recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad nu "OLED"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad nu "OLED"

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 16:58
Dvs en start pris på 20k. Om et 1/2 år koster den vel 10-13k.

LG skal nok få solgt en masse tv i år
Til top
troopa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2014
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troopa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Dvs en start pris på 20k. Om et 1/2 år koster den vel 10-13k.

LG skal nok få solgt en masse tv i år

Har svært ved at se at denne model vil falde meget da der ingen konkurrence er. Så det ville jeg bestemt ikke regne med.


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 08:24
Der er da masser konkurrence i form af de andre tv-skærme på markedet. Et OLED-TV til 20.000 kr. eller et high-end LCD til 12-14.000 kr. er da et reelt dilemma køberen vil stå i. Eller et fuld HD OLED-TV til 20.000 kr. kontra et 4K LCD til 16-17.000 kr.

OLED-skærmene faldet fra 80.000 kr. til 20.000 kr. på cirka et år - netop pga. den hårde konkurrence.
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 08:45
77tommer flad jeg er klar ;O)
Til top
troopa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2014
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troopa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Der er da masser konkurrence i form af de andre tv-skærme på markedet. Et OLED-TV til 20.000 kr. eller et high-end LCD til 12-14.000 kr. er da et reelt dilemma køberen vil stå i. Eller et fuld HD OLED-TV til 20.000 kr. kontra et 4K LCD til 16-17.000 kr.

OLED-skærmene faldet fra 80.000 kr. til 20.000 kr. på cirka et år - netop pga. den hårde konkurrence.

Grunden til det er faldet så meget er jo også at der er meget få købere til TV der koster over 20.000, samt at produktions omkostningerne sikkert også er faldet. Når vi kommer ned i en pris på 20.000 kr eller under, så begynder vi at være der hvor store dele af befolkningen kan være med. Kan bare ikke rigtigt se nogen videre grund til at skulle sænke et 55" oled meget mere end 20.000 kr som markedet er pt når LG er de eneste der handler dem.

Personligt synes jeg ikke der er nogen konkurrence i forhold til 4k LCD. Ville til hver en tid købe et OLED tv kontra et 4k LCD. Både fordi billedekvalititen uomtvistelig er bedre, og at der intet 4k content er alligevel.

På den anden side kan LG så også virkeligt gøre ondt på konkurrenterne hvis de får smidt et flad OLED på gaden til 15.000 , 20.000 , så har jeg meget svært ved at se folk der køber i den prisklasse vælge andet.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 09:23
Problemet er stadig, at LG kun tilbyder deres nye modeller i en buet version. Det betyder, at man reelt har to valg man skal træffe - satse på ny teknologi og samtidigt leve med den buede front.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af troopa troopa skrev:

 Personligt synes jeg ikke der er nogen konkurrence i forhold til 4k LCD. Ville til hver en tid købe et OLED tv kontra et 4k LCD. Både fordi billedekvalititen uomtvistelig er bedre, og at der intet 4k content er alligevel.

Men det ville mange andre danskere. Mit gæt er, at de typiske forbrugere ude i butikkerne ville vælge højere opløsning over alt andet. Det er noget forbrugeren siden starten har kunnet forholde sig til, altså flere pixels = bedre.

At det så ikke nødvendigvis er sandheden, er vi herinde nok enige om, men valget eksisterer skam derude. LG kan ikke betragte OLED-TV som et marked uden konkurrence, for så taber de.
Til top
troopa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2014
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troopa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af troopa troopa skrev:

 Personligt synes jeg ikke der er nogen konkurrence i forhold til 4k LCD. Ville til hver en tid købe et OLED tv kontra et 4k LCD. Både fordi billedekvalititen uomtvistelig er bedre, og at der intet 4k content er alligevel.

Men det ville mange andre danskere. Mit gæt er, at de typiske forbrugere ude i butikkerne ville vælge højere opløsning over alt andet. Det er noget forbrugeren siden starten har kunnet forholde sig til, altså flere pixels = bedre.

At det så ikke nødvendigvis er sandheden, er vi herinde nok enige om, men valget eksisterer skam derude. LG kan ikke betragte OLED-TV som et marked uden konkurrence, for så taber de.

Det har du sikkert helt ret i, og har da også mange gange set folk lave hovedrystende køb på baggrund af hvad en sælger har fortalt dem.

Eksempelvis havde et familie medlem på min anbefaling sat sig for at købe W6b i 40" da det var på tilbud i elgiganten til 2700kr, da hun så kom ud for at købe det prøvede de at tale hende fra det, og sagde at da det kun var 50 hz ville billedet hakke og at hun skulle have minimum 100hz... heldigvis stolede hun mere på mig og kom hjem med W6eren som hun er utroligt glad for.



Redigeret af troopa - 08-August-2014 kl. 09:48
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 10:35
Jeg overvejer stærkt bruge opsparingen på dette tv, fantatisk pris må man sige! Selvom der buer lidt, kan det væghænges har jeg læst på avsforum.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af troopa troopa skrev:

 Det har du sikkert helt ret i, og har da også mange gange set folk lave hovedrystende køb på baggrund af hvad en sælger har fortalt dem.

Ja, desværre en typisk historie fra de store elektronikkæder i dag. Køberen bliver som regel ledt væk fra tilbudsvarer og andre tv-skærme hen imod de produkter, som sælger får størst avance på. Branchen selv mener, at det ikke er noget problem. Personligt mener jeg, at det er direkte uforeneligt med rådgivning og kundeservice.

Jeg har selv været sælger for mange år siden. Dengang var systemet så snedigt sammensat, at sælgerne ikke behøvede at vide en pind om produkterne, men blot kunne kigge på skiltene. En lille cirkel betød middel provision, stjerne betød høj provision. Der var ingen træning før man blev sat ud på butiksgulvene. Det var op til ens egen samvittighed om man ville sætte sig ind i noget som helst. Men der er selvfølgelig også undtagelser.

Man snakker i dag meget om dårlig rådgivning i mega-varehusene og hvert andet år hører vi en eller anden proklamere, at et nyt koncept skal give bedre rådgivning og kundeservice. Det er dog en fata morgana så længe forretningsmodellen er som den er.
Til top
O'Riley Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Riley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 12:52
Bare slet...

Redigeret af O'Riley - 08-August-2014 kl. 13:22
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2014 kl. 09:14
Dejligt flere hurtige test af 77 tommeren er på nettet nu ;O)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu