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af SEOMaster SEOMaster skrev:

Tak for svar :) Ved ikke hvorfor jeg troede at “Air” indikerer at den er lettere, mindre og med “dårligere” specs.


Ingen grund til at sætte dårligere i citationstegn - Den ER dårligere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 21:18
Er en 2019 Air ringere end din 2019 “ikke-Air”?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu