|
Hvad går galt i min kalibrering? |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad har Onkyo 609 med Audyssey EQ at gøre med emnet ( som er Onkyo 747 og AccuEQ )..??
|
|
![]() |
|
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
ok, der er nok noget jeg har misforstået
|
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
det tror jeg..
problemet er jo netop at Onkyos nye Auto EQ er så ringe at det er bedre at slå det fra og kalibrere manuelt..
|
|
![]() |
|
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
Lige en update, efter jeg har pillet lidt mere ved tingene.
Jeg havde jo lavet en torskedum fejl, på højde med at have byttet rundt på + og - ![]() Jeg havde før kalibrering sat min sub til halv volume, og skruet low-pass helt over på LFE.... troede jeg! Jeg havde fandme byttet rundt, og skruet low-pass halvt op, og volume på fuld skrue ![]() Derefter ændrede jeg de foreslåede 40hz på alle højttalere til 80hz, og indstillede afstanden korrekt. Nu lyder det fantastisk meget bedre, ja faktisk så jeg sidder og smiler ![]() Der er med garanti stadig meget at hente med ordentligt måleudstyr, men indtil der er penge til det, så er det her godkendt i min bog. Det lyder stadig lidt hårdt i stuen, men inden længe kommer der 170X240 tykt gulvtæppe, som forhåbentligt også bidrager positivt til at dæmpe den hårde rumklang. Men ja, det der AccuEQ er da helt til hest. Jeg rodede i morges med, at prøve at rykke fronterne tættere på tv´et... så meldte den pludseligt, at ventre front ikke var tilsluttet og spyttede lyd ud, på trods af at der kom masser af støj ud af den. Det skal bare arkiveres i havnen, det system ![]() |
|
![]() |
|
godt du er kommet lidt tættere på mål..
![]() syns stadig du skal overveje noget EQ til din sub, men det kan jo komme hen ad vejen..
|
|
![]() |
|
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
Det vil jeg da bestemt overveje, men lige nu er pengekasen kørt i bund, efter indkøb af anlæg, højttalere, kabler osv, så der skal lige fyldes lidt op igen, før jeg tror den anden halvdel går med til den slags indkøb
![]() Jeg går ud fra at det bare er en enkelt kalibrering, og så er det det, indtil man en dag flytter, eller flytter undt på ting i stuen? Er der så ikke folk i gruppen, der har købt den slags udstyr, der vil udleje deres måle-apparat til sådan en måling, eller selv vil komme ud og hjælpe med at indstille, for en god kasse vin, eller mønt, eller hvad man nu er til? |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Den kasse god vin lyder meget fristende. Men problemet er vel man ikke kan justere noget i den receiver ud over levels og delay. Så en ekstra boks skal der til. Men noget vi selvfølgelig kan gøre er og flytte lidt rundt med dine højttalere og subwoofer og se hvad der giver bedste måling.
|
|
![]() |
|
Forstår jeg dig rigtigt, hvis jeg hører, at jeg skal have en ekstra boks sat til? Altså simpelthen et ekstra stykke udstyr jeg er nødt til at have permanent? Og i så fald, hvad er det jeg skal ud og have fat i?
Redigeret af Martin Sjøstrand - 26-August-2015 kl. 13:02 |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Ja lige præcis
![]() Den her kan du selv konfiguerere: http://www.av-connection.dk/?PGr=8057 Og den her kan en vin tørstig audiofil nørd sætte op for dig: http://tapeconnection.dk/product/minidsp-2x4-5911/ |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Det var den Anti Mode jeg refererede til i min pm Martin:)..
Den gør et stykke fremragende arbejde:).. Og fylder dælme ikk meget. Min står under min sub faktisk
|
|
![]() |
|
Aaah, det fangede jeg ikke, jeg troede det var noget måleudstyr man skulle indstille efter
![]() |
|
![]() |
|
Hvad er det, den der minidsp gør`? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |