recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad går galt i min kalibrering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad går galt i min kalibrering?

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 11:30
Hvad har Onkyo 609 med Audyssey EQ at gøre med emnet ( som er Onkyo 747 og AccuEQ )..??
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 11:42
ok, der er nok noget jeg har misforstået
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 11:44
det tror jeg..
problemet er jo netop at Onkyos nye Auto EQ er så ringe at det er bedre at slå det fra og kalibrere manuelt..
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 12:01
Lige en update, efter jeg har pillet lidt mere ved tingene.

Jeg havde jo lavet en torskedum fejl, på højde med at have byttet rundt på + og - Embarrassed

Jeg havde før kalibrering sat min sub til halv volume, og skruet low-pass helt over på LFE.... troede jeg! Jeg havde fandme byttet rundt, og skruet low-pass halvt op, og volume på fuld skrue Wacko Nok derfor det hele lød så mudret. Det har jeg så fået stillet korrekt nu

Derefter ændrede jeg de foreslåede 40hz på alle højttalere til 80hz, og indstillede afstanden korrekt. Nu lyder det fantastisk meget bedre, ja faktisk så jeg sidder og smiler Big smile

Der er med garanti stadig meget at hente med ordentligt måleudstyr, men indtil der er penge til det, så er det her godkendt i min bog. Det lyder stadig lidt hårdt i stuen, men inden længe kommer der 170X240 tykt gulvtæppe, som forhåbentligt også bidrager positivt til at dæmpe den hårde rumklang.

Men ja, det der AccuEQ er da helt til hest. Jeg rodede i morges med, at prøve at rykke fronterne tættere på tv´et... så meldte den pludseligt, at ventre front ikke var tilsluttet og spyttede lyd ud, på trods af at der kom masser af støj ud af den. Det skal bare arkiveres i havnen, det system LOL 
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 12:13
godt du er kommet lidt tættere på mål.. Thumbs Up
syns stadig du skal overveje noget EQ til din sub, men det kan jo komme hen ad vejen..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 12:28
Det vil jeg da bestemt overveje, men lige nu er pengekasen kørt i bund, efter indkøb af anlæg, højttalere, kabler osv, så der skal lige fyldes lidt op igen, før jeg tror den anden halvdel går med til den slags indkøb Wink

Jeg går ud fra at det bare er en enkelt kalibrering, og så er det det, indtil man en dag flytter, eller flytter undt på ting i stuen? Er der så ikke folk i gruppen, der har købt den slags udstyr, der vil udleje deres måle-apparat til sådan en måling, eller selv vil komme ud og hjælpe med at indstille, for en god kasse vin, eller mønt, eller hvad man nu er til?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 12:52
Den kasse god vin lyder meget fristende. Men problemet er vel man ikke kan justere noget i den receiver ud over levels og delay. Så en ekstra boks skal der til. Men noget vi selvfølgelig kan gøre er og flytte lidt rundt med dine højttalere og subwoofer og se hvad der giver bedste måling.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 12:57
Forstår jeg dig rigtigt, hvis jeg hører, at jeg skal have en ekstra boks sat til? Altså simpelthen et ekstra stykke udstyr jeg er nødt til at have permanent? Og i så fald, hvad er det jeg skal ud og have fat i?

Redigeret af Martin Sjøstrand - 26-August-2015 kl. 13:02
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 13:04
Ja lige præcis

Den her kan du selv konfiguerere:
http://www.av-connection.dk/?PGr=8057

Og den her kan en vin tørstig audiofil nørd sætte op for dig:
http://tapeconnection.dk/product/minidsp-2x4-5911/
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 13:09
Det var den Anti Mode jeg refererede til i min pm Martin:)..

Den gør et stykke fremragende arbejde:).. Og fylder dælme ikk meget. Min står under min sub faktisk 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 14:26
Aaah, det fangede jeg ikke, jeg troede det var noget måleudstyr man skulle indstille efter LOL
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Ja lige præcis

Den her kan du selv konfiguerere:
http://www.av-connection.dk/?PGr=8057

Og den her kan en vin tørstig audiofil nørd sætte op for dig:
http://tapeconnection.dk/product/minidsp-2x4-5911/

Hvad er det, den der minidsp gør`?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu