recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad laver TV3 i Grundpakken ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad laver TV3 i Grundpakken ?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det skal samtidig bemærker at langt over halvdelen, der modtager TV fra YouSee betaler under eller omkring halvdelen af listeprisen. Derfor er den reelle pris mere relevant en listeprisen.

Den her del kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor du har det fra med, at langt over halvdelen betaler under eller omkring halvdelen end listeprisen?
Jeg betaler fuld listepris hos Yousee.. Så din påstand må jeg bede dig dokumenterer eller uddybe yderligere, så jeg evt. kan komme videre til Yousee med den, for det er da i allerhøjestegrad en interessandt melding.

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det skal samtidig bemærker at langt over halvdelen, der modtager TV fra YouSee betaler under eller omkring halvdelen af listeprisen. Derfor er den reelle pris mere relevant en listeprisen.

Den her del kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor du har det fra med, at langt over halvdelen betaler under eller omkring halvdelen end listeprisen?
Jeg betaler fuld listepris hos Yousee.. Så din påstand må jeg bede dig dokumenterer eller uddybe yderligere, så jeg evt. kan komme videre til Yousee med den, for det er da i allerhøjestegrad en interessandt melding.

Rigtig mange får en betydelig rabat på pakkerne hos YouSee. Det fremgår også hos YouSee, at der sagtens kan være forskel på priserne. Listeprisen er primært en pris for enkelttilsluttede. De flester er tilsluttet gennem en antenneforening, boligforening, ejerforening og grundejerforening. Der findes enkelte steder, hvor det er listeprisen. Hvis der er tale om en fælles tilslutning, er der ofte tale om et dårligt forhandlingsresultat. Dog kan det også være en antenneforening, som YouSee har overtaget med betydelige investeringer som følge. Hvorfor skulle de foreninger i Aalborg, Aarhus m. fl. have meget billigere TV en f. eks. københavnerne? Jeg tror indtil videre kun det er dig og Radiomanden, der betaler listeprisen. Lad det nu være. Som jeg tidligere har skrevet var mit svar alene beregnet på den,l der skrev, at trådstarteren bare kunne få Boxer. Det fik mig til at nævne MIN prisforøgelse ved at droppe TV3. Endvidere gjorde jeg opmærksom på, at mange ikke bare kan droppe Grundpakken p. g. a. bindinger.
NB: Jeg kan tilføje, at i den pris, jeg nævner, ligger også servicering og vedligeholdelse af det interne net. Som skrevet er prisen i 2012 for Grundpakken 83,18 kr pr. md.. I et brev fra YouSee dateret den 03.10.2011 oplyder de, at merprisen for Fuldpakken 2012 bliver 247,59 pr. md.. Det giver en samlet pris på 330,77 pr. md.. Igen langt under listeprisen.Du kunne jo prøve at spørge, hvad de øvrige i Teamet betaler.Wink
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 11:05
Til Kim Andersen: Her er et link du kan læse.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 11:50

Til Kim Andersen: Her er et link du kan læse.
Tak, det var næsten det jeg efterlyste.

Næsten fordi, der står intet om halvdelen eller under halvdelen af listeprisen som du skrev. Der står derimod:
"Vi kan altid tilbyde jer som forening en mere favorabel pris, end den enkelte kunde kan opnå alene."

Jeg vil bestemt ikke afvise, at du kan have ret i din antagelse/beløb. Jeg må blot konstaterer, at det er gældende for dig og evt. for dem du kender, men det er ikke en regel.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 13:00
Nu har jeg fjernet FTA (gratis) kanalerne fra Yousee´s grundpakke.
Jeg er lidt i tvivl om NRK1, NDR og TV5 Mondo. Jeg mener disse er gratis kanaler, men jeg kan ikke umiddelbart få det verificeret nogen steder. Så for god ordens skyld, lader jeg dem stå.
DK4, Ekstrakanalen og Infokanalen er alle tre Yousee´s egne kanaler.

Så ser deres grundpakke sådan her ud:

Dette billede er selvfølglig dermed kun relevant, hvis man alligevel har DVB-T/DVB-S og kan modtage de gratis kanaler den vej. Men jeg synes det giver et reelt billede af, hvad det er man får i Yousee´s grundpakke, i samligning med andre mulige TV leverandører, uanset om man så betaler listeprisen eller ej.

Yousee har muligvis en eller anden form for udgift i at vidre-sende gratis kanaler fra andre lande. Men det er svært at sætte tal på, i og med de alligevel sender noget ud, og dermed udstyrsmæssigt er det det samme.
De danske FTA kanaler er dækket ind under licensen, som alle der modtager TV (eller har mulighed for det i form af apparater til det) betaler.

Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 13:18

Alle nabolands kanalerne bliver håndteret at Copydan/Verdens TV som distribuerer dem.

http://www.verdenstv.dk/Forening/Priser.aspx der er mere info her. De koster ikke så frygteligt meget som det kan ses.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Nu har jeg fjernet FTA (gratis) kanalerne fra Yousee´s grundpakke.
Jeg er lidt i tvivl om NRK1, NDR og TV5 Mondo. Jeg mener disse er gratis kanaler, men jeg kan ikke umiddelbart få det verificeret nogen steder. Så for god ordens skyld, lader jeg dem stå.
DK4, Ekstrakanalen og Infokanalen er alle tre Yousee´s egne kanaler.

Så ser deres grundpakke sådan her ud:

Dette billede er selvfølglig dermed kun relevant, hvis man alligevel har DVB-T/DVB-S og kan modtage de gratis kanaler den vej. Men jeg synes det giver et reelt billede af, hvad det er man får i Yousee´s grundpakke, i samligning med andre mulige TV leverandører, uanset om man så betaler listeprisen eller ej.

Yousee har muligvis en eller anden form for udgift i at vidre-sende gratis kanaler fra andre lande. Men det er svært at sætte tal på, i og med de alligevel sender noget ud, og dermed udstyrsmæssigt er det det samme.
De danske FTA kanaler er dækket ind under licensen, som alle der modtager TV (eller har mulighed for det i form af apparater til det) betaler.

Er dk4 en af YouSee's egne?
Mvh.
Jørn

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 13:48

Jeg tror indtil videre kun det er dig og Radiomanden, der betaler listeprisen.

Jeg og alle mine nærmeste naboer betaler listeprisen.

Min datter, der bor i en ungdomsbolig, betaler ligeledes listeprisen for sin grundpakke efter at YouSee opsagde aftalen med boligselskabet, da mange beboere havde valgt at skifte til fibernet.

Mine forældre, der oprindelig var på et større kabelnet ejet af det lokale elselskab som senere blev overtaget af YouSee, er efter flere prisstigninger tæt på at betale listeprisen. Er faktisk ikke sikker på, om de overhovedet får rabat længere.  

Redigeret af dkscan - 20-Oktober-2011 kl. 13:51
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Jeg og alle mine nærmeste naboer betaler listeprisen. Mine forældre, der oprindelig var på et større kabelnet ejet af det lokale elselskab som senere blev overtaget af YouSee, er efter flere prisstigninger tæt på at betale listeprisen. Er faktisk ikke sikker på, om de overhovedet får rabat længere.  
Er du med i en forening eller er du enkelttilsluttet?
Dine forældre har sikkert haft fibernet. YouSee købet fibernet af et elselskab. Der er en merpris pr. md. fordi, det er fibernet.
Mvh.
Jørn

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 13:56

Jeg og alle mine nærmeste naboer betaler listeprisen. Mine forældre, der oprindelig var på et større kabelnet ejet af det lokale elselskab som senere blev overtaget af YouSee, er efter flere prisstigninger tæt på at betale listeprisen. Er faktisk ikke sikker på, om de overhovedet får rabat længere.  
Er du med i en forening eller er du enkelttilsluttet?
Dine forældre har sikkert haft fibernet. YouSee købet fibernet af et elselskab. Der er en merpris pr. md. fordi, det er fibernet.
Tilføjelse:
Har lige kigget på yousee.dk og kan oplyse, at fibernetkunder hos YouSee betaler en merpris pr. md. på 99 kr.
Mvh.
Jørn

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 14:09
Jeg er enkelttilsluttet og det er alle i hele vort boligområde.

Hverken min datter eller mine forældre er på fibernet.
Min forældre blev for mange år siden koblet til et bydækkende kabeltv-net etableret af det lokale elselskab. Da det senere blev overtaget af YouSee fortsatte de med nogenlunde samme pris i en årrække, men for nogen år siden begyndte YouSee at hæve prisen. Der er mig bekendt slet ikke fibernet tilgængeligt i byen.

Min datter fik oprindelig opkrævet "antennebidrag" via huslejen hvilket gav en meget billig grundpakke. Efter at der helt uafhængigt af YouSee blev etableret fibernet i boligerne valgte en del beboere at hoppe på dette og aftalen mellem boligforeningen og YouSee blev opsagt. Dem, der som min datter, ønskede at fortsætte med almindelig coax-baseret tv blev overflyttet til individuelle aftaler med YouSee. 
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 14:15

Jeg er enkelttilsluttet og det er alle i hele vort boligområde.

Hverken min datter eller mine forældre er på fibernet.
Min forældre blev for mange år siden koblet til et bydækkende kabeltv-net etableret af det lokale elselskab. Da det senere blev overtaget af YouSee fortsatte de med nogenlunde samme pris i en årrække, men for nogen år siden begyndte YouSee at hæve prisen. Der er mig bekendt slet ikke fibernet tilgængeligt i byen.

Min datter fik oprindelig opkrævet "antennebidrag" via huslejen hvilket gav en meget billig grundpakke. Efter at der helt uafhængigt af YouSee blev etableret fibernet i boligerne valgte en del beboere at hoppe på dette og aftalen mellem boligforeningen og YouSee blev opsagt. Dem, der som min datter, ønskede at fortsætte med almindelig coax-baseret tv blev overflyttet til individuelle aftaler med YouSee. 
Jeg var ikke klogere end, at TV leveret af et elselskab altid var fibernet. Det var det store elselskab på Sjælland (kan i skrivende stund ikke huske navnet), der solgte nettet til YouSee.
Som du også selv skriver var din datters pris billigere, da alle var med, men en del dyrere, da de blev individuelt tilsluttede.
Mvh.
Jørn

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu