|
Hvad går galt i min kalibrering? |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |||
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg trippel-tjekker når jeg kommer hjem ![]() |
|||
![]() |
|||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
||
Prøv eventuelt at se 1:07:50 inde i videoen https://www.youtube.com/watch?v=i_DQWB0mAOo
|
|||
![]() |
|||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
||
Var Harman/Kardon systemet i samme rum? Lyder det også dårligt når du slår EQ-delen fra? Dvs. beholder afstand/levels men slår alt hvad der hedder EQ osv fra? Den receiver du har købt er ikke dårlig, men dens auto-eq er virkelig ringe... Det er bare et fact, så mit råd er, at du slår den fra.
|
|||
![]() |
|||
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
||
hør nu her, når du har en sub skal du sætte højtalerne til small, dernæst skal du ikke sætte sub på halv styrke før kalibrering, men på
ca. kl 9 eller en anelse over, ellers kører sub helt ud af kontrol. Kør så en kalibrering, og jeg tro det vil være iorden, hvis du så mener der er for meget bas skruer du ned på receiver. Crossover på 80 på alle højtalere, så spiller sub først når der kommer lyd på 80 Hz og derunder. Ved musik skal du slå Dynamisk Equaliser FRA Du kan også rolig skrue lidt for sub i receiver, der er mange der begår den fejl, at nu har jeg sku fået en sub og så skal den også høres, den skal kun tilføje en bund i musikken og ikke overdøve den. Har du udført kalibrering korrekt med alle målepunkter, eller læs manualen Redigeret af karula - 25-August-2015 kl. 13:56 |
|||
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
||
Ja det var det.
Jeg har ikke prøvet uden EQ-delen, jeg har faktisk ikkekunnet finde ud af hvor faen jeg slår den fra, da den automatisk vil have mig til at benytte den funktion under setup. Men jeg må lige se om jeg kan rode videre i aften |
|||
![]() |
|||
||
Tak, der var faktisk et par brikker der faldt på plads for mig, hvad angår forståelsen af hvordan tingene hænger sammen ![]() |
|||
![]() |
|||
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
||
glemte lige, at med hensyn til afstandene på højtalerne skal du lade
det stå til hvad der bliver målt, især sub kan få en mærkelig afstand, det er et timedelay, så bastonerne og højtalerlyden når dine ører samtidig. |
|||
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|||
![]() |
|||
||
Så er det heller ikke nemt, når man har læst på andre "tips&tricks-sider" til kalibrering, at den måling ofte er forkert, og man derfor skal manuelt indstille afstanden korrekt bagefter? ![]() |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
||
Du skal have et meget mere intelligent auto EQ system før du kan stole på delay og afstande.
Som mig og Jonas prøver at fortælle så er Onkyo's autokalibrering så ringe at du faktisk ikke kan bruge den til noget som helst..! Jeg har selv rodet med det over flere omgange, og alle eftermålinger viste at det er sindsygt upræcist og jeg har alle gange måtte slå det fra for at få nogenlunde fornuftige resultater. Du kommer meget længere med manuel opsætning og en billig Spl måler. |
|||
![]() |
|||
||
Ja det lyder som om, at det må være løsningen :-) |
|||
![]() |
|||
||
har selv haft en Onkyo 609 med tre målepunkter, den læste afstandene
perfekt, her er tale om en receiver i 8000.-kr. klassen, så tror godt den kan lave en bedre kalibrering end manuelt indstillet, især hvis man er nybegynder, går ud fra den har 8 målepunkter. |
|||
Med venlig hilsen
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |