Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Escotron
Bruger
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
|
Emne: Hvad kan jeg stille op? Sendt: 30-Marts-2011 kl. 21:28 |
Jeg har for 1 måned siden købt et tv i Elgiganten på fisketorvet. Da jeg var inde i Elgiganten faldt jeg over et Sony kdl 40bx400 som så interessant ud. Jeg snakkede så med en sælger som sagde at det sagtens kunne afspille film via fra min eksterne harddisk via. den indbyggede usb port... Jeg kommer hjem og først efter et par uger tester jeg om usb indgangen virker med min eksterne, og det gør det så ikke..... ydermere viser det sig, at når jeg ser film via hdmi indgangen så "spasser" fjernsynet nogen gange lidt og viser alt i nogle nærmest psykotiske syretrip farver... det skal her siges at HDMI kablet ikke fejler noget, og virker på andre tv.
Der er nu gået mere end de 14 dages returret, og jeg har ringet og ringet, og elgigantens kundeservice gir jeg ikke meget for.. min kontaktperson lovede at ringe tilbage, det skete ikke da han jo selvfølgelig tog på ferie...
Det sidste i sagen er, at han siger jeg ikke kan få mine penge tilbage... og at grunden til at HDMI signalet opfører sig mærkeligt er fordi tv'et ikke understøtter ATI (radeon) grafikkort...??? dette har jeg aldrig hørt om før?.
Et andet problem er at ham der i forretningen forklarede mig om TV'et ikke er ham der til sidst solgte mig det. Og når jeg har snakket med sælgeren, så fortæller han mig at det er lidt svært at tage min klage seriøst når jeg ikke engang kan huske navnet på ham der fortalte mig om TV'et og dets kunnen. Det synes jeg tilgengæld er rimelig forståeligt, at man ikke kan huske eller måske ikke engang har fået navnet på en eller anden no name Elgiganten arbejder. Jeg kan ikke engang huske hvordan han ser ud, men det burde vel heller ikke være grund nok til at holde på mine penge, fordi jeg ikke kan give fuld signalement af en fyr som fortalte mig lidt om et tv for en måned siden.
Anyways, så føler jeg mig overbevist om at jeg som minimum så kan benytte mig af de 2 års reklamationsret da hdmi signalet ikke er som det skal være.... men hvad mener i?? al hjælp værdsættes, er sku ved at blive træt af deres dårlige kundeservice Mvh.
|
Panasonic 42" TH-PX80
Sony PlayStation 3
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 30-Marts-2011 kl. 22:53 |
Hmmmm, normalt sørger den enkelte sælger at få salget registreret i deres navn, så de burde vel kunne finde ud af hvem det var via faktura?
Ikke at det hjælper dig i denne her situation, men måske man skulle få sælger til, at skrive det på faktura, hvis der er noget man vil have garanti for virker ex. "Der gives garanti for at TV kan afspille mkv filer fra ekstern USB enhed.". Så ville det være nemt at påvise.
|
Escotron
Bruger
|
Sendt: 30-Marts-2011 kl. 22:59 |
Ja, problemet er at det ikke er sælgeren som sagde at den kunne afspille filer via ekstern, men en af hans kollegaer.
Du har ret, det må man gøre fremover, men omvendt så regner man (jeg) da med at tingene kan det som sælgerne siger de kan...
|
Panasonic 42" TH-PX80
Sony PlayStation 3
|
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 31-Marts-2011 kl. 07:40 |
Man skal ikke regne med hvad sælgeren siger. Man skal google produktet, finde manualen og læse den.
|
Fnulder
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
|
Sendt: 31-Marts-2011 kl. 09:00 |
Stampe skrev:
Man skal ikke regne med hvad sælgeren siger. Man skal google produktet, finde manualen og læse den. |
Man skal ikke regne med hvad nogen sælgere siger tak ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
DIY!
Bruger
Oprettet: 09-August-2004
Point: 67
|
Sendt: 31-Marts-2011 kl. 09:09 |
Stampe skrev:
Man skal ikke regne med hvad sælgeren siger. Man skal google produktet, finde manualen og læse den. |
Og nogle gange er det ikke nok - for manualen kan tit være temmelig overfladisk mht formater osv. Så køb det med returret (enten på nettet eller i en butik), og test selv med det samme (og inden at fjernsynet er hængt op og har fået ridser) - og returner det så hvis det ikke virker til dit formål.
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
|
Sendt: 31-Marts-2011 kl. 09:14 |
Escotron skrev:
Jeg kommer hjem og først efter et par uger tester jeg om usb indgangen virker med min eksterne, og det gør det så ikke.....
|
Er du sikker? Det kan jo være fordi du ikke følger vejledningen, prøv at læs nedenstående: http://support.sony-europe.com/tvhc/imanual/features.aspx?site=odw_da_DK&m=KDL-40BX400&s=usb_playback
- Fotos
afspilles automatisk, når du tænder tv'et og derefter tilslutter en
USB-lagerenhed, og når du har valgt "Diasshow" eller "Miniaturevisning"
under indstillingerne for "Automatisk start af USB".
- Når
der sluttes et Sony-digitalkamera til tv'et med et USB-kabel, skal
kameraets indstillinger for USB-tilslutningen indstilles til "Auto"
eller "Mass Storage".
- Filer fra USB-enheden skal være kompatible med følgende filformater.
-
- Stillbilleder: JPEG-format eller RAW-format (kun eksempelvisning)
-
- Musik: MP3-formatt
-
- Video: AVCHD, MP4 (AVC) eller MPEG1-format (kan ikke afspilles i visse tilfælde)
- Videofiler placeres i følgende mappestruktur (hierarkisk placering):
/AVCHD/BDMV/STREAM/00000.MTS
/PRIVATE/AVCHD/BDMV/STREAM/00000.MTS
/MP_ROOT/100ANV01/MAHA0001.MP4
Escotron skrev:
ydermere viser det sig, at når jeg ser film via hdmi indgangen så "spasser" fjernsynet nogen gange lidt og viser alt i nogle nærmest psykotiske syretrip farver... det skal her siges at HDMI kablet ikke fejler noget, og virker på andre tv.
|
Velkommen til den viduderlige verden af HDMI..... HDMI virker som regel, men ikke altid. Ved du om det er dit fjernsyn der er "defekt", eller om det er dit grafikkort? Vel at mærke en defekt andre tv godt kan se gennem fingre med.... Klaus
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 31-Marts-2011 kl. 09:15 |
Det kan godt være at man ikke BØR stole på hvad en sælger siger, men man SKAL kunne det. Forstået på dén måde, at hvis en sælger har lovet at et givent produkt kan et eller andet, så skal man kunne forvente at det er rigtigt. Og passer det så ikke, så må sælgeren tage ansvaret for dét - alle kan tage fejl, det afgørende er hvordan man tackler det når det sker. At der så kan opstå praktiske problemer ala dét tråden her handler om, det er noget andet. Og med fare for at lyde belærende, så drejer dét sig jo i højere grad om at jo mindre personlig en betjening man har med at gøre, jo mindre skal man forvente at man kan finde tilbage til dén person man har med at gøre. Sagt på en anden måde: Hvis man vil have personlig betjening, så lad være med at handle i et supermarked.
|
MortenSJ
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 216
|
Sendt: 31-Marts-2011 kl. 09:34 |
Har du kigget i manualen om TV'et kan afspille video eller ej? Hvis der står det kan afspille video har sælger jo i princippet ikke gjort noget galt. At de så ikke kan afspille de video filer du har er jo i princippet ikke sælgers problem. Der skulle du måske have googlet om hvilke filer TV'et understøtter inden du købte det. Det kan også være harddisken skal konverteres til FAT32?
Prøv om du har mulighed for at teste med en anden HDMI enhed end din computer for at se om det er TV'et eller kablet den er gal med.
Jeg prøver ikke at tage parti med nogen af jer for jeg kan godt se det er mega ærgeligt at have købt et fjernsyn man ikke er tilfreds med.
|
Denon AVR-1911 | Focal Sib2 5.1 | Mac Mini (Plex) | Synology DS-209+II | Xbox360 | WDTV Live | Sony 40" LCD TV KDL-40EX500 | Samsung 40" LCD TV, LE-40R72B
|
Escotron
Bruger
|
Sendt: 31-Marts-2011 kl. 10:34 |
Harddisken er fat32 konverteret. Fjernsynet registrerer ikke at man sætter en ekstern til. Det skulle kunne afspille enkelte filer, men jeg kan ikke engang finde den eksterne, når man sætter den til tv'et.
computeren og hdmi kablet har været koblet til andre fjernsyn uden problemer....
Jeg har lært at man ikke skal tage sælgere for alvorligt... Men nu oprettede jeg ikke tråden for at høre hvad man kunne gøre anderledes, men hvad jeg kan gøre nu? hvis jeg da kan gøre noget? mvh.
|
Panasonic 42" TH-PX80
Sony PlayStation 3
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 31-Marts-2011 kl. 10:44 |
som jeg ser det. sætte det til salg her eller den blå avis du kan ikke levere det tilbage efter en måned. med mindre du stadig har retur ret eller behold dit tv og købe en eksten boks, som kan afspille stort set alt alle tv har nogen begrænsninger i afvikling af video det med ati kort og hdmi, passer i hvertfald ingen steder før i tiden skulle et tv bare vise et billede, i dag kan de forskellig tv rigtig mange ting derfor bliver det også svært for en sælger og sige hvad et tv har af muligheder fordi de fleste ikke sætter sig ind i det 100 ting der er i et tv
har selv en boks til afvikling af video filer men har da læst side op og side ned, før jeg var sikker på den kunne de ting som dækker mine behov så bare det at købe den, var et stort arbejde
Redigeret af xcardman - 31-Marts-2011 kl. 10:49
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
|
Sendt: 31-Marts-2011 kl. 10:48 |
Escotron skrev:
Harddisken er fat32 konverteret. Fjernsynet registrerer ikke at man sætter en ekstern til. Det skulle kunne afspille enkelte filer, men jeg kan ikke engang finde den eksterne, når man sætter den til tv'et. |
Har du prøvet med andre disks/sticks? Har du prøvet din disk på et lignende tv? Det kan jo være at dit tv har en defekt på USB indgangen. Det kan også være at det bare ikke kan lide din USB disk. Klaus
|
|