|
Hvad går galt i min kalibrering? |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
indstil afstande og crossover og køb en Dspeaker Antimode til din subwoofer.. jeg går ik ud fra at du vil starte den helt store dedikeret hjemmebio op, så ovenstående burde give dig en ganske fin lyd..
Redigeret af strecker - 25-August-2015 kl. 10:45 |
|||
![]() |
|||
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
||
Sagde du lige lav pris der? Jebus mand, jeg har bare købt nogle højttalere og en mellemklasse forstærker til stuen. Så troede jeg det var til at gå til. Jeg er jo ikke ved at bygge en dedikeret biograf ude i garagen ![]() Så syntes jeg nok liiiige 8.000 lyder voldsomt, for at rent faktisk få noget ordentlig lyd ud, ifh til hvad udstyret kan præstere ![]() Jeg har ikke fået rodet nok med det tror jeg, og der er masser af parametre jeg kan indstille, som jeg ikke ved hvad betyder, så måske jeg må gå mere i gang med mit hjemmearbejde. |
|||
![]() |
|||
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
||
Hvis det er det der skal til, så må jeg vel det bruge de penge, men den bliver godt nok lidt svær at præsentere derhjemme "Hej skat, kan du huske alle de tusinde jeg overtalte dig til at vi skulle bruge på anlæg.... nu skal vi lige bruge et par tusinde mere, for at få lyd ud af det" Jeg tror bare allerede jeg begynder at rede op inde på sofaen ![]() Jeg havde aldrig troet det var så avanceret at få lyd ud af, altså så det lyder rigtigt ![]() |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
||
en anden mulighed er at du laver nogle akustiske tiltag i rummet såsom absorbere på væggene osv, men den er nok endnu sværere at få ført igennem...
man kan desværre ikke bare købe et dyrt og flot anlæg, smide det ind i en stor åben stue med trægulv, højt til loftet og store vindues partier, og så er der vellyd.. der vil altid være problemer med Peaks, dips, stående bølger osv.. men prøv at slå autokalibreringen fra og manuelt rode lidt med det.. kan jo være du når frem til et fint resultat uden ekstra udstyr. men du skulle nok have købt en receiver med noget bedre kalibrering indbygget såsom Audyssey eller ARC.. Redigeret af strecker - 25-August-2015 kl. 11:13 |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
||
Du valgte forkert fra starten, det koster. Se om du kan komme af med forstærkeren og køb en anden.
Klaus |
|||
![]() |
|||
||
Det er nemlig en stue med trægulv, men vi har et 1.70 X 2.40 tættuftet gulvtæppe på vej... håber det hjælper lidt?
Grunden til valg af reciever og højttalere, var at jeg havde noget familie, der arbejdede ved et firma, der kunne få netop de 2 mærker hjem, så jeg kunne få det til indkøbspris, og så tænkte jeg at det da ikke kunne være et helt skidt køb ![]() Det kan vel ikke passe, at en reciever til 8.000 til helt almindelig filmbrug er uduelig, eller ligefrem skal give dårlig lyd? Jeg ved det er småtterier i manges øjne herinde, men det er som sagt bare starten på en hobby for mig, jeg er helt ny i det. Jeg havde forinden et Harman Kardon BDS 877, og det lød markant bedre.... det kan jo ikke passe, så det må da være noget man kan justere sig ud af??? Jeg må som i siger, prøve mig frem. Mit handicap er bare, at jeg ikke aner en dyt om Hz osv, somjeg skal stille på, så jeg famler i blinde. |
|||
![]() |
|||
||
et godt udgangspunkt..
tjekker alle kabler sidder korrekt + til + & - til - subbens fase til 0
autokalibrering : off crossover : 80hz på alle højttalere placer subben der hvor du normalt sidder når du ser film og sæt en testtone på, derefter kravler du rundt langs væggen og finder ud af hvor bassen er kraftigst, og der skal subben placeres.. |
|||
![]() |
|||
||
Autokalibreringen (som så ikke er så skide smart
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Der er sort/røde stik i enderne på kablerne, så der kan selv jeg ikke engang have gået galt i byen ![]() |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Jo da, mange sætter surround højttalerne i surround BACK terminalerne. Der er mange muligheder for at lave fejl i opsætningen. |
|||
![]() |
|||
||
Fair nok... det er dog gennemtjekket ![]() |
|||
![]() |
|||
||
dobbeltjek det ![]() og som Kampus også skriver, tjek at du benytter surround og ikke surround back til dine baghøjttalere.. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |