|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|||
De 49 kr. er en tilbudspris. Den kan kun bruges én gang. Boxer opgiver selv prisen for den lille pakke til 189 kr. pr. md. Hewrril kommer 20 kr. pr. md. for TV2 fra nytår. Bestiller du YouSee nu får du de tre pakker til 0 kr. resten af året. Heller ikke det kan bruges til noget.
|
||||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||||
![]() |
||||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|||
Jeg kan se, at jeg har lavet en fejl. Fra Nytår koster Boxers mindste pakke 119 kr. pr. md. Hertil skal lægges kortafgift fordelt pr. md. 65 kr. I alt giver det så 184 kr. pr. md. Merprisen for Boxer i forholdt til den pris vi fra nytår skal betale for Grundpakken hos YouSee er så "kun" godt 100 kr. pr. md. 100 kr. pr. md. for at undgå TV3 er stadig ikke smart.
![]() |
||||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||||
![]() |
||||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
|||
Det ville klæde dig at sammenligne med yousees normale pris, og ikke en eller anden lokal antenneforenings pris. Altså 189kr hos yousee og (dit tal, har ikke selv tjekket) 184kr hos boxer - altså en merpris hos yousee på 5kr for mindste pakke. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Den pris jeg opgiver, er prisen i vores ejerforening - altså IKKE en lokal antenneforening. Prisen afspejler den virkelighed jeg og andre lever i. At sammenligne med en listepris, som ikke så mange betaler, er da ikke relevant. Jeg skriver også i mit første indlæg, at det er den pris jeg betaler. MIN merpris ville altså være ca. 100 kr. pr. md. Selvfølgelig ikke, hvis Boxer giver mig en pris, der ligner min nuværende pris - minus prisen for TV3. Det gør de jo nok ikke. Hvordan er det i øvrigt med Boxer i flere rum? Hos YouSee kan jeg ha' TV i alle rum til samme pris.
|
||||
Mvh.
||||
![]() |
||||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
|||
![]() ![]() |
||||
![]() |
||||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
|||
Boxer i flere Rum ____ lissom modtage Satellit i flere Rum
![]() |
||||
![]() |
||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|||
Men så regner du med DIN Yousee pris (og ikke Yousee´s liste-pris), og holder den op imod Boxers liste-pris? Er det en fair sammenligning?
Jf. boxers hjemmeside:
Så koster deres to mindste pakker 189,- om måneden, plus en enorm kortafgift.
Inkl. kortafgift er det: 253,83 kroner om måneden.
Jf. Yousee´s hjemmeside:
Så koster Yousee´s mindste pakke 189,- om måneden.
Så pakkemæssigt, så er Boxer i kroner/øre dyrest.
Men ser man så på kanalerne, så ser det noget anderledes ud, specielt fordi Boxer Flex8 har temmelig mange kanaler, (om de er god/dårlige er irelevant lige nu, for det er en smagssag). Men kanal antallet er markant anderledes med 34 kanaler, mod Yousee´s 23 kanaler.
Boxers helt klare fordel er, at FTA kanalerne slet ikke indgår i nogen pakkeløsning. Hvorimod de ligger i en pakkeløsning hos Yousee. Den del (forskel) har jeg meget meget svært ved at forstå, da kanalerne ER gratis, men man kan ikke fravælge de andre og nøjes med dem og så evt. nogle ekstra kanaler.
Der findes en Boxer mulighed mere, Boxer-mini til 99,- om måneden.
http://www.boxertv.dk/examples/gamle-sider/basispakker/Boxer-mini/ Den indholder meget få kanaler, udover FTA kanalerne. Men igen er der en meget høj kortafgift i pakken.
Min personlige mening, så er Boxer den mest reelle når man ser på kanaler/valgmuligheder. Til gengæld fejler de totalt med deres kortafgift. For mig som person, så er jeg ragende ligeglad med, om jeg smider spildte penge ud på kanaler eller ligegyldig/vanvittige dyre afgifter til kort. Resultatet er det samme for mig, at jeg betaler for noget jeg enten ikke bruger eller har brug for. At andre fortæller mig, at jeg har brug for det (eksempelvis i at Yousee dikterer kanal indhold i pakker) eller boxer smider en ekstrem høj kortafgift ind, det kan de sådan set holde for dem selv. Jeg vurdere ud fra hvad jeg har brug for, og hvad jeg betaler til.
Det er vel reelt det vi altid gør, uanset hvad vi køber. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hvis jeg skal sammenligne priserne på en vare, jeg vil købe, går sammenligningen på den pris jeg skal betale for varen. Hvor svært kan det være. Er man medlem af f. eks. en indkøbsforening eller andet, der får en rabat et sted, men ikke et andet, er det en selvfølge, at man sammenligner med den pris, man skal batale for en vare gennem foreningen med den pris man skal betale udenfor. Et eksempel kunne være et køb for 1.000 kr. minus 20% gennem en forening og den fulde pris på de 1.000 kr. udenfor. Skal jeg så sammenligne de 1.000 kr. med de 1.000 kr. Nej vel! Sammenligningen må selvfølgelig være 800 kr. contra de 1.000 kr. Hvis du selv kunne vælge en ny leverandør af TV og produkterne er rimelig ens, vil du så sammenligne listepriserne eller vil du sammeligne med den pris du betaler nu, med den pris du skal betale his en ny?
|
||||
Mvh.
||||
![]() |
||||
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
![]() |
|||
Jeg er enig med dig i at DU skal sammenligne med den pris DU kan få.. Men nu er det jo ikke alle herinde der er med i DIN ejerforening.. Derfor gælder dit regnestykke jo kun for DIG.. For nogle er det billigst med boxer.. for andre(som dig) kan det bedst betale sig at have YouSee.. Folk er i forskellige situationer.. |
||||
![]() |
||||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
|||
Det er bare så frygteligt uinteressant for resten af forummet hvor meget _DU_ betaler for noget - Og det forvirrer sguda mere end det gavner, når du taler om din lokale pris som den gængse. Jeg købte fornylig en Macbook til under halv pris fordi jeg har en god kontakt - det betyder jo ikke at jeg nævner en macbook når folk spørger om en computere til max 7000kr. Hvor svært kan det være? Svært tilsyneladende ![]() |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Nu er spørgsmålet om, hvad TV3 laver i Grundpakken. Herefter var der en, der svarede: Få Boxer. Dette medførte, at jeg specielt nævnte, hvad vi her i Aalborg giver for Grundpakken i YouSee. Det skal samtidig bemærker at langt over halvdelen, der modtager TV fra YouSee betaler under eller omkring halvdelen af listeprisen. Derfor er den reelle pris mere relevant en listeprisen. Hvor svært kan det være. Slut herfra i respekt for tråden overskrift: Hvad skal TV3 i Grundpakken.
|
||||
Mvh.
||||
![]() |
||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|||
Meget, tilsyneladende. For her er der godtnok tale om den samme vare (en tv-pakke), men indholdet er ikke det samme. Det mener du så godt man kan samligne, fordi du kigger på priserne.
Ærligt talt, så gør du det svært!
Indtil jeg ved andet, så er jeg nødt til at forholde mig til de priser jeg kender.
Jeg kender det jeg betaler nu, og jeg kender de priser der bliver opgivet af leverandørene. Jeg kender ikke Jørn Lønborgs pris i Ålborg! Den del er vel ikke svær at forstå? At jeg så, grundet flere omstændigheder, måske/måske ikke kan få forhandlet mig frem til en anden pris. Det ændre da ikke ved udgangspunktet. Det ændre derimod ved resultatet for MIT vedkommende.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |