Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
SteffenD89
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
|
Emne: Hvad er vigtigst for dig i et spil? Sendt: 27-Maj-2011 kl. 11:25 |
Læste lige en tråd på gamespot, der egentlig var lidt underholdende, pga. resultatet.
Hvad synes I der er vigtigt i et spil?
Hvis jeg selv skal være er det:
Historie -> gameplay -> lyd = grafik. Men eh.. Jeg synes at det er lidt trist, at det er blevet til: Grafik -> gameplay -> historie -> lyd for udviklerne. Ikke nok med at "uber" grafik er udnødvendigt, så har lyden en ligeså stor indflydelse på spillet, specielt hvis det spillet skal skille sig ud og sætte et præg på en. Med lyd mener jeg forresten musik, voice acting + alle de andre lyde. Men udviklerne er åbenbart blevet helt besat af at skulle lave det pæneste spil og undervurdere tit og ofte resten. Eksempler på det kan være KZ2 og Final Fantasy 13, der begge var rigtig flotte, men hvor KZ2 haltede med en dårlig historie og generelt kun var "ok". Final Fantasy var bare.. fail, når man tænker over det.
Anyway - det jeg synes at der er sjovt at se på, på gamespot, er hvordan de fleste enten prioriterer historie eller gameplay som det øverste også grafik som noget der kommer længere nede på listen.
|
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 27-Maj-2011 kl. 12:20 |
Vi havde lidt en debat om dette for et stykke tid siden i forbindelse med PC spil, hvor jeg også er af samme opfattelse som dig, at spilproducenterne er ekstremt fokuseret på at få et spil til at ligne virkligheden, og det bliver lidt på bekostning af gameplay og helt klart lyd, på trods af at det stiller ekstreme krav til hardwaren.
Personligt har jeg det sådan, at gameplay må være det ultimative, specielt hvis vi snakker fps spil. Jeg har aldrig moret mig så meget, som den gang, jeg for snart mange år siden, spillede Action Quake II, (en Quake mod) og senere Counter Strike.. Grafikken var af skod, men gameplayet har helt klart iorden.
|
|
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 27-Maj-2011 kl. 12:21 |
Jeg vil springe ud i det: Gameplay, Lyd, Grafik. Jeg har det også sådan at lyd er tit vigtigere end vildt flot grafik. Sammenlign lidt med at efter man fik Sorround er gamle film blevet som helt nye man ikke har set før. Man kunne måske ændre i ZOOM's ordsprog der lyder: "Sound makes the movie" til "Sound makes the game" ?
Redigeret af justrace - 27-Maj-2011 kl. 12:24
|
|
Klondike
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
|
Sendt: 27-Maj-2011 kl. 13:30 |
Helt klart gameplay og en fed historie.
Det er ekstra fedt hvis spillet også har fed grafi, men er spillet dårligt kan nok så meget fed grafik ikke ændre på at det er et dårligt spil.
Anyway jeg er ikke enig i at FF13 hvar et dårligt spil. Syntes helt klart det er et af de bedste PS3 spil
|
jan160674
Guld medlem
Oprettet: 14-Juli-2008
Point: 504
|
Sendt: 27-Maj-2011 kl. 15:45 |
Gameplay, historie, grafik, lyd....
Et spil kan aldrig være godt uden et godt gameplay IMO. Uanset hvor fedt det præsenterer sig.
Men omvendt findes der masser af gode spiloplevelser med middelmådig grafik, lyd etc..
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 27-Maj-2011 kl. 15:56 |
Helt klart:
Gameplay > lyd > grafik > historie
Jeg kan stadig sidde og spille de gamle klassikere fra SNES-æra'en. Prøv bare at se hvor populært Super Street Fighter 2 Turbo er. Spillet er fra 90'erne og har en dybde som mange af de nye spil kan kigge langt efter.
Jeg har også lagt mærke til at min spilsamling er blevet meget mindre her de sidste par generationer af konsoller.. Til SNES havde jeg omkring 20 originale spil, PSX omkring 10 (+ en masse pirat som jeg ikke gad betale for), PS2 omkring 7 og nu har jeg 5 styk til min PS3.. Jeg synes ganske enkelt der er for få spil som er de par hundrede værd. Nu lejer jeg dem bare i blockbuster eller biblioteket. De 10 timers sjov man får ud af moderne spil er dybt kritisabelt..
|
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 27-Maj-2011 kl. 19:58 |
Anima skrev:
Helt klart:
Gameplay > lyd > grafik > historie
Jeg kan stadig sidde og spille de gamle klassikere fra SNES-æra'en. Prøv bare at se hvor populært Super Street Fighter 2 Turbo er. Spillet er fra 90'erne og har en dybde som mange af de nye spil kan kigge langt efter.
Jeg har også lagt mærke til at min spilsamling er blevet meget mindre her de sidste par generationer af konsoller.. Til SNES havde jeg omkring 20 originale spil, PSX omkring 10 (+ en masse pirat som jeg ikke gad betale for), PS2 omkring 7 og nu har jeg 5 styk til min PS3.. Jeg synes ganske enkelt der er for få spil som er de par hundrede værd. Nu lejer jeg dem bare i blockbuster eller biblioteket. De 10 timers sjov man får ud af moderne spil er dybt kritisabelt.. |
Selvom jeg er enig med dig køber jeg dem alligevel. Det er ikke altid at jeg lige har tid til at banke 10 timer af på en weekend. Desuden synes jeg også det er rart hvis man lige har et spil eller to man ikke har gennemført, som man så bare kan tage op og underholde sig med. Men man kan vel sige, at det også er forskelligt fra spil til spil hvad der tæller mest. Det er naturligvis klart at gameplayet er vigtigst i et spil som street fighter, men jeg magter ikke at spille 20-40 timer i et RPG spil, hvis historien er fesen, og det samme med skydespil. Omvendt så skal gameplayet naturligvis også være iorden.
|
|
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 27-Maj-2011 kl. 19:59 |
Klondike skrev:
Helt klart gameplay og en fed historie.
Det er ekstra fedt hvis spillet også har fed grafi, men er spillet dårligt kan nok så meget fed grafik ikke ændre på at det er et dårligt spil.
Anyway jeg er ikke enig i at FF13 hvar et dårligt spil. Syntes helt klart det er et af de bedste PS3 spil
|
Jeg synes at historien var middelmådig og spillet var generelt alt for ensformigt. Jeg magter ikke at kunne bruge 3-5 timer på at gå ned ad korriderer, og når så der endeligt kommer en cutscene er den mildt uinteressant. Spillet får i hvert fald ikke mere end 7/10 hos mig.
|
|
serano
Super bruger
Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Point: 331
|
Sendt: 27-Maj-2011 kl. 23:16 |
Sjovt nok nævner ingen multiplayer delen, det er klart det vigtigste for mig må jeg indrømme.. Spiller næsten kun NHL 11 og Fifa 11 et par gange om ugen.. Havde en mindre periode med GT 5. Men jeg har hovedsagligt fokus på multiplayer delen, så man kan invitere drengene over til en omgang 2 mod 2 eller lignende :) Det synes jeg er det sjoveste.
|
Samsung 65NU7455 Sonos Playbase + 4xPlay1 Synology Apple TV4K PS4
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 27-Maj-2011 kl. 23:52 |
Har alle spil, som kan være interessante at spille i multiplayer ikke multiplayer efterhånden?
Men.. ville du så spille et spil som er røvsygt, uden indhold og med Commodore 64 grafik sålænge du kunne spille med dine venner? ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif) - nej vel..
|
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 28-Maj-2011 kl. 00:48 |
serano skrev:
Sjovt nok nævner ingen multiplayer delen, det er klart det vigtigste for mig må jeg indrømme.. Spiller næsten kun NHL 11 og Fifa 11 et par gange om ugen.. Havde en mindre periode med GT 5. Men jeg har hovedsagligt fokus på multiplayer delen, så man kan invitere drengene over til en omgang 2 mod 2 eller lignende :) Det synes jeg er det sjoveste. |
Mmh.. Altså eh.. Grunden til det er at sådan noget som lyd, grafik, gameplay osv går ind under multiplayer, så det er ikke rigtig nogen grund til at nævne. Eller måske ser jeg forkert på det. ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif) Men ja, splitscreen multiplayer er altid nice.
|
|
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 28-Maj-2011 kl. 03:12 |
Multiplayer kan efter min mening godt være et punkt for sig. Mange køber spil efter om de har det. Altså selve spillet er ikke det vigtigste, men derimod det at spille mod andre. Tænk på Wii... Hvem gad uden multiplayer?? :)
|
|