Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mhelt
Bruger
Oprettet: 25-April-2005
Status: Offline
Point: 220
|
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 19:31 |
Jeg har ærlig talt svært ved at se problemet, recorderes fælleskøb er med til at holde sitet i live. Jeg er faktisk forundret over at der tillades så meget snak om fælleskøb som går uden om recordere (omend jeg fornyligt selv har benyttet mig af en sådan tråd). Jeg synes faktisk det er fornemt at Lars i denne sammenhæng blot høfligt gør opmærksom på et opkommende recordere fælleskøb, så kan folk jo selv tage stilling. Alternativet kunne jo være at lukke tråden om et tiltag som potentielt kan være med til at undergrave sitets indtægter....
|
Pio 5090H
Mac mini/eyetv/pyetv/eyetv for iphone
Panasonic DMR-EX87
Sony PS3
Pioneer DVR 540HX-N
Yamaha YSP-800 + YST-FSW100
|
|
meta
Guld medlem
Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
|
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 19:36 |
Nu er det her site jo drevet af et firma. Man er derfor afhængig af kunder i biksen i forhold til reklamekroner. Derfor kunne det også tænkes, at Lars selv var interesseret i at kende kundernes grænser.
Og ja, mine sko er ikke så store - en lille str 40
|
+ 70 positive handler!
|
|
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
|
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 19:42 |
Man kan måske også sige at "Fælleskøb" ikke blot er Lars' idé men rent faktisk et registreret varemærke tilhørende Lars og recordere.dk (som Lars jo også ejer)
Set i det lys er alle ikke officielle "Fælleskøb" der organiseres ved benyttelse af de kommunikations ressourcer recordere.dk's forum gratis sætter til rådighed for os - uden at Lars "brokker" sig over det - faktisk en smule udnyttelse af både Lars' varemærke, idé og ressourcer
Set i det lys syntes jeg egentlig ikke det er retfærdigt at "bebrejde" Lars fordi han laver et enkelt indlæg - hvor han henviser til et officielt fælleskøb på sit eget forum, med sit eget varemærke.
Det er lidt somom vi stiller os ned i Brugsens lokaler for at samle kunder til et samlet indkøb med rabat af nogle varer hos en grossist - og så klager hvis Brugsens forpagter høfligt fortæller den forsamling vi nu har samlet at han også har indhentet et tilbud hos en grossist som kunderne kan gøre brug af - hvis de ønsker det.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
mhelt
Bruger
Oprettet: 25-April-2005
Point: 220
|
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 19:45 |
Tjaeh, jeg synes nu Lars holder sig komfortabelt inden for min grænse som kunde i butikken :-). I betragtning af at der skal penge på bordet for at holde sitet kørende er der efter min mening en yderst lempelig politik for "udenoms" fælleskøb... men det er jo kun mine 2 eurocent...
|
Pio 5090H
Mac mini/eyetv/pyetv/eyetv for iphone
Panasonic DMR-EX87
Sony PS3
Pioneer DVR 540HX-N
Yamaha YSP-800 + YST-FSW100
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
|
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 19:46 |
Altså nu er det jo sådan, at Lars har samme ret som alle andre til at komme med indlæg i en hvilken som helst tråd.
Det er jo heller ikke sådan, at man ikke kan "informere" for et tilsvarende produkt i en "salgstråd", som et andet medlem har oprettet. Jeg har set adskellige eksempler herpå.
Og jeg er helt enig med mhelt i, at det er fornemt, at recordere.dk lader f.eks. konkurrerne bulkkøbstråde kører sideløbende. Personlig tror jeg ikke at det er i recordere.dk´s interesse at opsætte flere restriktioner for medlemmerne end højest nødvendigt. Og det er én af grundende til - efter min mening - at recordere.dk er et så spændende, og særdeles meget benyttet site
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
meta
Guld medlem
Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
|
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 19:46 |
spawn skrev:
Man kan måske også sige at "Fælleskøb" ikke blot er Lars' idé men rent faktisk et registreret varemærke tilhørende Lars og recordere.dk (som Lars jo også ejer)
Set i det lys er alle ikke officielle "Fælleskøb" der organiseres ved benyttelse af de kommunikations ressourcer recordere.dk's forum gratis sætter til rådighed for os - uden at Lars "brokker" sig over det - faktisk en smule udnyttelse af både Lars' varemærke, idé og ressourcer
Set i det lys syntes jeg egentlig ikke det er retfærdigt at "bebrejde" Lars fordi han laver et enkelt indlæg - hvor han henviser til et officielt fælleskøb på sit eget forum, med sit eget varemærke.
Det er lidt somom vi stiller os ned i Brugsens lokaler for at samle kunder til et samlet indkøb med rabat af nogle varer hos en grossist - og så klager hvis Brugsens forpagter høfligt fortæller den forsamling vi nu har samlet at han også har indhentet et tilbud hos en grossist som kunderne kan gøre brug af - hvis de ønsker det.
|
Godt argument!
Måske burde Lars i virkeligheden forbyde alt omkring bulkkøb og lign - det ville vel også være mere reelt end at spolere længere tids arbejde fra menige medlemmer
|
+ 70 positive handler!
|
|
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 19:55 |
Jeg tror egentlig ikke tanken var at spolere det gode forarbejde fra de menige medlemmer - det handler nok blot om at nogle sponsor forretninger har set interessen og valgt at give recordere.dk et godt tilbud i den anledning.
Som sådan syntes jeg istedet derfor hellere man blot skal se det positive i at forarbejdet fra furious måske har medvirket til at dette kunne lade sig gøre - og så give furious et klap på skulderen for det gode arbejde.
furious mister jo ikke noget ved at den fortsatte byrde med et sådant arrangement løftes over på nogle andre skuldre og dem der har interesse i dette fælleskøb kan fortsat glædes over muligheden der er skabt.
|
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 20:28 |
spawn skrev:
Set i det lys er alle ikke officielle "Fælleskøb" der organiseres ved benyttelse af de kommunikations ressourcer recordere.dk's forum gratis sætter til rådighed for os - uden at Lars "brokker" sig over det - faktisk en smule udnyttelse af både Lars' varemærke, idé og ressourcer |
Når du nu vil begynde at lege jurist, bør det også nævnes at værkemærkebeskyttelse kun gælder mod erhvervsmæssig anvendelse. Brugerne af recordere.dk kan roligt kalde deres fælles indkøb for fælleskøb uden at frygte henvendelser fra advokater.
Redigeret af JesperLund - 04-Juni-2008 kl. 20:29
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
|
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 20:32 |
JesperLund skrev:
spawn skrev:
Set i det lys er alle ikke officielle "Fælleskøb" der organiseres ved benyttelse af de kommunikations ressourcer recordere.dk's forum gratis sætter til rådighed for os - uden at Lars "brokker" sig over det - faktisk en smule udnyttelse af både Lars' varemærke, idé og ressourcer |
Når du nu vil begynde at lege jurist, bør det også nævnes at værkemærkebeskyttelse kun gælder mod erhvervsmæssig anvendelse. Brugerne af recordere.dk kan roligt kalde deres fælles indkøb for fælleskøb uden at frygte henvendelser fra advokater.
|
Øhhh...Jesper:
Hvorfor er Fælleskøb et registreret varemærke ?
Vi var de første til at sætte denne type Fælleskøb i system via internet. Altså via en hjemmeside tilbyde at tilfældige forbipasserende kunne deltage i et fælles indkøb. Derfor har vi beskyttet ordet Fælleskøb som et varemærke (se detaljer nederst på siden).
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3721
|
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 20:34 |
spawn skrev:
Jeg tror egentlig ikke tanken var at spolere det gode forarbejde fra de menige medlemmer - det handler nok blot om at nogle sponsor forretninger har set interessen og valgt at give recordere.dk et godt tilbud i den anledning.
Som sådan syntes jeg istedet derfor hellere man blot skal se det positive i at forarbejdet fra furious måske har medvirket til at dette kunne lade sig gøre - og så give furious et klap på skulderen for det gode arbejde.
furious mister jo ikke noget ved at den fortsatte byrde med et sådant arrangement løftes over på nogle andre skuldre og dem der har interesse i dette fælleskøb kan fortsat glædes over muligheden der er skabt.
|
Jo for jeg får min afspiller gratis hvis jeg skaffer 10 købere til et bulkkøb, ahh gid det var så vel
Nej du har ret, jeg har INTET imod at recordere tager byrden herfra. Jeg var lidt pissed i starten, men det er ovre nu.
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 21:05 |
Hother skrev:
JesperLund skrev:
spawn skrev:
| Øhhh...Jesper:
Hvorfor er Fælleskøb et registreret varemærke ?
Vi var de første til at sætte denne type Fælleskøb i system via internet. Altså via en hjemmeside tilbyde at tilfældige forbipasserende kunne deltage i et fælles indkøb. Derfor har vi beskyttet ordet Fælleskøb som et varemærke (se detaljer nederst på siden). |
Ja, øøøøøhhh, det er ikke erhvervsmæssig anvendelse når jeg bruger ordet "fælleskøb" i en tråd her (hvis jeg lavede mit eget reklamefinansierede forum var det en anden sag). Hvordan man kan få varemærkebeskyttet et relativt almindelig dansk ord er mig en gåde, men det er en anden sag...
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 21:44 |
JesperLund skrev:
Brugerne af recordere.dk kan roligt kalde deres fælles indkøb for fælleskøb uden at frygte henvendelser fra advokater.
|
hehe - ja, det håber jeg så sandelig også
|
|
|